Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
22-05-2012, 02:28:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hohner tango 1  (Luettu 354 kertaa)
pena
Newbie
*

Profiili
« : 14-07-2010, 09:19:55 »

Omistan Hohner Tango 1 haitarin jossa pieni metallilaatta jossa lukee nimi Karl Henkel ja ilmeisesti joku osoite josta ei oikein saa selvää sen kulumisen vuoksi,kysymys kuuluu onko kenelläkään tietoa tämän haitarin taustoista? :)Onko sillä keräilyarvoa ja mikä sen arvo on rahassa?
« Viimeksi muokattu: 15-07-2010, 08:55:12 kirjoittanut pena » tallennettu
Viljo
Accordion manufacture artisan
Administrator

Kaikki riippuu siitä, mihin uskoo.

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 14-07-2010, 09:42:23 »

TANGO I, pianoharmonikka, 34 diskanttiääntä, 48 bassoa. 3-äk soitin, josta rekistereitä 1 / oktaavi (mitä lie tarkottakaan).  Valmistettu vuosina 1935 - 38.

Tämän enempää itse en voi sanoa asiasta, kun ei ole lähteitä tätä yhtä listaa enempää.
tallennettu

With warm regards,
Viljo
rm_wispila
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : 27-07-2010, 13:20:12 »

Voisikohan se metallilaatta olla a) soittimen myynyt musiikkiliikkeen nimi ja osoite tai b) harmonikan virittäjä/huoltoliikkeen nimi ja osoite.

Mulla on vastaava osoitelaatta yhdessä saksalaisessa. Olen sen ymmärtänyt ihan musiikkiliikkeen mainokseksi...
Sittemmin nuo ovat tainneet muuttua tarralapuiksi, joita soittimista tai koteloista löytyy yhä.
tallennettu

Kapulakieli - rumpalien oma kieli.
Ojiek
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #3 : 27-02-2011, 22:33:51 »

Ainakin saksassa tuotteen myyjäliike vielä 1940 -50 luvulla "naulasi" liikkeensä toiminimen ja osoitteen sisältävän lapun puurunkoisiin soittimiin. Kameroihin  pistettiin liimatarralappu sisälle filmitilaan. Mainos on valttia-ajatus toimi!
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!