Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoitusominaisuus

Aloittaja Viljo, 21-08-2014, 17:18:04

« edellinen - seuraava »

Teme

Jostain syystä ilmoituspaneelin tiedot eivät ole 11.6 jälkeen päivittyneet.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Joo. Ongelma on siinä, että haku on toiminut, kun haun kohde ei ole ollut suojatulla sivulla (https). Korjaaminen on haaste ja vaatii paljon työtä. En siis osaa sanoa suoraan, saadaanko (tai siis saako Hannu) fiksattua tuon palkin toimimaan.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

#122
Se mitä näyttää tapahtuneen on että ohjelma ei enää saa huutonetistä tietoja haettua. Syynä on se että huutonet on siirtynyt käyttämään salattua yhteyttä (https) jota palvelimella oleva python ei tue. Mun koodissa asiaa ei voi korjata, kun tuki salatun yhteyden toimimiseen puuttuu alta. Huonolta siis näyttää.

Poistamalla huutonetin hauista homma todennäköisesti edelleen toimisi Tori.fi kanssa. Mutta kuinka kauan... suuntana näyttää olevan että tämmöiset palvelut alkavat edellyttää salattua yhteyttä. Pelkissä hauissa salauksen tarve on toki turha, kaupankäynti on jo eri juttu, mutta palvelulle on toki helpointa hoitaa kaikki sitten samalla systeemillä.

Toinen ratkaisu olisi sitten siirtää tietojen haku ja yhdistäminen jonnekin toiselle koneelle, josta ne sitten siirtyisivät tänne. Tämmöistä aikoinaan ehdotinkin, mutta nyt minulla on tilanne toinen, karsin koko ajan tietotekniikkakuluja joten en voi luvata alkaa itse pyörittää hakua.

Lisäys: testasin omaa koodiani koneella, jossa on python 2.7.13, toimi ongelmitta. Toisella koneella jossa on python 2.7.3 ei toimi. Viljon sivusto on koneella jossa on vielä vanhempi versio.

Teme

No nyt taas näyttää toimivan. Kiitos Hannu ja Viljo!
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Tällä ratkaisulla tiputettiin ongelmahaku pois, joten ilmoituksien määrä on pudonnut sieltä vajaasta 130 kpl noin 80:een.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

#125
Nyt palkkiin tosiaan tulee vain tori.fi ilmoitukset, joten aika kaukana aletaan olla siitä visiosta mitä alun alkaen oli, joka olisi kattanut aika ison osan siitä mitä Suomessa haitareita liikkuu käytettynä.

Yksinkertaista ratkaisua ei ole. Ilmoitusten automaattinen keräily on koodaamani ohjelma, joka pitää ajaa määrävälein. Webbihotelli ei ole tarpeeksi joustava tämmöiseen. Alun alkaenkin kaavailin, että keräilyohjelma pitää ajaa jossain muualla, alun kokeiluissa hoidin sen omalla serverilläni, mutta se siirrettiin Viljon webbihotelliin kun osoittautui että sehän toimii siellä. Nyt ei kuitenkaan enää toimi.

Enkä enää voi luvata että alkaisin pyörittää keräilyä jossakin. Koko alkuvuoden ajan olen karsinut kaikenlaisia tällaisia rönsyjä joita olen tehnyt milloin mihinkin tarkoitukseen, mukavaa hommaa mutta pitemmän päälle kasautuu työtä ja myös kustannuksia. Jos jollakulla toisella voisi olla nurkissaan linuxia pyörittävä kone, vaikka vanha romu, joka on koko ajan päällä ja johon on netistä pääsy, jotain semmoista tässä tarvittaisiin.

htoyryla

Viljo viestitteli, että ilmoituspalkista puuttuu ilmoituksia.

Katsoin tilannetta ja ilmeni seuraavaa. Olen aikoinaan tehnyt tuon torilta haun niin että kaikki tulokset esim. sanalla on "haitari" on saatu yhdellä sivulla, jolta ohjelmani sitten poimii tiedot. Nyt semmoinen sivu ei enää toimi, ilmeisesti ei enää ole toiminut aikoihin, kukaan ei vain ole aikaisemmin kiinnittänyt siihen huomiota. Tulee vain sivullinen ja sivun alareunassa on linkit seuraaville sivuille. Eli siis mahdollisuutta hakea kerralla kaikki löydökset ei torilta enää löydy.

Tuo lienee näkynyt teille niin, että kun torista saadaan vain haun ensimmäinen sivu, niin uusimmat ilmoitukset ovat näkyneet mutta kadonneet heti kun ovat pudonneet torissa seuraaville sivuille.

Muistin että olin aikoinaan tehnyt kokeeksi muusikoiden.netistä haun, jossa ohjelma joutui keräämään tiedot yhdeltä sivulta. Se oli yllättäen niin yksinkertainen ja selkeä, että sain saman tehtyä torin hakuun yhden aamukahvikupillisen aikana. Nyt haku löytää melkein neljäsataa tulosta tuon nykyisen noin sadan sijaan. Viljo lupaili päivittää tuon illalla.

Sivupalkki sai näin lisäaikaa, mutta saatiin taas muistutus siitä kuinka hauras tämmöinen ratkaisu on. Kun sivut muuttuvat, niin se haittaa toimintaa tai estää sen kokonaan. Jossain vaiheessa tulee vastaan ettei enää kannata yrittää pysyä perässä. 

olli

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Huuto.nethän tippui pelistä pois, kun muuttivat suojatuksi sen sivun (https). Päivitys on tehty ja kuuden minuutin päästä pitäis päivittyä. En jaksa nyt erikseen ajaa ohjelmaa.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Jep. Saan huuto.netin haut toimimaan omalla koneellani, mutta tuolla Viljon serverillä ei toimi. Tästä oli juttua tuossa vähän aikaa sitten.