Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

olli

Tämän uutuuden tarjonnasta voitaisiin vaihtaa mielipiteitä.  Viljo voisi laittaa tämän aloituksen "oikeaan kohtaan"!  Saattaa tulla kysymyksiä sun muita mielipiteitä; kannattaako ostaa, onko hinta kohdallaan yms. :P  Minä olen "herkkä" vanhemmille peleille.  Tekee mieli heti ryhtyä kauppoja hieromaan, mutta keräilijäksi en ala. ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Tarjonta kyllä monipuolistuisi vielä jos saataisiin muusikoiden.net suostumaan että heidän torinsa haitariosaston ilmoitukset tulisivat tänne. Pitäisi laittaa asiasta toivomusta sinne, (m.netin) käyttäjänimi Johtaja siellä taitaa tällaisesta päättää. Toisessa ketjussa jo luonnostelin mitä etua heille tästä olisi. Ja olisihan siinä se että mnetin käyttäjien ilmoitukset saisivat lisää näkyvyyttä.

Viljo

Olisiko täällä parempi? Huomasin, ettei oikein ollut sellaista kunnollista paikkaa soitinostokeskusteluille, joten laajensin tuota Harmonikkapöydän kuvausta hieman.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

waltsu

Minusta tämä on loistava idea, vinkata myynnissä oleviin hanureihin. Tässähän selviää helposti myynnissä olevien pelien "hintahaitari". Niinkuin näkyy, nytkin siellä on muutama selkeästi alihintainen soitin. Uskon, että tämä piristää hanurikauppaa kakkinensa.

Viljo

#4
Muutan tuon otsikon vielä hieman paremmaksi, niin ihmiset löytävät tämän keskustelun. Laitan myös pysyväksi aiheeksi, sillä tämä on aihe, joka on varmasti paljon käytössä jatkossa.

Edit: Jos tämän palkin kanssa käy niin, että se helpottaa ihmisien harmonikkojen hintavertailua, karsii ylihintaiset tuotteet pois (tai ainakin ylihintaistet tuotteet tulevat nopeasti ilmi) ja muuttaa ylipäätään hinnoitteluperusteita, niin ollaanhan tässä voiton puolella!
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Hieno homma, Viljo :D  Todella hyvä lisäys tänne foorumiin.  Toisaalta saattaapi innostua jopa kaupoille ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Minä tässä edelleen tuumailen semmoista, että eri sivustoilla voi olla erilainen käyttäjäkunta ja sitä kautta erilainen hintataso. Siinä mielessä olisi hyvä saada muusikoiden.net mukaan (siellä on oletettavasti paljon soittajia ja soittamisen harrastajia). Olisikohan niin että Keltaisessa pörssissä ja huuto.netissä on väkeä jotka eivät välttämättä paljoa tiedä soittimista? Ja Huuto.netin hinnoistahan ei välttämättä tiedä todellista hintaa. No, osta nyt -hinnat on toki verrattavissa muiden saittien hintapyyntöihin.

Viljo

Mä kyllä yritän vielä sitä M.nettiä saada mukaan. Niin kova sääli, ettei ole mukana!
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 26-08-2014, 21:32:29
Mä kyllä yritän vielä sitä M.nettiä saada mukaan. Niin kova sääli, ettei ole mukana!

Mulla oli se ajatus että muutkin voisivat laittaa asiasta toivomuksen m.netin Johtajalle. Minä voin ainakin, ja luonnostelinkin tänne jonnekin jo perusteluja. Ja oma vaikutuksensa voi olla silläkin että tämä on nyt olemassa jo tässä laajuudessa.

Viljo

Kyllä, juuri näin. Jos ei halua laittaa yksityisviestiä, niin m.netin palautelomake löytyy  http://muusikoiden.net/extra/palaute.php. Ylläpitäjiä on kaksi. Heidät löytää: http://muusikoiden.net/extra/info.php

Laitoin juuri itse heille linkin tälle sivustolle ja viestiä aiheesta.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Tässä mielenkiintoinen peli. http://www.tori.fi/pirkanmaa/Soitintehtaan_haitari_14019609.htm?ca=18&w=3

Ilmoituksen vuosiluku on väärin, sillä kyseessä on vuonna 1940 valmistunut soitin. Runko on tehty Viipurin tehtaalla ja soitin on viimeistelty Lahdessa. Tämän vuoksi soittimessa lukee Lahti Viipurin sijasta.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

poikkikulma

Onkos tuo Soitintehtaan Harmonikka se Viipurin H-Malli vaikkakin onkin Lahdessa koottu loppuun . Joo vuosimalli on väärin siinä Lahdessa tehtiin jo 40 luvun puolella näitä viimeisiä Soitintehtaan Harmonikkoja . Mauno

poikkikulma

Huomenta  :)
Katsokaapas tarkkaan myynti ilmoituksessa myytävänä olevaa Viipurin Aurinkomallia , on hyvä esimerkki lähes täysin pilatusta hienosta Harmonikasta , huomaatteko mitenkä sitä on "entisöity" joku on korjaillut sitä vähän , saattaahan se soida hyvin ja muutenkin olla ääniltään kunnossa mutta ulkomuoto ei kyllä ole enää aito Viipurilainen .  >:( Mauno

htoyryla

#13
Voisi olla helpompi löytää se ilmoitus johon viitataan, jos kopioisi linkin tähän (linkkihän on tuossa ilmoituspalkissa aina ilmoituksen lopussa).

olli

Tykkään selata silloin tällöin tuota viereistä palkkia ;)  Etsin max 500 euron keveää peliä - ei ole vielä sattunut kohdalle ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

ftamt

Näkyy olevan Lollossa tekstitkin poikkeuksellisella tavalla kaikki bassopuolella.
Toivo

eikkajuhani

 
  Olettekos käyttäneet mielikuvitusta, siihen mistä tuo `Lollo` nimi alun perin voisi juontaa ?
   Kuvahan kertoo kaiken ..... olipa aikoinaan myös joku tähtönen Gina Lolloprigita,(tai ainakin jotenkin tuonne päin.)  ;) ;)
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Viljo

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

ftamt

#19
Lainaus käyttäjältä: Viljo - 06-01-2015, 23:35:58
Tällainen mielenkiintoinen peli tuli vastaan.

http://www.huuto.net/kohteet/aeperiviita--harmonikka/343965243
Tämä on haitaripelimanni Seppo Raution entinen peli. Kun näin hänen soittavan sillä vuonna 1982 Kalajoella, niin siinä oli jo silloin käytetty paidan nappeja, koska osa alkuperäisistä  näppäimistä oli hävinnyt.
Toivo