Suomen Harmonikkaliitto

Luokses Kaipaan

Aloittaja Johannes 49, 17-11-2015, 11:12:13

« edellinen - seuraava »

Johannes 49

Tervehdys !
Pitkästä aikaa linkitän yhden kappaleen.
Juutuuppiin on Dallape`laittanut tämän Toivo Mannisen valssin "Luokses Kaipaan".
Olen tätä vuosia soitellut, vaatimattomalla tasollani, Mannisen kirjan nuotista. On ollut sellaista väärää tietoa, ettei säveltäjä olisi tätä koskaan levyttänyt.
Tästä hienosta valssista liikkuu myöskin nuottikopio nimellä "Kevään Ensi Kukka" (ei siis, kevään ensi kukkia, joka taas on Pihlajamaata).
Nuotti löytyy "Harmonikan Mestarit Toivo Manninen" -kirjasta sivu 57.

Johannes 49

https://www.youtube.com/watch?v=kmwhZgVFy64
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

Johan

Mielenkiintoineen tuttavauus tämä valssi, olen sen joskus enenkin kuulllut, sillä jotkut kohdat olivat jääneet mieleen.
Seurasin sitä tuosta nuotista ja pitää tutkia sitä myös peli sylissä jossakin välissä:-)

Johan

ftamt

Tehtiin Jorma Juseliuksen kanssa tuota kirjaa, mutta en nyt muista, onko Jorman kirjoittamissa nuoteissa uskollisesti seurattu alkuperäisiä levytyksiä. Olin aikoinani hyvin otettu, kun maailmankuulu Warner Bros- yhtiö otti yhteyttä tämän kirjan tiimoilta. Pidänkin elokuvista tutulla logolla varustettuja
kirjeitä ja palkkakuittia arvokkaina aarteitani. Haitarinsoiton lisäksi olen aina ollut kiinnostunut vanhoista klassikkoelokuvista, joita tämäkin yhtiö teki lukemattomia.
Toivo