Suomen Harmonikkaliitto

kouvolan hopeahäkki

Aloittaja penav, 03-01-2020, 16:32:09

« edellinen - seuraava »

penav

mielenkiintoinen hopeahäkki myynnissä myyntilistauksen sivulla tämä on ilmeisesti tehty viisikymppisen runkoon minulla on samanlainen no 82 9 10 okohan kellään tietoa montako näitä on tehty olen nähnyt tätä mallia vai kolme kappaletta ilpo kalevalla oli yksi ja minulla toinen  olisko tehty vai yksi sarja

maestro

Eikös -80 luvun alussa tullut 50-malli? Tilauksesta tämmöinen malli?
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Hermanni

Katselin Viljon ansiokasta numerolistaa Kouvolan haitareista 30-luvulta alkaen ja siitä ymmärsin, että juhlavuonna 1982 oli taas mallin muutos esissä. Viimeiset "hopeahäkit" tehtiin 82 alussa, mutta rinnalla tehtiin jo 50-juhlavuoden mallia. Jonkinlainen limityshän on ymmärrettävää tuotantoteknisistä syistä.
Mutta osaako joku asiaan perehtynyt kertoa, mikä oli uutta 50-mallissa verrattuna hopeahäkkiin? Useinhan kulutustavaroissa muuttuu vain ulkokuori, siis haitareissa maski.

T, Hermanni

penav

suurin muutos oli se että viisikymppisen diskanttipuolen rungossa on enemmän puuta kun katsoo tuota myynnissä olevaa hopeahäkkiä niin siinä on esim kouvolan tekstit eri kohdassa kuin perinteisessä hopeahäkissä eli diskanttirunko on korkeampi ja maski matalampi