Suomen Harmonikkaliitto

Väyliä harmonikan varaosien hankkimiseksi

Aloittaja Periskooppi, 14-10-2018, 19:05:47

« edellinen - seuraava »

Periskooppi

Hei!

Etsin itselleni ruuvikiinnitteisiä diskanttinäppäimiä halkaisijaltaan 14,5mm koko diskanttiklaviatuurin verran.

Asiaa selvittäessäni huomasin, että kotimaisilta harmonikka-alan liikkeiltä ei ole netissä oikein kunnolla saatavissa tietoa tuotteista eikä hinnoista, vaikka miltei kaikilla harmonikan korjaajilla ja maahantuojilla on jonkinlaisia varastoja ko. tarvikkeita. Kun tilanne on tämä, niin voi olla, että kaupat menevät kotimaisten yrittäjien kanssa ohi. Voisivatko he laittaa tuotteitaan paremmin esille nettiin, vai onko tarkoituksena "väsyttää" asiakas tiedonsaannin hankaluudella? Useimmathan eivät taida tarvita monia varaosia kerrallaan, joten "euro sinne tai tänne" -asenne voi toki johtaa kauppoihinkin. Nyt kuitenkin eletään aikakautta, jossa tietoa on helposti saatavilla valtakunnan rajojen ulkopuoleltakin. Myös tarvikkeet liikkuvat tullitta ainakin EU:n sisällä, joten tässä pikku vinkki varaosien tarvitsijoille:

Ks. esim. naapurimaamme Ruotsin puolelle, josta löytyy mm. Dragspeloteket -harmonikka-alan nettikauppa. Myytävänä on edulliseen hintaan varaosia (huom. osa käytettyjä), tarvikkeita, nuotteja ja soittimia. Saksassakin on samalla formaatilla toimivia liikkeitä.

Koska joku keksisi tällaisen konseptin Suomeenkin?

Sattuisiko joku tietämään, mistä tuollaisen näppäinsarjan saisi kaikkein edullisimmin?

Viljo

Aika pieni koko. Luulisi, että löytyy, mutta pitää tarkistaa.

Omalta osaltani en ole halunnut laittaa nettiin varaosamyynnistä mainintoja. Jos joku kysyy, niin olen kyllä myynyt, jos on löytynyt. Jos mainostaisin varaosamyynyiä, niin se tarkottaisi, että varaston täytyy olla iso, jotta kyselijälle löytyisi juuri se, mitä hän haluaa. Pääoman sitominen suureen määrään varaosia, jotka /ehkä/ käyvät kaupaksi, on pienyrittäjälle vaikeaa. Suomessa tarvikkeiden myyntivolyymit ovat kuitenkin pienet.  Maahantuojien sen sijaan on hyvä pitää merkkikohtaisia varaosia myynnissä.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Olen aivan samaa asiaa tuskastellut kuin Periskooppikin. Viljon kohdalla ymmärrän pointin täysin, mutta maahantuojien/isompien liikkeiden kohdalla en ymmärrä miksei hintoja voida laittaa nettiin, se on kuitenkin nykyaikaa.

Itse olen yksittäisiä kappaleita tai pieniä määriä ostaessa kysynyt Viljolta. Jos enemmän on pitänyt tilata niin olen tilannut Periskoopin mainitseman Dragspeloteketin (accordionary) lisäksi seuraavista:
cgmmusical.co.uk
stringsandboxes.de

Italiassa on carinidena.it mistä löytyy vaikka ja mitä, mutta sielläkään sivuilla ei valitettavasti ole hintoja.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

mahu

Carinidena näyttää hinnat kun sivulle kirjautuu.

Viljo

Joo. Carinilta vaan tilaamaan. Itse tilaan myös Saksasta. Hinta hieman korkeampi kuin Italiassa, mutta toimitusvarmuus parempi (tai siis nopeampi). Itse tilailen italiasta tavaraa noin kerran vuodessa tai asiakkaan tarpeen mukaan, jolloin asiakkaalle tulee erilliset postimaksut. Yksittäin kappalein ei kannata tilata, koska postikuljetukset täytyy sisällyttää tuotteiden hintoihin.

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Lainaus käyttäjältä: Marko - 15-10-2018, 08:37:41
Carinidena näyttää hinnat kun sivulle kirjautuu.
Ahaa, tämä oli hyvä tieto. Kiitos tiedosta!
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Periskooppi

Viljolta taitaa löytyä sopivat. Teen vielä tarkistusmittaukset, ja sitten...