Suomen Harmonikkaliitto

Mielenkiintoisia keräilysoittimia

Aloittaja Johan, 12-07-2015, 23:03:48

« edellinen - seuraava »

Johan

Tästä linkintä löytyy yhtä jos toistakin vanhemmasta kalustosta kiinnostunielle.
Minäkin löysin täältä etsiessäni lisäinfoa koskein -20 luvun Settimio Sopraania joka tuossa odottelee kunnostusvuoroaan.

http://instrument.musikverket.se/samlingar/sokinst.php?l=sv&mmcss=&saml_open=1&typ=1&niv=3&hk=15&uk=23

Johan

Maniskamies

Mielenkiintoinen on myös tuo toiseksi alimmaisena oleva "Miniatyr pianodragspel. 15 diskanttangenter. 14 knappar. " - ainakin sekä diskantin että bassopuolen näppäimistön osalta. Voisiko sanoa, että 'tupla-pianodragspel'?

Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

olli

Minun hyllyssäni on tuollainen Wilhelm Lanka -tasakahva :D  On niin romu, ettei kannata korjata.  Hyllyn koristeena :P
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Johan

Lainaus käyttäjältä: olli - 13-07-2015, 09:27:46
Minun hyllyssäni on tuollainen Wilhelm Lanka -tasakahva :D  On niin romu, ettei kannata korjata.  Hyllyn koristeena :P

Mikäli korjauksen tekee itse, kustannukset jäävät hieman pienemmiksi, peli tulee korjattua ja samalla tulee tutustuttua soittimeen perusteellisesti. Tosin siinä sivussa joutuu kyllä selvittämään sittenmysö monta uutta asiaa itselleen, mutta  ei oppi ojaan kaada;-)

Johan

Johan

Lainaus käyttäjältä: Maniskamies - 13-07-2015, 09:07:36
Mielenkiintoinen on myös tuo toiseksi alimmaisena oleva "Miniatyr pianodragspel. 15 diskanttangenter. 14 knappar. " - ainakin sekä diskantin että bassopuolen näppäimistön osalta. Voisiko sanoa, että 'tupla-pianodragspel'?



Taitaa olla melodiabasso;-)

Johan