Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
19-05-2012, 15:57:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neuvoa haitarin valintaan?  (Luettu 1965 kertaa)
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #30 : 08-06-2009, 14:39:51 »

Löysin sitten tuon Mörtmarkin valssin levyltä Thure Hindsin esittämänä ja kuultuna alkoi loksahtaa kohdalleen miten nuotteihin merkityt korukuviot pitää soittaa, ja muutama muukin hankala paikka. Kun ottaa nuo korukuviot mukaan, sormitukset pitääkin katsoa uudestaan.
Laitanpa tähän oman Capella-versioni nuotit ja soiton.  On hiukan hitaampi versio, kuin tuolla levyllä soinut.  Koristeetkaan eivät aivan kuulosta oikealta, mutta nuottikuvasta ne voi opetella.
Edit: unohdin, ettei capella menekään läpi.  Täytyy muokkailla!
Edit2: tässä nuottikuva!
« Viimeksi muokattu: 08-06-2009, 14:47:24 kirjoittanut olli » tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
klezberg
Vieras
« Vastaus #31 : 08-06-2009, 14:47:10 »

Koristeetkaan eivät aivan kuulosta oikealta, mutta nuottikuvasta ne voi opetella.

Joo, minusta koristeet tuntuvat vaikeilta niinkuin ne on nuoteissa kirjoitettu, olisi varmaan parempi kirjoittaa reilusti sen mittaisina kuin ne soitetaan.
tallennettu
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #32 : 08-06-2009, 14:50:39 »

Kyllä minä olen sitä mieltä, että koristenuotit - nämä etuheleet - kannattaa opetella oikein.  Niistä saa sitä hienoa kuviota hanurimusiikkiin.  Vaikeitahan ne ovat, kieltämättä, mutta hitaasti kiiruhtaen.  Iskee silmää
Muuten, Ahvenainen viljelee aika paljon omissa sovituksissaan näitä koristeita.
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
klezberg
Vieras
« Vastaus #33 : 08-06-2009, 15:55:32 »

Kyllä minä olen sitä mieltä, että koristenuotit - nämä etuheleet - kannattaa opetella oikein.  Niistä saa sitä hienoa kuviota hanurimusiikkiin.  Vaikeitahan ne ovat, kieltämättä, mutta hitaasti kiiruhtaen.  Iskee silmää
Muuten, Ahvenainen viljelee aika paljon omissa sovituksissaan näitä koristeita.

Juu, nuo tuntuvat kummasti antavan lisää sävyä.

Mutta tässä kappaleessa nuo tahdin alussa olevat kaksi korusäveltä + neljäsosanuotti tuntuvat minusta käytännössä menevän melkein triolina. Korusäveliksi kirjoitettuina yritin soittaa niitä jotenkin paljon vaikeammin.

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!