Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
22-05-2012, 18:37:06 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viisirivistä Juutuubissa  (Luettu 552 kertaa)
Armando Bugari
Hero Member

Profiili
« : 04-02-2009, 22:29:13 »

Tuolla soittelee nuori suomalainen "Tervaharmonikka" ihan mainiosti. Tunteeko kukaan miestä?
http://www.youtube.com/watch?v=-zkBn7-BdKk&feature=channel
tallennettu
Viljo
Accordion manufacture artisan
Administrator

Kaikki riippuu siitä, mihin uskoo.

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04-02-2009, 23:59:09 »

Nuori mies. Muistaakseni tuo oli tuossa ihan muutamien vuosien sisällä ollu Hopeisessa... tai jossain semifinaalissa tai jotain..
tallennettu

With warm regards,
Viljo
KurttuPaavo
Full Member

Profiili
« Vastaus #2 : 05-02-2009, 00:49:32 »

Raskasta on poijaan soitto, mikin paikka lienee olis saanut olla enemmän diskantin puolella. Kovasti se on treenannut.
tallennettu
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #3 : 05-02-2009, 12:44:39 »

Kuuntelin tätä "tervaharmonikkaa" jo aiemmin ja kommentoinkin tuolla hanuristit.netissä.  Tuntuu, ettei tällaisen harrastelijan sovi kommentoida (soita ite paremmin, on se palaute).  Mielestäni toisen soittoa voi arvioida kriittisesti.  Palautteesta ei sovi hermostua.  Tässä esimerkissä harjoittelua vaatii palkeitten käyttö (kesken soivan nuotin olikin pakko kääntää palkeiden suuntaa).  Rekistereiden käyttö myös kuulosti huonosti valitulta (saattoi johtua siitä mikin sijoituksesta ja äänitystilanteesta).  Itse olen pannut omaa soittoani koneelle yksinkertaisella Logitechin Quik Camilla, se nyt ei ole kummoinen äänityslaite, mutta itselle saa vähän kuvaa omasta soitosta.  Sormet näyttivät pelaavan, bassossa mielestäni perusbassoa painettiin liian pitkään (isäni neuvon perusteella olen pyrkinyt lyhyisiin bassoihin).  Luonnollisesti nuottien mukaan soitetaan myös bassot pitkinä silloin kun niin on kirjoitettu.

PS Eihän näille sivuille linkitetä yotuubista muuta, kuin tämän esimerkin mukainen osoitelinkki, eihän.  Minua rupes haittaamaan tuolla hanuristien.netissä, kun sinne linkitetään valmis kuva, josta sitten painetaan.  Tällainen vie minusta liikaa tilaa ruudulla.  Kyllähän kiinnostuneet osaavat mennä yksinkertaisen "rivilinkin" kauttakin sinne tuubiin.
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
Viljo
Accordion manufacture artisan
Administrator

Kaikki riippuu siitä, mihin uskoo.

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05-02-2009, 13:24:14 »

PS Eihän näille sivuille linkitetä yotuubista muuta, kuin tämän esimerkin mukainen osoitelinkki, eihän. 

Mennään ihan palautteen mukaan. Jos joku/jokin alkaa harmittaa, niin viestiä mulle, niin mennään sen mukaan.
tallennettu

With warm regards,
Viljo
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!