Vapaalehdykkä-foorumi The Free Reed Forum
25-04-2014, 11:25:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 2.4.14 - Uusi blogaus luettavissa http://www.vapaalehdykka.net/blog/

Etusivu  Vapaalehdykka.netBlog Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Laps olen köyhän kauniin Karjalan -nuotti  (Luettu 1283 kertaa)
jarmo
Newbie
*

Luen, kuuntelen, katson, teen virheitä - ja opin

Profiili
« : 14-08-2013, 08:39:13 »

Moi
Sattuisiko kenelläkään olemaan nuotteja "Laps olen köyhän kauniin Karjalan" lauluun.  Jos on, voisinko saada kopion?  t. Jarmo
tallennettu
Nike
Newbie
*

Savolainen palkeenvenyttäjä

Profiili
« Vastaus #1 : 14-08-2013, 14:52:28 »

Terve. Voisin lähetellä yhden laulukirjaversion, mutta e-mailisi näkyy olevan piilotettu. Annatko osoitteen niin laitan tulemaan.
tallennettu
olli
Hero Member

Kouvolan Kravatti soi!

Profiili
« Vastaus #2 : 14-08-2013, 15:01:53 »

Kiinnostaisi tuo nuotti!  Saanen. Iskee silmää
tallennettu

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!
eikkajuhani
Full Member

Nostalginen Casotto

Profiili
« Vastaus #3 : 14-08-2013, 16:58:27 »

Tuopa löytyis multakin, ainakin samainen laulukirjaversio (Kultainen laulukirja ) jos joku vielä
vailla !   Hymyilee Hymyilee Iskee silmää 

eikkajuhani
« Viimeksi muokattu: 14-08-2013, 19:00:17 kirjoittanut eikkajuhani » tallennettu

Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...
oki
Full Member

Profiili
« Vastaus #4 : 15-08-2013, 05:28:57 »

Tuopa löytyis multakin, ainakin samainen laulukirjaversio (Kultainen laulukirja ) jos joku vielä
vailla !   Hymyilee Hymyilee Iskee silmää 

eikkajuhani
Olisin minäkin kiinnostunut kyseisestä nuotista, josko joku lähettäisi minullekkin.
t: Oki
tallennettu
olli
Hero Member

Kouvolan Kravatti soi!

Profiili
« Vastaus #5 : 15-08-2013, 10:57:13 »

Kiitän nuoteista Iskee silmää
tallennettu

oki
Full Member

Profiili
« Vastaus #6 : 16-08-2013, 07:19:30 »

Kiitoksia nuotin lähettäjälle
t: Oki
tallennettu
eikkajuhani
Full Member

Nostalginen Casotto

Profiili
« Vastaus #7 : 18-08-2013, 20:58:50 »

Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ?? Se näppäin tyhjentää palkeet, - mielestäni aika erikoinen ratkaisu - ja nyt jää yksi vaivainen ääni pois !? En oikein taida tuota termistöä, mutta pitäisikö tämä kappale nyt sitten `transporoida` eri äänialueelle ? Olisiko tuosta J A Schatrowin sävelmästä olemassa muita versioita ??  Tällainen ehkä jonkun mielestä pikkuasia pistää meikäläisen hanurikurssilaisen vähän pihalle... Itkee Surullinen Huh

eikkajuhani
tallennettu

Nike
Newbie
*

Savolainen palkeenvenyttäjä

Profiili
« Vastaus #8 : 18-08-2013, 21:50:53 »

Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ?? Se näppäin tyhjentää palkeet, - mielestäni aika erikoinen ratkaisu - ja nyt jää yksi vaivainen ääni pois !? En oikein taida tuota termistöä, mutta pitäisikö tämä kappale nyt sitten `transporoida` eri äänialueelle ? Olisiko tuosta J A Schatrowin sävelmästä olemassa muita versioita ??  Tällainen ehkä jonkun mielestä pikkuasia pistää meikäläisen hanurikurssilaisen vähän pihalle... Itkee Surullinen Huh

eikkajuhani

Taisit laittaa viestisi väärään ketjuun, mutta mitäs pienistä, vastaan silti. Jos nappulat ei riitä alhaalla, niin voithan tosiaan juurikin transponoida kappaleen askeleen tai pari ylöspäin jos juurikin matalilla äänillä haluat kappaleen soittaa. Tai ehkä helpompi ratkaisu on soittaa koko kappale tai kyseinen kohta oktaavia ylempää jos ei mene liian korkeaksi (en tiedä tuntematta kyseistä kappaletta/nuottia), ja siinä tapauksessa eri äänikerroilla kikkaillen kappaleesta saa vähintäänkin kohtuullisen. Kappaleesta saattaa olla myös olemassa eri sävellajista oleva sovitus johon matalat äänesi riittävät.
tallennettu
olli
Hero Member

Kouvolan Kravatti soi!

Profiili
« Vastaus #9 : 19-08-2013, 14:03:06 »

eikkajuhani
Siinäpä se Kouvolalaisen ongelma Iskee silmää  d-nappulasta lähteepi ilmat pihalle Virnistää  Itse tykkään nimenomaan vanhoista kappleista matalalta soitettaessa.  Kouvolan Kravatissa on onneksi jäljellä tuo d-nappulakin.  Ostaessani uusinta Bugaria, tilasin Leinon Sepolta nimenomaan version, jossa on tuo matala D.  Ylä-äänistä ei sitten niin väliä (siellä kahvan alaosassa)! Näyttää kieltä
tallennettu

Maniskamies
Full Member

Profiili
« Vastaus #10 : 19-08-2013, 20:56:11 »

Lainaus: "  Tässä pieni onkelma, koskien mun casottoani, mitäs tehdään silloin kun hanurista loppuu näppäimet/äänet ?? Tuo kyseinen kappale soi kauniisti matalilla äänillä (g-mollissa) mutta kun casotosta puuttuu se matalin D ??"

Miten olisi merkintä B.S. pääteeman 4. tahtiin D-perus- eli soolobassolle? Onko ääni riittävän matala? Sitten taas jatko diskanttipuolella...

Tai voihan tämän valssin "sponsoroida" vaikka c-molliin.
tallennettu

Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!
eikkajuhani
Full Member

Nostalginen Casotto

Profiili
« Vastaus #11 : 20-08-2013, 08:27:18 »

Siinäpä ehdotus, ei varmaan huono. Pitänee kokeilla kun pääsen paneutumaan asiaan. Nyt täytyy vielä asiaa tuntevilta kysäistä; olisiko jopa olemassa tietokoneohjelmaa jolla tuollaisen `transporoinnin`(tai mikä nyt lie oikea termi) voisi suorittaa ??  Tämän päivän nettimaailma on niin yllätyksiä täynnä ettei koskaan voi tietää mitä mahdollisuuksia sieltä löytyy....Löytyy esim.  nuottiviivastoja, ei kun vaan tulostaa.... Hymyilee Pyörittää silmiään Iskee silmää

eikkajuhani
« Viimeksi muokattu: 20-08-2013, 09:26:46 kirjoittanut eikkajuhani » tallennettu

C Griff
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #12 : 20-08-2013, 11:49:37 »

Itse käytän MuseScore ohjelmaa, minkä saa netistä ladattua ilmaiseksi. Toimii hyvin. Transponointi tapahtuu yksinkertaisesti: Nuotit -> transponointi -> valitse koko partituuri -> valitse mihin sävellajiin haluat nuotin muuttaa ja homma on valmis. Tietysti nuotti täytyy olla ensin kirjoitettu MuseScore tiedostoksi, mutta sekin hoituu suht helposti.
TV, Hannu
tallennettu
eikkajuhani
Full Member

Nostalginen Casotto

Profiili
« Vastaus #13 : 20-08-2013, 13:04:24 »

Kiitos vinkistä Grif !  Varmaan tunnet tuon muse Scoren hyvin, mahtaisko olla mitään mahdollisuutta esim. scannata nuotit ! Siis ymmärtäisikö ohjelma, vai pitääkö tosiaan naputella.
  Noissa digilaitteissahan lienee ominaisuus jolla voi soitetun musiikin muuttaa nuoteiksi, tällee
olen asiaa lueskellut ja ollut jopa ymmärtävinäni - lienenkö oikeassa !?   Cool Epävarma Hymyilee

eikkajuhani
tallennettu

olli
Hero Member

Kouvolan Kravatti soi!

Profiili
« Vastaus #14 : 20-08-2013, 14:10:45 »

Minulla on Capella-ohjelma.  Se kuitenkin maksoi noin 170 euroa.  Sillä olen kirjoitellut nuotit koneelle (en siis soittanut).  Ohjelmaan saisi myös skannausosan, mutta sitä minulla ei ole.  Myös tällä ohjelmalla on suht´helppo transponoida kappaleita eri sävellajeihin.  Luonnollisesti nuotti on jo oltava Capellalla kirjoitettu. Hymyilee leveästi  Itse ihastuin aikanaan tähän Capellaan, kun oli selkeä Windows-pohjainen, suomenkielinen ohjelma. Virnistää
tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!