Suomen Harmonikkaliitto

Sata-Häme Soi 2019

Aloittaja Viljo, 03-07-2019, 07:06:08

« edellinen - seuraava »

Viljo

Taas on tämä aika vuodesta. Huomenna lähtee aamusta Naantalin edustus kohti Ikaalisten vanhaa kauppalaa harmonikkafestareille. Yritykselläni on nyt 10 vuotta historiaa takana, joten teen pienen spin offin. En siis ole totuttuun tapaan harmonikkamessuilla vaan pidän ständiäni puiston kulmalla olevassa harmonikkamuseossa. Pidän myös lyhyitä luentoja seuraavasti:

Torstai klo 14 Kouvolan Fantasian tarina
Perjantai klo 13 Suomen Soittimen Pikkujättiläisen tarina
Lauantai klo 14 Kouvolan cassoton synty

Kaikkiin esitelmiin vapaa pääsy, lämpimästi tervetuloa!

Ja muistakaahan, että Kultainen ja Hopeinen harmonikka tulee AlfaTV:ltä!
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Harmi kun en tänä vuonna pääse paikalle, luentojen aiheet olis ollu mielenkiintoisia. Videoitko luentoja tai onko niistä messujen jälkeen mahdollista saada materiaalia?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

olli

Lainaus käyttäjältä: Teme - 03-07-2019, 13:51:24
Harmi kun en tänä vuonna pääse paikalle, luentojen aiheet olis ollu mielenkiintoisia. Videoitko luentoja tai onko niistä messujen jälkeen mahdollista saada materiaalia?
Samat sanat.  Luennoista olisi mielenkiintoista saada aineistoa jälkikäteen.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

No nämä on pieniä otteita tästä kirjoittamastani kirjasta. Jahka saisi sen taitettua ja myyntiin...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 03-07-2019, 22:07:00
No nämä on pieniä otteita tästä kirjoittamastani kirjasta. Jahka saisi sen taitettua ja myyntiin...
Maistiaisia luentojen muodossa olisi kiva saada etukäteen, vaikka sähköpostiin.  Ostan kirjasi takuuvarmasti, kunhan saat sen myyntiin.  Sitä odotellessa, maistiaisia...
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Teme

#5
Millanen taso oli tänä vuonna pelimannimestaruuskisoissa, esim. verrattuna aiempiin vuosiin?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Mä en tiedä. En oo koskaan nähnyt pelimannikisoja. Oon aina ollut muualla työtehtävissä.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Miltäs kisat näytti tv:stä katsottuna?
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Taitavia soittajia molemmissa, sekä hopeisessa että kultaisessa. Voittajat molemmissa ainakin omaan korvaan ja silmään selkeitä ja olin tuomariston kanssa täysin samaa mieltä voittajista. Pilvi Huhta varsinkin oli mun mielestä täysin suvereeni kultaisessa, mutta hopeisen voittaja erottui myös heti.

Vaikka kultaisessa soitettiin kipaletta laidasta laitaan, oli tällä kertaa kappalevalinnat minun makuun miellyttävämpää kun toissavuonna. Viime vuotista en nähnyt. Ja nostalgiapotpurista tykkäsin 'keventämään' kisaa.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49