Suomen Harmonikkaliitto

"Kielivaha"

Aloittaja Harrastelija, 12-10-2016, 20:59:37

« edellinen - seuraava »

ftamt

Liimatehdas on Lahdentie 54 ja kuusitien kulmassa (Kuusitie 2) lähellä rautatiesiltaa. Nuo vanhat liimanpalat ovat todella sitkeitä ja kovia vieläkin, että niiden päällä voi hyppiä. Googlessa näet ainakin ilmakuvan tehdasalueesta.
Toivo

Harrastelija

Ai se on tuo, olen ajanut monesti ohi tuosta tietämättä asiasta mitään. Kaverikin oli uusriihimäkeläinen niin ei ole ollut asiasta tietoa.
"jos jokin ei ole rikki, täytyy tutkia miksi se toimii"

htoyryla

#42
Tulipas muistoja mieleen lapsuudesta, liimatehtaasta puhuttiin paljonkin, varmaan lasten keskuudessa syntyi vielä ihan omia juttuja. Itse olisin luullut että se olisi ollut vielä toiminnassa myöhemmin 60-luvulla. Jaa... siinähän taisi toimi vielä pitkään myöhemmin jokin luujauhotehdas?

ftamt

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 27-10-2016, 10:50:38
Tulipas muistoja mieleen lapsuudesta, liimatehtaasta puhuttiin paljonkin, varmaan lasten keskuudessa syntyi vielä ihan omia juttuja. Itse olisin luullut että se olisi ollut vielä toiminnassa myöhemmin 60-luvulla. Jaa... siinähän taisi toimi vielä pitkään myöhemmin jokin luujauhotehdas?

Oletko asunut täällä Riihimäellä joskus? En minäkään muista tarkkaan, milloin luuliiman valmistus lopetettiin. Siellä kyllä valmistettiin jotakin muuta liimaa vielä ainakin 1970-luvulla.
Toivo

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: ftamt - 27-10-2016, 19:09:10
Oletko asunut täällä Riihimäellä joskus? En minäkään muista tarkkaan, milloin luuliiman valmistus lopetettiin. Siellä kyllä valmistettiin jotakin muuta liimaa vielä ainakin 1970-luvulla.
Toivo

Riihimäellähän minä, 1962 viisivuotiaana muutin sinne ja 70/80-luvun vaihteessa vähitellen siirryin opiskelujen myötä pääkaupunkiseudulle. Liimatehtaasta muistui nyt sitten hämäriä muistikuvia mieleen, ja kyllähän sen tehtaan siellä Kaunolassa muistan hyvinkin. Kyllä siellä teurasjätteitä ja luita taidettiin käsitellä vielä aika pitkään, mutta sitä en tiedä mitä niistä tehtiin.