Suomen Harmonikkaliitto

Osaatteko käyttää tätä foorumia?

Aloittaja keijonivala, 13-09-2018, 09:01:29

« edellinen - seuraava »

keijonivala

Tervehdys

Olen ollut tämän foorumin jäsen jo jonkin aikaa ja jopa yrittänyt tätä hyödyntääkin. Minulla on vain hieman vaikeuksia käyttää ja ymmärtää tämän käyttöliittymän logiikkaa?? Jutut, kysymykset yms. on heitelty vähän sinne sun tänne ja ainakaan minä en saa otetta...? Ilmeisesti liian vaikeaa minulle. Ei pahalla, vaan kehittämismielessä.

Keijo Nivala
tekn.tri

Viljo

Miten pitäisi tehdä paremmaksi? Tämä foorumin aihealuejako tehtiin aikanaan käyttäjien kanssa yhdessä. Taisin tuoda oman vedokseni, mitä sitten paranneltiin nykyiseen muotoonsa.

Logiikkahan tässä on se, että eri aihelueille on omat alueensa. Nuoteille omansa, tapahtumille omansa, tekniikalle omansa jne.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

#2
Jos haluaa vain seurata ja sitten reagoida siihen, olen itse pitänyt helpoimpana katsoa tuoreimmat kirjoitukset täältä http://www.vapaalehdykka.net/forum/index.php?action=recent

Muuten sitten, silloin kun olin aktiivinen täällä, kyllä ne tärkeimmät alueet oppi. Soittamiseen ja musiikkiin liittyvät alueet erikseen (soittohuone), soitinten tekninen puoli erikseen (mekaniikkahuone), kaikenlaiset muut keskustelut (olohuone) ja erilaiset ilmoitukset (tori). Jotkut yksittäiset alueet tuntuivat epäselvemmiltä (esim. Ovi lavalle) mutta en nyt ottanut siitä murhetta. Tuoreimpia seuraamalla näki mitä muut kirjoittivat, saattoi siihen reagoida, ja kun itse halusi jotain kirjoittaa, yleensä löysi sille sopivan alueen.


Teme

Minusta jaottelu on varsin selkeä. Ja jos nyt haluaa jonkun uuden aiheen aloittaa eikä ole varma minne sen kirjoittaa niin Viljo kyllä ansiokkaasti sen aina korjaa oikeaan paikkaan.

Kehittäähän aina voi ja kannattaakin, mutta niin kauan kun joku ei pysty parempaa tai selkeämpää jaottelua kertomaan niin tämä nykyinen on varsin hyvä.

Teme
tavallinen pulliainen
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

pianohessu

Lainaus käyttäjältä: Teme - 14-09-2018, 22:10:15
Minusta jaottelu on varsin selkeä. Ja jos nyt haluaa jonkun uuden aiheen aloittaa eikä ole varma minne sen kirjoittaa niin Viljo kyllä ansiokkaasti sen aina korjaa oikeaan paikkaan.

Kehittäähän aina voi ja kannattaakin, mutta niin kauan kun joku ei pysty parempaa tai selkeämpää jaottelua kertomaan niin tämä nykyinen on varsin hyvä.

Teme
tavallinen pulliainen

Juu, ei kannata ottaa mallia liikenne- ja kaupunkisuunnittelusta.

ftamt

Että täällä on noinkin korkeasti koulutettuja viisaita miehiä. Minunkaan mielestäni Foorumissa ei ole mitään epäselvää, vaikka olen tällainen tyhmä vain kansakoulun käynyt eläkkeellä oleva sekatyömies.
Toivo

Viljo

Mutta saatiin keskustelua, hyvä hyvä. Aika hiljaista ollut. Onko niin, että yli 22000 viestiä voi kattaa kaikki haitariasiat?
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

ftamt

Osa porukasta näyttää menneen Facebookin, mutta siellä ei käydä syvällisiä keskusteluja haitariasioissa.
Täällä sen sijaan voi kysyä mistä tahansa ja tietävämmät auttavat melko nopeasti vastauksillaan. Vain harvoin jää joku kysymys auki.
Toivo

Teme

Harmi jos facebook vähentää tämän foorumin kirjoittelun määrää. Itse en lärvikirjan kiroihin vielä ole lähtenyt mukaan enkä aio lähteäkään.

Täältä olen saanut vastaukset kaikkiin kysymyksiin joita olen kysellyt. Ja kuten Toivo kirjoitti, vastaukset ovat tulleet nopeasti. Eli suuri kiitos siitä asiantuntijoille.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

olli

Olen ollut tilastojen mukaan kohtuullisen aktiivinen, varsinkin forumin alkuaikoina.  Minulla oli paljon kysymyksiä haitarialalta.  Olen ilmeisesti saanut riittävästi vastauksia ja "oppinut" jotakin.  Viime aikoina ei ole mieleeni pulpahtanut erityisiä ongelmia, joten kirjoitteluni on laantunut.  Toisaalta minulla on asiantunteva haitarinsoiton opettaja, jolta saan vastauksia soitto-ongelmiini ja nuottiasioihin.  Foorumin seuranta on jäänyt vähemmälle, vaikka käynkin lähes päivittäin katsomassa mitä uutta on kirjoiteltu.  Foorumi on ollut minulle erityisen tärkeä, varsinkin silloin alussa.  On tämä edelleen mielenkiintoinen ja kannatettava juttu. 
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

maestro

En minäkään mihinkään naamakirjaan kuulu,enkä aio sinne mennäkkään. Vaikka kaikki tutut siellä kuulostaa olevan. Jopa älykännyn jätin pois käytöstä,nyt jää aikaa muuhun. Vaikka juutuuppi tahtoo nyt sitten jäähä selaamatta.
  Minäkin joka päivä täällä käyn selaamassa uudet jutut,vaikken kirjoitakkaan. Soitto nyt loppu kesästä jäänyt kokonaan,enkä tiedä alkaako syksyn tullen mitään muita kuin omia treenejä. Kesällä tuli kuitenkin yks leiri ja vajaa kymmenen  keikkaa käytyä.
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Johan

#11
Minulle tämä on yksi osa pävittäisiä rutiineja, luen uudet kirjoitukset ja joskus kommentoin ja vastailenkin. Tiedonjanooni on yleensä täältä löytynyt myös apua, ja nuottitelinettä käytän melko aktiivisesti kahdensuuntaisesti.
Sen lisäksi seuraan tuolta sivupalkista markkinointi-ilmoituksia pysyäkseni hieman ajan hermolla, ja joskus on löytynyt myös joku ostettavakin sotinkokoelmaan.

Olen myös ottanut tavaksi, että aina kun tulee reisuilla esiin joku harmonikka joka mahdollisesti täydentäisi galleriaa koitan saada sen kuvattua ja toimitan Viljolle liitettäväksi lisäinfoksi muille gallerian käyttäjille.

Pian tulee 10 vuotta täyteen näissä merkeissä, ja nostan "tonttulakkiani" korkealle Viljolle, ja kaikille niille
foorumilaisille jotka monin tavoin ovat edistäneet harmonikkaharrastustani, musisoinnin, harmonikkojen entisöinnin, -korjauksen ja -keräilyn puitteissa. 

Faceboocissa olen mukana, mutta kyllä näitä nyt ehtii seuraamaan molempia ja harmonikka asioissa painopiste on minulla kuitenkin enemmän tässä foorumissa.  Toki jotkut foorumilaiset ovat sitten myös facekavereitakin.

pelimannipoika Johan

TLinden

Facebook ei kyllä keskustelualustana ole foorumin veroinen. Ihmeellistä kyllä, oli harrastus mikä tahansa, foorumit näyttävät nykyään kuihtuvan ja ihmiset menevät Facebookiin. En ymmärrä. Tiedonhakukin paljon hankalampaa Facebookissa.