Suomen Harmonikkaliitto

Onko kokemuksia Accordiolasta

Aloittaja oh8jep, 25-07-2020, 17:04:36

« edellinen - seuraava »

oh8jep

Hei,

Onko kenelläkään kokemuksia Accordiola Super Italia harmonikasta,

vaikuttas noin ulkoiselta olemukseltaan ja tekniikaltaan poikkeavan tavanomaisesta.

Onko 60 vai 70 luvulta?

Esim. tämä: https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Accordiola_harmonikka_71583588.htm?ca=18&w=3

Terv. Aatos

pietrodeiro

Sen verran voisi kommentoida että kyseisen merkkisiä vehkeitä erilaisina versioina on ollut ainakin länsinaapurin markkinoilla pilvin pimein - ja osa on jatkanut matkaa sitten myös tänne.

Joten mikäli haluaa varmistua pelin kunnosta/toimivuudesta (ja mahdollisesta järjestelmän muutoksen tasosta) niin kannattaa ainakin kokeilla peli kunnolla ja ehkä katsastaa ehkä myös kiinnostuksen kohteen sisusta. Muuten kyllä ainakin ne mihin olen aikojen saatossa törmännyt niin ovat olleet ihan soivia pelejä, tosin oikea/sopiva hintataso on sitten toinen juttu.

Teme

Jostain olen kuullut että vanhat Italiassa tehdyt Accordiolat on laadukkaampia kuin Belgiassa valmistetut. Ja samanlainen huhu kiertää Accordiolasta kuin La Melodiosoista, että pienellä tekstillä kirjoitetut olisi laadullisesti parempia kuin uudemmat isolla tekstillä. En tiedä onko näissä faktapohjaa vai vaan mielipiteitä. Ruotsissa noista vanhoista pyydetään suhteessa enemmän kuin uudemmista, joten siinä mielessä voisi jotain perää vaikka ollakin.

Mulla oli itsellä 50-luvun kolmiäänikertainen Accordiola aikanaan ja se oli kyllä laadukkaasti tehty ja soi tosi kauniisti. Tuommoista uudempaa mallia en ole päässyt testaamaan joten omakohtaista kokemusta ei ole.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

oh8jep

No niin ostin Accordiolan en juuri tuota mutta isomman 4-äänikertaisen

Haitarin kunnosta sekä ulkoisesta että sisäisestä (+äänistä) olin positiivisesti yllättynyt

Mielestäni on parempi haitari kuin esim. Sonola joka minullakin on ollut.

Melko hyvät ääni-valikoimat tässä on.

Teme

Onnittelut uudesta haitarista.

Siistin näköisessä kunnossa niin päältä kuin sisältäkin.

Kerro lisää kokemuksia kun vähän aikaa olet sillä soitellut.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Teme

Etkö ollut tyytyväinen kun näin nopeasti meni Accordiola myyntiin?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

oh8jep

Aivan tyytyväinen olin,mutta kun ostin Bugarin, piti laittaa jotakin myyntiin ja minulla on 2 Accordiolaa

Teme

Onkos tuo Italiassa vai Belgiassa tehty?

Kirjoitit aiemmin että pidät parempana kuin esim. Sonolaa. Onko soinniltaan/ääniltään parempi vai parempi soittaa vai sekä että? Siksi kyselen kun tuommoista joskus itsekin miettinyt.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

oh8jep

Mielestäni on paremmat äänet kuin sonolassa, mutta sehän on makuasia ja istuu hyvin syliin, kai se on tuo rungon malli joka sen tekee. Vivusto on keveämpi rakenteinen kuin sonolassa esim. ja se kai tekee sen että sormitus on keveämpää. Paino tuolla on 10,7kg remmeineen

Kyllä tämä on Italiassa tehty, kyljessä lukee Made in Italy

penav

kyllähän se on pitkälti makuasia miltä ne haitarin äänet ja soittaminen tuntuu mutta kyllä se on siitä soittajasta kiini miten soitto sujuu ei hyvä  haitari tee soittajasta sen parempaa soittajaa vaan valtava harjoitus minkä se vatii

Teme

Joo, makuasioitahan ne.

Ja toi on kyllä totta että hyväkään soitin ei soi hyvin jos soittajalla ei ole taitoa. Mutta huonokin soitin voi soida taitavan soittajan hyppysissä hienosti.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49