Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
19-05-2012, 16:50:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hanurinvaihto ("kuume")  (Luettu 2073 kertaa)
olli
Hero Member

Profiili
« : 29-10-2009, 16:27:53 »

Vaihdoin nykyisen Giulietti Traviatan vuonna 1990, koska tykkäsin sen valssiäänistä (mukaili jotenkin vanhaa Kravattia).  Sittemmin hankin sen aidon "Kouvolan Kravatin".  Nyt sitten Traviatan valssiäänet ovat "tarpeettomia".

Niinpä olen ajatellut vaihtaa Traviatan.  Hanurilehden mainoksen "uhrina" kiinnostus heräsi Bugarin "Silver Cassottoon".  Bugarillahan on tunnetusti vain hyviä vaihtoehtoja.  Saa nyt sitten nähdä, milloin vaihto tapahtuu? Hymyilee leveästi
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
sirmakka
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #1 : 04-11-2009, 16:01:57 »

Hanurilehden mainoksen "uhrina" kiinnostus heräsi Bugarin "Silver Cassottoon".  Bugarillahan on tunnetusti vain hyviä vaihtoehtoja.  Saa nyt sitten nähdä, milloin vaihto tapahtuu? Hymyilee leveästi
[/quote]
Varoituksen sana: kun olet kokeillut Silveriä, ostat sen varmasti. Itse kokeilin sitä viime keväänä ja vaihdon esti vain akuutti pula isommasta setelirahasta. Tuntui se niin hyvältä peliltä, kevyt kuin mikä ja silti soi todella hyvin, bassotkin paljon muhkeammat kuin nykyisessä Bugarissani. Onneksi kauppias ymmärsi pyytää niin kovan välirahan, että kaunokainen jäi toistaiseksi hyllyyn Hymyilee
tallennettu

Jos mieles tyhjennöö, elä unneuta katkaista iäntä
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #2 : 04-11-2009, 19:22:33 »

Näin epäilinkin.  Kyselin jo Leinon Sepolta vaihtoehtoja.  Hänellä on vielä kaksi mustaa Silveriä varastossa hintaan 7700 euroa. Uudet mallit ovat tulollaan, ei tietoa milloin, hintakin nousee.  No mullakaan ei nyt heti ole pyydettyä välirahaa jemmassa, joten odotteluksi menee.  Leino oli myös itse ottanut tämän Silverin käyttöönsä, joten lienee erittäin hyvä peli.  Muuten se Hanuri-lehden sininen Silver on Jukka Lampelan peli!
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
sirmakka
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #3 : 05-11-2009, 11:13:15 »

Keikkamiehiä se kiinnostaa ainakin.
Tuolla muuten myydään käytettyä mustaa 4200 €:lla
http://www.nettimarkkina.com/bugari-silver-plus-casotto/655812

tallennettu

risto
Hero Member

Profiili
« Vastaus #4 : 05-11-2009, 12:46:39 »

Oho mikä hinnan pudotus, 3500e, kun 9kk vanha ja soitettu 4kk (siis 5 kk lojui kaapissa  Hymyilee). Jos tuollaisen hakisi Italiasta itse voisi ehkä tienata matkakulut ja vähän ekstraa?
tallennettu
sirmakka
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #5 : 05-11-2009, 15:22:43 »

Aivan, hanurin arvohan putoaa lähes elektroniikan tahtiin Hymyilee
Onkohan niin, ettei Bugarista saa vaihdossa tuotakaan, vai mistä moinen johtuu?

tallennettu

htoyryla
Hero Member

Profiili
« Vastaus #6 : 05-11-2009, 15:35:30 »

Hinnanpudotuksissa olen ihmetellyt noita digirolandeja. Fr7:aa tuntuu saavan kolmeen ja puoleen tonniin, mutta noista Fr-ykkösistä hintapyynnöt ovat 950 euron luokkaa. No, ne ovat vain pyyntöjä toki.
tallennettu

mie pellaan niinko tykkään, enkä niinko neuvothaan, ja tällä kertaa näin
squeeze
Full Member

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05-11-2009, 17:43:50 »

Yhdellä Italialaisella valmistajalla maksaa samantapainen peli noin 8200 euron paikkeilla.
Korkeus 43 cm, soivia ääniä diskantissa 56, täydet 120 bassoa ja paino noin 11 kg, rekisterit 11/7.
tallennettu

Luukinen Accordions offers a full line of fine handcrafted custom made accordions.
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« Vastaus #8 : 05-11-2009, 17:46:32 »

Oho mikä hinnan pudotus, 3500e, kun 9kk vanha ja soitettu 4kk (siis 5 kk lojui kaapissa  Hymyilee). Jos tuollaisen hakisi Italiasta itse voisi ehkä tienata matkakulut ja vähän ekstraa?

Jonkinasteinen "harmaatuontikin" voi olla kannattavaa pienessäkin mittakaavassa. Omat vähäriviseni olen ostanut (puoli-ilmaista Corsoa lukuunottamatta) ja hakenut Italiasta suoraan tehtaalta. Käytettyjä kaikki tosin, mutta trimmattuina uudenveroisiksi. Hinta nykykokemuksieni mukaan vain puolikas vastaavien täällä myytävien (käytettyjenkin) ränkingeistä.

- Virallisen maahantuojan ja jälleenmyyjän myyntikatteen täytyykin olla jotain 40% luokkaa, muutoinhan ei olisi kysymys työnteosta.

tallennettu
Viljo
Accordion manufacture artisan
Administrator

Kaikki riippuu siitä, mihin uskoo.

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 05-11-2009, 20:55:11 »

Jonkinasteinen "harmaatuontikin" voi olla kannattavaa pienessäkin mittakaavassa. Omat vähäriviseni olen ostanut (puoli-ilmaista Corsoa lukuunottamatta) ja hakenut Italiasta suoraan tehtaalta.

Niin kauan kuin tuo haitarimatkailu tapahtuu yksityisenä ihmisenä ja ilman esivalmisteluja välikäsien kautta, niin homma on mun mielestä ok. Italiassakin on alvit maksettavana, mutta se on tehtaan asia se. Italiassa alv on 20 % tällä hetkellä. Sitten jos tulleja täytyy maksaa niin se on omasta tunnosta kiinni miten sitä lakia noudattaa. Jotain lakipykäliäkin vissiin on siitä minimihinnasta, minkä voi tuoda ilman tullausta Suomeen. Jollain tästä tietoa? Vai oliko tässä nyt tämä eu:n sisäinen vapaakauppajuttu?
tallennettu

With warm regards,
Viljo
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« Vastaus #10 : 05-11-2009, 21:12:03 »

Jonkinasteinen "harmaatuontikin" voi olla kannattavaa pienessäkin mittakaavassa. Omat vähäriviseni olen ostanut (puoli-ilmaista Corsoa lukuunottamatta) ja hakenut Italiasta suoraan tehtaalta.

Niin kauan kuin tuo haitarimatkailu tapahtuu yksityisenä ihmisenä ja ilman esivalmisteluja välikäsien kautta, niin homma on mun mielestä ok. Italiassakin on alvit maksettavana, mutta se on tehtaan asia se. Italiassa alv on 20 % tällä hetkellä. Sitten jos tulleja täytyy maksaa niin se on omasta tunnosta kiinni miten sitä lakia noudattaa. Jotain lakipykäliäkin vissiin on siitä minimihinnasta, minkä voi tuoda ilman tullausta Suomeen. Jollain tästä tietoa? Vai oliko tässä nyt tämä eu:n sisäinen vapaakauppajuttu?

"Pienimuotoisella harmaatuonnilla" en tietenkään tarkoittanut muutakuin: Ostat edullisen matkan Italiaan...menet harmonikkapajalle...tarjoat pleinejä euroja hyllytavarasta käteisellä...otat mukaasi herppeen ja tulet takaisin kotia. Myyt kaverille! Kolmen tonnin autputilla voit saada kuudentonnin inputin ja kaikki voitti! - Ilmanen loma vielä päälle.
-Tietenkin kaikki ns. tuki, vakuutukset ym. ei skulaa... mutta muutama tonni on iso raha hanuristillekin. Verottaja ei itke, koska yksityinen hanuristi ei kiinnosta!

tallennettu
htoyryla
Hero Member

Profiili
« Vastaus #11 : 05-11-2009, 21:13:13 »

Vai oliko tässä nyt tämä eu:n sisäinen vapaakauppajuttu?

Se nimenomaan. En minä kyllä käsitä mitä arveluttavaa soittimien hankinnassa EU:n sisällä olisi, tulee sitten postissa/kuriirilla tai hakee itse. Molempia on tullut tehtyä.
tallennettu

mie pellaan niinko tykkään, enkä niinko neuvothaan, ja tällä kertaa näin
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« Vastaus #12 : 05-11-2009, 21:26:20 »

Vai oliko tässä nyt tämä eu:n sisäinen vapaakauppajuttu?

Se nimenomaan. En minä kyllä käsitä mitä arveluttavaa soittimien hankinnassa EU:n sisällä olisi, tulee sitten postissa/kuriirilla tai hakee itse. Molempia on tullut tehtyä.

Tässähän hintoja ihmeteltiin, että joku voi myydä hienon muutaman kuukauden vain käytetyn spelin jopa puolta halvemmalla, kuin Ns. OVH;-)
tallennettu
Viljo
Accordion manufacture artisan
Administrator

Kaikki riippuu siitä, mihin uskoo.

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05-11-2009, 22:19:53 »

Olkaa kuitenkin tarkkoina, että ei tule merkkitehtaalta(kaan) halpaa "kiinatavaraa" Hymyilee leveästi
tallennettu

With warm regards,
Viljo
Kaifun
Full Member

Profiili
« Vastaus #14 : 05-11-2009, 23:29:02 »

[quote author=Armando Bugari

"Pienimuotoisella harmaatuonnilla" en tietenkään tarkoittanut muutakuin: Ostat edullisen matkan Italiaan...menet harmonikkapajalle...tarjoat pleinejä euroja hyllytavarasta käteisellä...otat mukaasi herppeen ja tulet takaisin kotia. Myyt kaverille! Kolmen tonnin autputilla voit saada kuudentonnin inputin ja kaikki voitti! - Ilmanen loma vielä päälle.
-Tietenkin kaikki ns. tuki, vakuutukset ym. ei skulaa... mutta muutama tonni on iso raha hanuristillekin. Verottaja ei itke, koska yksityinen hanuristi ei kiinnosta!

[/quote]

"Piänimuatosella..." sannoo miäs, ku joka kevät käy rehevätä Rossiittaa kauniisti tervehtimässä. Sillon ku me muut räntäkaamostalven jälkeen käyvvään sykijatrilla ja imeskellään opijaatteja.
No kyllähän pukari kurtunkin siältä halavalla ostaa. Mahollisimman suurilla palkeilla. Mahtuu palkeisiin paljon pulloja. Puhasta pirtuva.
Eikä tässä mailmassa oo mikkää nin kevveennäkösta kantaa, ku pukari suu ruutilla vihellellen lastisa tullin ohitte kulettaa. Että kevvee on askeleensa pilolle kiitetyllä miähellä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!