Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
22-05-2012, 18:42:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.5.12 - Ylläpito lomailee kesän ensimmäisen "satsin" 9.-17.6. välisenä aikana. Tällöin olen kaikkien(!) tiedotusvälineiden ulkopuolella. Laita soitin kesäkuntoon siis toukokuussa. Muut loma-ajat koko kesän osalta löytyvät www.harmonikanrestaurointi.net -osoitteesta.

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koko maailman polkka  (Luettu 139 kertaa)
olli
Hero Member

Profiili
« : 26-01-2012, 16:13:16 »

Hakusessa: "Koko maailman polkka" tai sitten "Kokomaailman polkka".  Kansansävelmä, jonka Lasse Pihlajamaa on levyttänyt vuonna 1957.  Löytyiskös keltään kolleegalta nuottia?
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
Dragspel
Full Member

Profiili
« Vastaus #1 : 26-01-2012, 17:36:29 »

Muistankohan oikein, kun Tuusulan polkka on mielestäni kahden osan pätkä Koko maailman polkasta, jossa osia taitaa olla neljä?
tallennettu
olli
Hero Member

Profiili
« Vastaus #2 : 26-01-2012, 19:33:42 »

Muistankohan oikein, kun Tuusulan polkka on mielestäni kahden osan pätkä Koko maailman polkasta, jossa osia taitaa olla neljä?
Mulla on kans muistikuva, että samaa polkkaa olisivat.  Siksi haluaisinkin nuotin siitä "kokomaaliman polkasta".  Youtuubissa on kanteleversioita, mutta sitä Pihlajamaan esitystä ei ole.  Mulla ei myöskään ole sitä Pihlajamaan levytystä.
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
Kaifun
Full Member

Profiili
« Vastaus #3 : 26-01-2012, 22:54:22 »

Kyllä sä Olli oot vanhenevana miähenä virkeessä virityksessä ja ajan valtimolla, että ku ihan lopaalisaattijo-polkkaa.
tallennettu
Dukextra
Jr. Member
**

Profiili
« Vastaus #4 : 27-01-2012, 21:43:18 »

Mulla on ohjelmistossa Kokomaailman polkka, se muistuttaa Tuusulan polkkaa mutta on paljo monimutkaisempi ja vaikeampi. Harmi vaan että olen opetellut sen 2-rivisellä korvakuulolta. Usko Välimäen CD-levyltä. Nuotteja siihen minulla ei ole.

Voisin kyllä tehdä siitä youtube version jos on kiinnostusta?
tallennettu
Dukextra
Jr. Member
**

Profiili
« Vastaus #5 : 27-01-2012, 21:46:41 »

Olen kuullut tarinan että Usko ja Teppo välimäki ja lisäksi Markku Latvala (kaikki Jalasjärveltä) soittivat aikoinaan alle 18 vuotiaina yhtyeessä nimeltä Jalasjärven pikkupelimannit. Nämä pelimannit olivat joskus aikoinaan Ruovedellä Erkki Ala-Könnin opetuksessa ja Erkki antoi jokaiselle näistä soittajista oman kappaleensa jonka Erkki oli muokannut. Usko sai siis tämän Tuusulan polkan muudellun version jonka Usko myöhemmin on levyttänyt nimellä Kokomaailman polkka.

En tiedä puhutaanko samasta kappaleesta ku minkä Lasse on levyttänyt mutta tällänen tieto mulla on.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!