Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
19-05-2012, 16:05:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vesterisen kirjan harjoitukset  (Luettu 535 kertaa)
risto
Hero Member

Profiili
« : 06-04-2009, 11:25:58 »

Oisko kellään Karjalan marssia soitettuna? Ois kiva kuulla miltä se kuulosta "oikein" soitettuna ja korrektilla tempolla. Yhtään kun en ole näitä suomalaisia sävelmiä harrastanut, on vaikea sanoa pelkästään nuoteista miten tämmöinen pruukataan soittaa eli miltä sen pitäisi kuulostaa. Kiitsi.

PS. Nuotit Vesterisen kirjassa sivulla 26. Vesterisen kirja oli täällä zipattuna: http://www.kolumbus.fi/slowsession/VV.zip

PS. Tai heittäkää ainakin kommettia meneekö juuri niin kuin nuottien aika-arvot osoittavat l. niin kuin midinä soisi tietokoneella, vai kuuluuko siihen tyypillisesti jokin rytminen koristelu. Entä tempo: "Kaksi pientä elefanttia marssi näin.... " ? Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 06-04-2009, 11:40:58 kirjoittanut risto » tallennettu
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #1 : 06-04-2009, 15:55:57 »

Ei löytynyt levytystä, vaikka hanurimusiikin kokoelma onkin kohtalaisen laaja.  Kirjoitin marssin Capellalla ja kuuntelin.  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta.  Kyllä se minusta soitetaan nuottien mukaan; varmaan palkeiden käytöllä saa marssitunnelmaa. Virnistää
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« Vastaus #2 : 06-04-2009, 18:26:40 »

Ei löytynyt levytystä, vaikka hanurimusiikin kokoelma onkin kohtalaisen laaja.  Kirjoitin marssin Capellalla ja kuuntelin.  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta.  Kyllä se minusta soitetaan nuottien mukaan; varmaan palkeiden käytöllä saa marssitunnelmaa. Virnistää

Jos on kysymyksessä "Karjalan jääkärien marssi",niin spotifystä se löytyy mieskuoroesityksenä:
Tahtilaji on "reipas": tanttarantattaa, tanttarantattaa...
« Viimeksi muokattu: 06-04-2009, 18:32:39 kirjoittanut Armando Bugari » tallennettu
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #3 : 06-04-2009, 20:19:31 »

Tein uuden version, jossa kaikki bassot ovat neljäsosia.  Tietokoneohjelma vetää ne liian pitkinä, mutta hanurin bassollahan ne saa lyhyiksi, jolloin marssitunnelma syntyy.  Tässä versio pdf-tiedostona.
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
risto
Hero Member

Profiili
« Vastaus #4 : 07-04-2009, 00:02:03 »

Jos on kysymyksessä "Karjalan jääkärien marssi",niin spotifystä se löytyy mieskuoroesityksenä:

No, pystytkö ottamaan mulle siitä nauhoituksen? Tää on tietysti kärpäsestä härkäsen tekoa, kun ei tuota nyt niin kauhean monella tapaa voi soittaa nuotien raameissa, mutta mieluusti kuitenkin kuulisin.
tallennettu
risto
Hero Member

Profiili
« Vastaus #5 : 07-04-2009, 00:07:03 »

...  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta. .... Virnistää

Tuossa tahdissa marssien kunto kyllä nousisi nopeasti.  Hymyilee leveästi

PS. Jos ihan oikeasti pitäisi marssia, niin eikö joku 136 olisi jo aika reipasta menoa?
« Viimeksi muokattu: 07-04-2009, 00:25:07 kirjoittanut risto » tallennettu
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« Vastaus #6 : 07-04-2009, 12:43:42 »

No, pystytkö ottamaan mulle siitä nauhoituksen? Tää on tietysti kärpäsestä härkäsen tekoa, kun ei tuota nyt niin kauhean monella tapaa voi soittaa nuotien raameissa, mutta mieluusti kuitenkin kuulisin.

Spotifystä ei pysty "nauhoittamaan", koska kappaleita ei imuroida omalle kovalevylle, vaan soitetaan suorasoittona. Täytyy siis itse käydä kuuntelemassa.

tallennettu
risto
Hero Member

Profiili
« Vastaus #7 : 08-04-2009, 01:49:02 »

Spotifystä ei pysty "nauhoittamaan", koska kappaleita ei imuroida omalle kovalevylle, vaan soitetaan suorasoittona. Täytyy siis itse käydä kuuntelemassa.

Ok, mutta sillä lailla kyllä varmasti pystyisi, että laittaa äänikortin nauhoittamaan. Ainakin tää mun kortti on full duplex (tai jotain sellaista) ja sillä voi nauhoittaa "what u hear". Mut mä yritän päästä spotify:hyn ja silviisii. Kiitti.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!