Suomen Harmonikkaliitto

Harmonikka tv:ssä

Aloittaja maestro, 23-11-2015, 22:37:22

« edellinen - seuraava »

maestro

Olen muutaman kerran katsellu pienten lasteni kanssa lauantai aamuisin pikkukakkosen "laulu diplomi" ohjelmaa.He kun pitävät musiikista ja laulusta....??
Siinä ohjelmassa vetäjä ja lapset laulavat vanhoja sekä uusia lasten/kansan lauluja.Itse tykkään kovasti kuunnella,rytmiryhmässä on rummut,basso,viulu ja harmonikka.
Kappaleet on sovitettu hyvin ja harmonikkakin kuulu,välillä jopa basso-puoli. Hanuristi on mielestäni myös taitava säestäjä!
  On vähän mitä nykyään tv:stä kuulee harmonikkaa,ainakaan säännöllisesti..
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

mahu

Mutta toisaalta monessa nykyajan pop-musiikissa harmonikkaa kuulee taustalla useammin. Myös mainoksissa kuulee välillä.

Jonska

Joo se kyllä särähtää monista mainoksista korvaan. Harvakseltaan kyllä itse kurttua missään elokuvissa taikkapa televisiossa enää näytellään. Ainoastaan tulee mieleen viimeisin Kummeli -elokuva, jossa oli aika hauska henkilöhahmo, joka soitteli hanuria  :)

TUtustuin muuten vihdoinkin tällaiseen ihmeellisyyteen kuin spotify. Tilasin sitä varten bluetooth-radionkin, sillä löysin erittäin mielenkiintoista orkesterimusiikkia jossa hanuri pääroolissa. Tätä siis moneltakin eri artistilta.