Viitsitkö tehdä palveluksen, kun sielä käyt. Minun pitäisi siellä joskus myös käydä... Eli jos saat otettua kuvia vanhoista soittimista, niin ota niitä. Erityisesti vanhat Dallapé-soittimet ovat tärkeitä näppäinjärjestelmän vuoksi. Sieltä pitäisi löytyä nyk. suomi-järjestelmällä olevia harmonikkoja, jotka eivät ole täällä edes ikinä käyneet -> eli lisätodiste, että ko. näppäinjärjesteslmä on Dallapén tehtaalta. Soitinmalleissa pitäisi päästä ihan 1900-luvun alkuun, vuosisadan vaihteen tienoille. No - okei. kyllä ne muutkin vuosikymmenet kelpaavat :-)
Joo, käytiin siellä ja mietin, että mitäs minun pitikään kuvata. Taisi joku vanha stradellassa tehty härveli tarttua kuvaan ja kyllä taisi olla "suomi"-järjestelmällä.
Hirveästi rompetta on sinne kertynyt, ei pelkästään haitareita vaan kaikenlaista vanhaa rompetta. Vähän samaa tavaraa kuin tänne minullekin kotiin eli haitareita, putkiradioita ja -vahvistimia ja kaikenlaisia soittimia. Onko tämä joku hanuristin geenivirhe? ;
Ei meillä onneksi ihan niin paljon tavaraa ole mutta siellä ei ollut yhtään sähkökitaraa, joita taas minulla on kolme.
Laitanpa muutamat kuvat kunhan jaksan.
Niin servoletilla käytiin. Nykimisvaivaa oli lähtiessä ja käyntiongelmia tullessa mutta reissu heitettiin. Eikä nyt pahasti mennyt bensaakaan: vain 240litraa koko reissulle.

Niin ja matkaa tuli reilut 2700km. Ei paha kulutus tuollaiselle amerikkalaiselle bensahirmulle.