Suomen Harmonikkaliitto

Pelimannimestaruuskilpailut 2020

Aloittaja Viljo, 03-03-2020, 14:54:31

« edellinen - seuraava »

Viljo

Ohessa pelimannimestaruuskilpailujen kilpailukutsu. Mukaan vaan :-)
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

mahu

"Osallistumismaksua ei ole, mutta osanottajien on oltava Suomen Harmonikkaliitto ry:n jäseniä"

Viljo

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

mahu

Onko pakko sitoutua liiton jäseneksi osallistuessa? Miksi?

Viljo

Miksi ei? Liittohan on tässä järjestäjänä. Ja huomaa, että jäsenmaksulla saa jäsenlehden ja muita etuja ei vain osallistumisoikeutta kilpailuihin. Todennäköisesti enemmän kuluja tulee matkasta kisapaikalle ja sieltä pois kuin jäsenmaksusta (hyödyt jaettuna koko vuodelle).
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

mahu

Joo, kyllähän siinä varmaan paljon erilaisia etuja on ja tuskin hintakaan päätä huimaa (35€/v). Itse tottunut että pelimanniperinteissä soittajan ei tarvitse raottaa lompakkoaan.

Pepelis

No, eihän kilpailun järjestäminen tietenkään ole ilmaista, jostakinhan ne kulut on katettava. Ilmaisia lounaita ei ole, vaikka tässä nyt ei erillistä osallistumismaksua olekaan. Tähän mennessä kyllä minä olen ihan itse joutunut rahapussiani raottamaan ihan jokaisessa asiassa edistääkseni  haitarinsoitonopetteluani. 😉

waltsu

Mielenkiintoista seurata kuinka tuo uusi maksukäytänne vähentää osallistujia?

pianohessu

En nyt sillä enkä millään, enkä itse aio osallistua, olen niin pirun passiivinen henkilö, mutta eikö kaiken maailman kansanhiihdoissa ja maratoneissakin ole huima osallistumismaksu ja silti väki suorastaan rynnii niihin? Kuten jo aiemmin totesin jotakin luonteestani niin jatkan. Minä mielummin soitan kuin juoksen.

Viljo

Onhan niissä. Monissa harmonikkakilpailuissa on myös osanottomaksu, ei vain tässä.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

mahu

#10
En tiedä vaikuttaako maksukäytänne osallistujien määrään, mutta liitto saa kerättyä jäseniä lisää uusilla tavoilla, vielä kun moni on alaikäinen eikä niin perillä mihin tietonsa luovuttaa. Itse olen erilainen kun karsastan kaikkea pakkomyyntiä ja piilomainontaa yms. Nykyään keräillään ihmisten tietoja ja käytetään niitä mainonnassa. En väitä että tämä liitto toimisi niin.

Maksaahan se kilpailun järjestäminen, mutta eikö olisi reilua mahdollistaa osallistuminen ilman liittymistä? Jäseneduissakin mainitaan jäsenille alennus kilpailujen osallistumismaksuista mutta miksei tässä?

Etelä-pohjalaisissa Speleissä ei spelimestaruuskilpailuissa jäsenmaksuja tai osallistumismaksuja keräillä.