Suomen Harmonikkaliitto

Laps olen köyhän kauniin Karjalan -nuotti

Aloittaja jarmo, 14-08-2013, 09:39:13

« edellinen - seuraava »

jarmo

Moi
Sattuisiko kenelläkään olemaan nuotteja "Laps olen köyhän kauniin Karjalan" lauluun.  Jos on, voisinko saada kopion?  t. Jarmo

Nike

Terve. Voisin lähetellä yhden laulukirjaversion, mutta e-mailisi näkyy olevan piilotettu. Annatko osoitteen niin laitan tulemaan.

olli

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

eikkajuhani

#3
  Tuopa löytyis multakin, ainakin samainen laulukirjaversio (Kultainen laulukirja ) jos joku vielä
vailla !   :) :) ;) 

 eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

oki

Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 14-08-2013, 17:58:27
 Tuopa löytyis multakin, ainakin samainen laulukirjaversio (Kultainen laulukirja ) jos joku vielä
vailla !   :) :) ;) 

 eikkajuhani
Olisin minäkin kiinnostunut kyseisestä nuotista, josko joku lähettäisi minullekkin.
t: Oki

olli

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

oki

Kiitoksia nuotin lähettäjälle
t: Oki

eikkajuhani


   Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ?? Se näppäin tyhjentää palkeet, - mielestäni aika erikoinen ratkaisu - ja nyt jää yksi vaivainen ääni pois !? En oikein taida tuota termistöä, mutta pitäisikö tämä kappale nyt sitten `transporoida` eri äänialueelle ? Olisiko tuosta J A Schatrowin sävelmästä olemassa muita versioita ??  Tällainen ehkä jonkun mielestä pikkuasia pistää meikäläisen hanurikurssilaisen vähän pihalle... :'( :( ???

  eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Nike

Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 18-08-2013, 21:58:50

   Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ?? Se näppäin tyhjentää palkeet, - mielestäni aika erikoinen ratkaisu - ja nyt jää yksi vaivainen ääni pois !? En oikein taida tuota termistöä, mutta pitäisikö tämä kappale nyt sitten `transporoida` eri äänialueelle ? Olisiko tuosta J A Schatrowin sävelmästä olemassa muita versioita ??  Tällainen ehkä jonkun mielestä pikkuasia pistää meikäläisen hanurikurssilaisen vähän pihalle... :'( :( ???

  eikkajuhani

Taisit laittaa viestisi väärään ketjuun, mutta mitäs pienistä, vastaan silti. Jos nappulat ei riitä alhaalla, niin voithan tosiaan juurikin transponoida kappaleen askeleen tai pari ylöspäin jos juurikin matalilla äänillä haluat kappaleen soittaa. Tai ehkä helpompi ratkaisu on soittaa koko kappale tai kyseinen kohta oktaavia ylempää jos ei mene liian korkeaksi (en tiedä tuntematta kyseistä kappaletta/nuottia), ja siinä tapauksessa eri äänikerroilla kikkaillen kappaleesta saa vähintäänkin kohtuullisen. Kappaleesta saattaa olla myös olemassa eri sävellajista oleva sovitus johon matalat äänesi riittävät.

olli

Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 18-08-2013, 21:58:50

   Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ?? Se näppäin tyhjentää palkeet, - mielestäni aika erikoinen ratkaisu - ja nyt jää yksi vaivainen ääni pois !? En oikein taida tuota termistöä, mutta pitäisikö tämä kappale nyt sitten `transporoida` eri äänialueelle ? Olisiko tuosta J A Schatrowin sävelmästä olemassa muita versioita ??  Tällainen ehkä jonkun mielestä pikkuasia pistää meikäläisen hanurikurssilaisen vähän pihalle... :'( :( ???
  eikkajuhani
Siinäpä se Kouvolalaisen ongelma ;)  d-nappulasta lähteepi ilmat pihalle ;D  Itse tykkään nimenomaan vanhoista kappleista matalalta soitettaessa.  Kouvolan Kravatissa on onneksi jäljellä tuo d-nappulakin.  Ostaessani uusinta Bugaria, tilasin Leinon Sepolta nimenomaan version, jossa on tuo matala D.  Ylä-äänistä ei sitten niin väliä (siellä kahvan alaosassa)! :P
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Maniskamies

Lainaus: "  Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ??"

Miten olisi merkintä B.S. pääteeman 4. tahtiin D-perus- eli soolobassolle? Onko ääni riittävän matala? Sitten taas jatko diskanttipuolella...

Tai voihan tämän valssin "sponsoroida" vaikka c-molliin.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

eikkajuhani

#11
  Siinäpä ehdotus, ei varmaan huono. Pitänee kokeilla kun pääsen paneutumaan asiaan. Nyt täytyy vielä asiaa tuntevilta kysäistä; olisiko jopa olemassa tietokoneohjelmaa jolla tuollaisen `transporoinnin`(tai mikä nyt lie oikea termi) voisi suorittaa ??  Tämän päivän nettimaailma on niin yllätyksiä täynnä ettei koskaan voi tietää mitä mahdollisuuksia sieltä löytyy....Löytyy esim.  nuottiviivastoja, ei kun vaan tulostaa.... :) ::) ;)
 
 eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Hannu S

Itse käytän MuseScore ohjelmaa, minkä saa netistä ladattua ilmaiseksi. Toimii hyvin. Transponointi tapahtuu yksinkertaisesti: Nuotit -> transponointi -> valitse koko partituuri -> valitse mihin sävellajiin haluat nuotin muuttaa ja homma on valmis. Tietysti nuotti täytyy olla ensin kirjoitettu MuseScore tiedostoksi, mutta sekin hoituu suht helposti.
TV, Hannu

eikkajuhani

 
   Kiitos vinkistä Grif !  Varmaan tunnet tuon muse Scoren hyvin, mahtaisko olla mitään mahdollisuutta esim. scannata nuotit ! Siis ymmärtäisikö ohjelma, vai pitääkö tosiaan naputella.
  Noissa digilaitteissahan lienee ominaisuus jolla voi soitetun musiikin muuttaa nuoteiksi, tällee
olen asiaa lueskellut ja ollut jopa ymmärtävinäni - lienenkö oikeassa !?   8) :-\ :)

  eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

olli

Minulla on Capella-ohjelma.  Se kuitenkin maksoi noin 170 euroa.  Sillä olen kirjoitellut nuotit koneelle (en siis soittanut).  Ohjelmaan saisi myös skannausosan, mutta sitä minulla ei ole.  Myös tällä ohjelmalla on suht´helppo transponoida kappaleita eri sävellajeihin.  Luonnollisesti nuotti on jo oltava Capellalla kirjoitettu. :D  Itse ihastuin aikanaan tähän Capellaan, kun oli selkeä Windows-pohjainen, suomenkielinen ohjelma. ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

eikkajuhani


  Kuinkas Olli tämän kyseisen kappaleen transponoisit ? Siis mihin sävellajiin ? Tästä G -mollista. (Vielä niin,että soisi kauniisti mahd. matalin sävelin)
   Minäkin imuroin tuon Grif`in esittämän ohjelman - muse Score - mutta vielä on niin uusi tuttavuus, että kestää kyllä hetke ennenkuin siitä pääsen perille.  Aina sopivasti tulee tuota keskeytystäkin.... ??? ??? ::) :)

  eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

olli

En ala tähän ;) Siis tutkimaan transponointia :D  Nyt on suunnitteilla kerhon syksyn työt, joten jää tekemättä - valitettavasti ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

#17
Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 20-08-2013, 16:24:18

 Kuinkas Olli tämän kyseisen kappaleen transponoisit ? Siis mihin sävellajiin ? Tästä G -mollista. (Vielä niin,että soisi kauniisti mahd. matalin sävelin)

Siis jos alin sävel on nyt D, ja halutaan soittaa niin matalalta kuin mahdollista, niin sitten katsomaan siitä vähän ylöspäin. Mikä on haitarisi alin sävel? Jos löytyy E, niin voi soittaa A-mollissa, eikös? Ja siitä ylöspäin (jos F niin) Bb-molli, (jos Fis) H-molli, (jos G) C-molli.

Lisäys: Taannoin lauloin haitarin kanssa yhden laulun, joka menee g-mollista ja melodia alkaa ala-d:stä. Mun pikkuhaitarissa alin ääni on F. Halusin soittaa matalalta kun se sopi paremmin laulun kanssa yhteen (ja haitari oli vain 2 äk 8'-8'). Soitin sen ala-d:n perusbassolla. Eihän se samalta kuulosta kuin diskantista soitettuna, eikä olisi toiminut keskellä melodiakulkua. Mutta noin aloitussävelenä se toimia ja sain samalla siitä kiinni laulun vireen.   

l1500s

Hei!

Kiinnostaisi myös tuo nuotti jos joku ehtisi lähettää (karjala aiheisia pitäisi saada)


Jomppe74

Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 14-08-2013, 17:58:27
  Tuopa löytyis multakin, ainakin samainen laulukirjaversio (Kultainen laulukirja ) jos joku vielä
vailla !   :) :) ;)

  eikkajuhani

Oisko minullekin lähettää nuotit kyseisestä kappaleesta? Kiitoksia jo etukäteen :)