Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

mahu

Ensimmäinen osuma myynti-ilmoituspalkista:
Myyjän ilmoittama Merinelli-merkkinen 5-rivinen. C-järjestelmä, 2-äänikertainen nuorisomalli. Hintaan 50€.
En tiedä tekeekö tuollaisella haitarilla mitään, mutta ei ollu kallis. Vois sitä hetken pitää hyllyllä ja korjailla kuntoon jos on korjattavaa. Myi pois sitte jos joku aloitteleva soittaja on kiinnostunut.
Ei siis mökkihaitari vaan ennemmin saunahaitari :)

eikkajuhani

   Huomenta! Oliko tuo ihan suomalaisella järjestelmällä ? Minä kuvittelin että olis joku veli venäläinen... :)
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

mahu

C-Järjestelmällä oli eli ns "ruotsalainen" tai "eurooppalainen". Kuvan mukaan siis ainakin (olettaen että kuva oli myytävästä pelistä). Ilmoituksessa luki että "venäläinen" ja voihan se paikallisille ollakin venäläinen mutta B-järjestelmä se ei ollut.

eikkajuhani


   Tuossa tuli uusi, ainakin itselleni uusi määritelmä, - saunahaitari !  Sehän voi olla jotain ihan uutta saunomiskulttuuriin, niin vaiko hanurinsoittokulttuuriin..?

  Eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

olli

Lainaus käyttäjältä: eikkajuhani - 13-01-2015, 18:27:17
Tuossa tuli uusi, ainakin itselleni uusi määritelmä, - saunahaitari !  Sehän voi olla jotain ihan uutta saunomiskulttuuriin, niin vaiko hanurinsoittokulttuuriin..?
Eikkajuhani
Missäs tällainen on kaupan? Kestääkö paljonkin löylyjä? :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

mahu

Eikun ajattelin kun mökkihaitari pitää olla kuitenki hyvä, niin ehkä saunassa voi soittaa huonommallaki haitarilla. Nimesin siis huonompilaatuisen haitarin saunahaitariksi. Ilmoitus ehti poistumaan jo.

olli

Näköjään on alkanut olla kaupan noita Ahvenaisen vihkoja.  Lienevätkö myyjät jo oppineet vihkot ulkoa ;)

PS.  Noista Veikon vihkoistahan saisi jo kokonaisen kirjan harmonikkanuotteja ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Giulietti

19. kpl. noita  Harmonikat soimaan vihkoja on tähän mennessä ilmestynyt ja kaikki löytyvät itseltäni, enkä myy pois. Ei tarvitse netissä kerjätä nuotin kopioita ja löytyy mukavasti sormituksetkin jos niitä tarvitsee.

htoyryla

Katselin tässä läpi muusikoiden.netin torin harmonikat ja siellähän näyttäisi hintataso olevan kovempi kuin tuossa sivupalkissa. Siellä harva peli on alle tonnin, hintahaitari ulottuu sitten ainakin yli kuuden tonnin. Sivupalkissa taas yli tonnin peli on harvinaisuus. Tuntuu vähän, että nykyisellään sivupalkin tarjonta ei ole vielä riittävän edustava.

Viljo

Mä oon taas huomannut, että jotkin soittimet tulevat uudestaan myyntiin. Joskushan keskusteltiin siitä, että mitä jos olisi ilmoituskohtainen seuranta, missä näkisi esim. hintakehityksen ja kuinka kauan soitin on ollut listoilla. Se olisi mielenkiintoinen työkalu.

ps. Tässä on mielestäni tähän mennessä paras ilmoitus (erit. kuva liittyy asiaan) http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Haitari_pianoharmonikka_16961008.htm?ca=18&w=3 ;-P
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 29-01-2015, 09:35:02
Mä oon taas huomannut, että jotkin soittimet tulevat uudestaan myyntiin. Joskushan keskusteltiin siitä, että mitä jos olisi ilmoituskohtainen seuranta, missä näkisi esim. hintakehityksen ja kuinka kauan soitin on ollut listoilla. Se olisi mielenkiintoinen työkalu.

Jos tämmöinen pyörisi mun omalla serverillä, niin olisin jo alun alkaen alkanut tallettaa tiedot tietokantaan. Siitähän tuo lähtisi.

Mutta jos ilmoitus on mennyt vanhaksi tai peräti soitin myyty ja tulee uudelleen myyntiin, niin ei ole ihan triviaalia tunnistaa ohjelmallisesti että kyseessä on sama peli.

Mutta tuon m.netin nostin nyt esille kun itse aloin katsella mitä on tarjolla, niin tuntui että paremmat (?) pelit on siellä.

Giulietti

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 29-01-2015, 09:35:02
Mä oon taas huomannut, että jotkin soittimet tulevat uudestaan myyntiin. Joskushan keskusteltiin siitä, että mitä jos olisi ilmoituskohtainen seuranta, missä näkisi esim. hintakehityksen ja kuinka kauan soitin on ollut listoilla. Se olisi mielenkiintoinen työkalu.

ps. Tässä on mielestäni tähän mennessä paras ilmoitus (erit. kuva liittyy asiaan) http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Haitari_pianoharmonikka_16961008.htm?ca=18&w=3 ;-P

Tämä on minunkin suosikkini. Antaisin vielä pisteet oikeinkirjoituksesta ja selkeästä tekstistä.

olli

Pisti silmään "Fazer romance"
http://www.huuto.net/kohteet/myydaan-harmonikka/350551792
Siis Fazerkin on tuonut maahan itäsaksalaisia pelejä.  Itse ostin aikoinaan Hobby Hallista "Grandioso romancen" ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

mahu

Samaa peliä näkee myös Royal Standard Romancena. Mulla oli joskus sellanen

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 12-02-2015, 14:43:05
Oli varmasti Fazer :D
Ei siinä pelissäni vuonna 1982 lukenut missään sanaa "Fazer".  Vain tuo Grandioso.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

mahu

En tiedä onko väliaikaista vai mitä, mutta näyttäis ihan ok haitarienki hinnat tulevan alas. Nytkin saa jo Menghiniä ja La Melodiosaa 500e:lla ja alle. Todella hyviä aloitussoittimia.

Viljo

Hyvää tekstiähän tuo Johannes oli! Turha empiä. Tässähän on aikaisemminkin puhuttu Hannun kanssa, että jos olisi hintaseurantatyökalu tuohon ilmoitusseurantatyökaluun liitettynä. On jäänyt toistaiseksi toteuttamatta.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Granesso?
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Granesso_haitari_17399105.htm?ca=18&w=3
Näyttäisi itäsaksalaiselta Royal Standardilta ;)  Eikös tuo merkki Granesso (Hagström) ole alkuaan ruotsalainen ;)  Isälläni oli ennen sotia ja sodan aikana kaksikin Granessoa!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Lainaus käyttäjältä: olli - 16-02-2015, 15:05:48
Granesso?
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Granesso_haitari_17399105.htm?ca=18&w=3
Näyttäisi itäsaksalaiselta Royal Standardilta ;)  Eikös tuo merkki Granesso (Hagström) ole alkuaan ruotsalainen ;)  Isälläni oli ennen sotia ja sodan aikana kaksikin Granessoa!
Kyllä vanhat Granessot tehtiin Hagströmillä, mutta tämä kuvassa oleva on selvästi saksalaista tuontitavaraa.
Toivo