Suomen Harmonikkaliitto

Laadulla Luottamusta

Aloittaja Viljo, 10-06-2015, 14:54:20

« edellinen - seuraava »

Viljo

Hyviä uutisia, rakas hanurikansa! Perhearkistojen kätköistä löytyi jonkin aikaa sitten Oy Harmonikan mainosfilmi. Nyt tämä filmi on vihdoin ja viimein käännetty digitaaliseen muotoon ja sen vuoksi saan jakaa tämän videoilon kaikille.

Olkaat hyvät: https://youtu.be/taUkL6hGxK0
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

La Melodiosa

Kiitos Viljo!
Oli mukava katsottava Kouvolan hanuritehtaan tuotantoa. Vahinko, että ei ole enää toiminnassa. Poikkesin siellä paikan päällä 80 luvulla. Paikalla oli silloin vaan yksi henkilö, joka vähän esitteli paikkoja.
Vielä virtaa ja sokeri sulaa

olli

Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Johan

Hieno dokumentti ja olipa sattunut mukaan myös kansainvälistä tasoa oleva kotimainen tähtisolisti pianoharmonikkoineen!

Johan

Viljo

Mun veikkaus on, että Lasse Pihlajamaa on soittanut kaiken harmonikkamusiikin tälle filmille, eli Norback ei itse siis soita tuossa. Joissain kohdissa näkee selvästi, että ääni ja liike ei mene yksi yhteen.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

ftamt

Tuli tuosta filmistä mieleen, että Paul Norrback ei ollut merkkiuskollinen, vaan soittimet vaihtuivat vuosien varrella. Amerikassa Kouvolan Kuningas vaihtui PannAccordioniin ja sitten Giuliettiin. Tässä
sitten soitetaan taas kotimaisella Kultahäkillä. Merkit vaihtuivat tämänkin jälkeen. Tällaisia dokumentteja olisi saanut kuvata enemmänkin. Viipurin tehtaasta on olemassa vain reilun minuutin pätkä, jossa Vesterinen soittaa Sarvimallilla.
Toivo

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 11-06-2015, 07:32:57
Mun veikkaus on, että Lasse Pihlajamaa on soittanut kaiken harmonikkamusiikin tälle filmille, eli Norback ei itse siis soita tuossa. Joissain kohdissa näkee selvästi, että ääni ja liike ei mene yksi yhteen.
Mielestäni Norrback soittaa itse säveltämänsä kappaleen.  Muu musiikki onkin sitten Pihlajamaata ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Giulietti

Lainaus käyttäjältä: olli - 11-06-2015, 10:58:43
Lainaus käyttäjältä: Viljo - 11-06-2015, 07:32:57
Mun veikkaus on, että Lasse Pihlajamaa on soittanut kaiken harmonikkamusiikin tälle filmille, eli Norback ei itse siis soita tuossa. Joissain kohdissa näkee selvästi, että ääni ja liike ei mene yksi yhteen.
Mielestäni Norrback soittaa itse säveltämänsä kappaleen.  Muu musiikki onkin sitten Pihlajamaata ;)

Ääni ja kuva tuossa Norrbackin esityksessä ei todellakaan ole kohdillaan, mutta kyllä tuon kappaleen esittää Paul Norrback, ihan hänen kuuloistaan soittoa se on. Todennäköisesti esitys on äänilevyltä/nauhalta ja siirretty sitten kuvamateriaalin päälle jolloin kuva ja ääni eivät ole "synkassa".

mahu

Vanhoissa filmeissä ei ole monesti ääni ja kuva kohdillaan.

poikkikulma

Katsoinpa minäkin tuon filmin ,tosi mahtavaa että jotain on Kouvolan Harmonikan valmistuksestakin nauhalla jälkipolville todella hieno juttu :) ja sentään niitä tehtiin täälä yli 60 vuotta olisi tuota enemmänkin saanut olla vanhemmaltakin ajalta mutta hyvä että edes tämä on ,olisi kiva kun Viipuristakin olisi jotain filmiä Viipuri tosin jäi sodan jalkoihin olisi varmaan menestynyt paremmin ellei tuo onneton sota olisi sotkenut asioita se on tosi harmi , Kukkoloitahan tosin tehtiin mutta se ei enää ollut kuitenkaan sama , jännä juttu olisiko Viipurikin jatkanut ilman tuota sotaa Kouvolan malliin . Todella mukava oli tuota katsoa , Vesterisen 50 v syntymäpäiväkonsertistahan on myös pieni filminpätkä tuola tuubissa löysin senkin tosi kiva sekin saisi olla pidempi sekin siinä Vili näyttää vielä ainakin ihan hyväkuntoiselta ja Säkkijärven polkkaa soitetaan lopuksi porukalla  :) Mahtaisiko jonkun kotikätköistä löytyä vielä muutakin olisi tosi hienoa nähdä lisääkin  :)
Mauno :)