Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

Teme

Torissa on Hohner Fortuna IV Deluxe myynnissä ja ilmoituksessa puhutaan Hohner casotosta. Ei suinkaan mikään Fortuna IV -malli ole casotto vai olenko väärässä? Ainakaan liitteenä olevan luettelon mukaan ei ole.

http://www.tori.fi/etela-karjala/Hohner_harmonikka_27085297.htm?ca=18&w=3
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

poikkikulma

Moikka  ;D
Tuohon palkkiin ilmestyi ihan oudon näköinen Harmonikka merkistä en saa selvää yhtään , osaisiko kukaan sanoa millä järjestelmällä tuo diskanttinäppäimistö on minulle se on kyllä ihan oudon näköinen , kolmirivinenkin vielä ,siistin näköinen vanha soitin kyllä mutta ihan outo muutoin  ???
Komea Suomi Harmonikkakin olisi myynnissä ,kunnostamattomalle Harmonikalle vaan aika kovanlainen hinta ,harvinaisiahan nuo ovat kyllä mutta täsmälleen samanlainen kuin Viipurin Soitin Oy , nimi ja kuviot ovat vaan erilaisia , maalauksetkin ovat ihan haalistuneet pois kaikki .
Mauno  :)

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: poikkikulma - 25-05-2016, 15:30:34
Moikka  ;D
Tuohon palkkiin ilmestyi ihan oudon näköinen Harmonikka merkistä en saa selvää yhtään , osaisiko kukaan sanoa millä järjestelmällä tuo diskanttinäppäimistö on minulle se on kyllä ihan oudon näköinen , kolmirivinenkin vielä ,siistin näköinen vanha soitin kyllä mutta ihan outo muutoin  ???

Tuo ensimmäisenä nyt näkyvä kolmirivinen "vanha haitari 150 €" ainakin näyttää ihan tavalliselta venäläiseltä kolmiriviseltä. "Leningrad" siinä lukee.

pianohessu

Olen samaa mieltä: Ihan tavallinen venäläinen kolmirivinen. Miltäköhän vuodelta?

poikkikulma

Vai Venäläinen "ruttu " se tuokin sitten olikin oli ulkonäöltään vaan niin jotenkin erilaisen näköinen etten tunnistanutkaan sitä venäläiseksi  ???
Noita venäläisiä "kottaraisen " pönttöjä on kaikki torit tulvillaan tuskinpa noita kukaan edes ostaa , joku kai kertoikin aiemmin tehneensä tuollasesta venäläisestä turistihaitarista linnunpöntön sitä en muista menikö linnut pesimään sinne , olishan tuo varmaankin linnuille pramean näköinen pönttö  :P
Joskus olen jollakin tuollaisen nähny ja kokeillu soittaakin niin kyllä ne on niin jäykkiä ja raskaita vetääkin kuin kivireki mutta kai niillä jotkut soitteleenkin en tiedä varmaa  ::)
Mauno

pianohessu

Suomeen tuotiin paljon ns. Beriozka -hanureita ja pian levisi käsitys etteivät venäläiset osaa tehdä hanureita(kaan). Todellisuus sitten onkin vähän toinen juttu.

poikkikulma

Noita venäläisiä turisti pianohaitareita tuotiin paljon jo 70 luvulta lähtien ,siihen aikaan järjestettiin sinne Neuvostoliittoon Leningradiin ym lähikaupunkeihin paljon matkoja bussilla ja vissiin junallakin sieltä Keskipohjanmaaltakin käytiin silloin ahkerasti noilla matkoilla ja samalla tuotiin sieltä noita halpoja pianohaitareita tuliaisina jotka sittemmin muuttuivat noiksi kolmirivisiksi näppäin haitareiksi ja niitä on paljon täälä suomessa ja nyt noilla toreillakin myynnissä .
Kyllä Venäläiset osaavat hyviäkin tehdä , onhan Veikko Ahvenaisellakin ollut ja on varmaankin vieläkin se venäläinen konserttiharmonikka joka on hieno harmonikka komeilla äänillä . Paljon  on sitten noita huonoja kansan keskuudessa noilta matkoilta  ???
Sitkeästi niitä yritetään vaan myydä noilla toreilla hee , no eihän se kiellettyä ole ne vaan eivät ole oikein hyviä soittopelejä .
Mauno  ::)

pianohessu

Taisi Väyrysen Mikakin soittaa Jupiterilla aka pitkään. Toisaalta... olen joskus juupuukista nähnyt venäläistä kansanmusiikkia soitettavan kaksirivisellä ja tod. näk. aivan samanlaisella kuin maassamme aliarvostetuissa peleissä. Soitto kyllä kävi kuin mestarilta ikään. Mitä tähän sanoo garmoshka-asiantuntijamme?

Suomalainen on helposti "nappulahullu" ja hakee taidon puutteen vaikka siitä että valssikoplari on inansa väärässä kohdassa.

mahu

Oon varmaan kertonut tämän täälä ennenkin, mutta yksi edesmennyt soittajatuttavani soitti vanhalla Kouvolan pelillä monia kappaleita ihan hyvin. Soittimesta puuttui monta nappia siten että puinen varsi vain näkyi. Sormet silti löysivät oikeat paikat ja kaikki äänet tuli oikein. Soittaja itse sanoi että soitto pitää olla sormissa, ei haitarissa.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 01-06-2016, 05:44:40
Toisaalta... olen joskus juupuukista nähnyt venäläistä kansanmusiikkia soitettavan kaksirivisellä ja tod. näk. aivan samanlaisella kuin maassamme aliarvostetuissa peleissä. Soitto kyllä kävi kuin mestarilta ikään. Mitä tähän sanoo garmoshka-asiantuntijamme?

Mulla on noita garmoshkoita laadullisesti varmaan laidasta laitaan. Ensimmäinen peli, Trojanda, oli käytännössä soittokelvottomassa kunnossa, mutta soi sen verran että tajusin että tämmöistä voisin soittaa jos olisi paremmassa kunnossa. Perään ostamani Vjatskaja olikin hyvä peli ja edelleen mun suosikkini noista. Yhden Shujan pelin olen hankkinut uutena Venäjältä, ei siinäkään mitään vikaa ole. Hyvin soivat molemmat ja palje on tiivis. Noiden lisäksi mulla on vanhempikin Shujan peli ja Tulan 4-äk peli. Soittokunnossa, mutta kyllähän ne laittamista, ainakin viritystä vaatisivat niinkuin vanhemmat pelit muutenkin, jos ne haluaisi täyteen kuntoon.
Mutta yleisesti Shujan ja Tulan pelien pitäisi olla kohtuulaatuisia, mutta tietenkin vanhoissa peleissä voi olla kaikenlaista.

Erilaisiahan nuo ovat kuin täällä yleensä käytetyt pelit. Vähäriviseksi painavia ja näppäimet ja niiden tuntuma on outo. 

Itse en nykyään juuri soita noita, ihan siitä syystä että erilaisia soittimia on liikaa eikä aika millään riitä kun musiikin lisäksi on muutakin puuhaa.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 01-06-2016, 09:09:01
Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 01-06-2016, 05:44:40
Toisaalta... olen joskus juupuukista nähnyt venäläistä kansanmusiikkia soitettavan kaksirivisellä ja tod. näk. aivan samanlaisella kuin maassamme aliarvostetuissa peleissä. Soitto kyllä kävi kuin mestarilta ikään. Mitä tähän sanoo garmoshka-asiantuntijamme?

Mulla on noita garmoshkoita laadullisesti varmaan laidasta laitaan. Ensimmäinen peli, Trojanda, oli käytännössä soittokelvottomassa kunnossa, mutta soi sen verran että tajusin että tämmöistä voisin soittaa jos olisi paremmassa kunnossa. Perään ostamani Vjatskaja olikin hyvä peli ja edelleen mun suosikkini noista. Yhden Shujan pelin olen hankkinut uutena Venäjältä, ei siinäkään mitään vikaa ole. Hyvin soivat molemmat ja palje on tiivis. Noiden lisäksi mulla on vanhempikin Shujan peli ja Tulan 4-äk peli. Soittokunnossa, mutta kyllähän ne laittamista, ainakin viritystä vaatisivat niinkuin vanhemmat pelit muutenkin, jos ne haluaisi täyteen kuntoon.
Mutta yleisesti Shujan ja Tulan pelien pitäisi olla kohtuulaatuisia, mutta tietenkin vanhoissa peleissä voi olla kaikenlaista.

Erilaisiahan nuo ovat kuin täällä yleensä käytetyt pelit. Vähäriviseksi painavia ja näppäimet ja niiden tuntuma on outo. 

Itse en nykyään juuri soita noita, ihan siitä syystä että erilaisia soittimia on liikaa eikä aika millään riitä kun musiikin lisäksi on muutakin puuhaa.

Lisäys. Lännessä harva oikein esiintyy garmoshkan kanssa. Yksi on Rajraj Bandin Hasse Notsten, https://www.youtube.com/watch?v=CkE0feELomU .

Virossa näitä on historiastakin johtuen enemmän käytössä, esim Klapp-yhtye https://www.youtube.com/watch?v=Sovw5wFgdQw


olli

#251
Fantasia myynnissä
http://www.tori.fi/pohjois-savo/Harmonikka_27651006.htm?ca=18&w=3
Mielenkiintoinen ilmoitus, mikähän lienee numero?
Siis linkissä on aito Kouvolan Fantasia.  Näkyy olevan myynnissä myös Ramseksen Supervantasia.
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Harmonikka__haitari_Ramses_Supervantasia_27607607.htm?ca=18&w=3 .Hinnassa on selvä ero - miten lienee sitten laadussa.  Kouvolan Fantasian korkea hinta johtunee vähäisestä valmistusmäärästä ja mallin historian käänteistä!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Ostakaa joku pois kuleksimasta ja kertokaa detaljit, niin lisätään sarjanumerolistaan :P
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

pietrodeiro

****Torissa on Hohner Fortuna IV Deluxe myynnissä ja ilmoituksessa puhutaan Hohner casotosta. Ei suinkaan mikään Fortuna IV -malli ole casotto vai olenko väärässä? Ainakaan liitteenä olevan luettelon mukaan ei ole.*****

Kommenttina tuohon aikaisempaan Hohnerin casottoa koskevaan kirjoitukseen niin kyllä De Luxe mallista on olemassa casottoversio. Ne ovat muistaakseni valmistettu Italiassa, joten tiedot eivät välttämättä näy kaikissa Hohnerin omissa katalogeissa. Ainakin Jarl Lund niminen haitarimies toi maahan joskus 1980 luvulla joitain sellaisia ja testailinkin ko. vehjettä aikoinaan "televisiovillen" musaradioliikkeessä.

Teme

Lainaus käyttäjältä: pietrodeiro - 05-06-2016, 11:34:08
Kommenttina tuohon aikaisempaan Hohnerin casottoa koskevaan kirjoitukseen niin kyllä De Luxe mallista on olemassa casottoversio. Ne ovat muistaakseni valmistettu Italiassa, joten tiedot eivät välttämättä näy kaikissa Hohnerin omissa katalogeissa.
Ahaa, kiitos tiedosta, tätä en ollut kuullutkaan. Nämä Italiassa tehdyt lienee laadukkaampia kuin Saksassa/Sveitsissä tehdyt Hohnerit? Näkeekö casotosta päällepäin että on casotto, olen pari casotoksi väitettyä kuvissa nähnyt ja ne eivät mielestäni eronneet päällisin puolin.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

mahu


Teme

#256
Onko näitä kuusirivisiä Kouvolan casottoja tehty paljonkin?

Oli siis torissa myynnissä hetken aikaa kuvan soitin ja arvelinkin sen menevän nopeasti kaupaksi joten onneksi tuli napattua kuva talteen.

Edit: linkki poistettu
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Kuningas 6 -mallia tehtiin vuosina 1983–1991. Mallia suunniteltiin kolme vuotta ennen kuin se julkaistiin syksyllä 1983 Tampereen Sampolassa. Ennakkotilauksia tuli riittävästi, joten tuotetta lähdettiin valmistamaan. Kappalemääristä ei ole tietoa, mutta mallia ei tehty kuitenkaan kovinkaan mittavissa määrin.

En tiedä, mikä on ennakkotilauksien minimiraja. Tehdas tuotti soittimia sadan kappaleen sarjoissa, joten kuvittelisin tuon olevan minimiraja myös tilauksissa.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

PaRisto

No jo oli edukkaan oloinen.
Hetken oli tuossa palkissakin näkyvillä 4 äk Pihlajamaa hintaan 480 €.
En ihan ehtinyt.... itse mutta joku varmaan sai hyvän pelin edukkaasti

t. PaRisto
PaRisto

Teme

Miltäs tämä vaikuttaa
http://www.tori.fi/lappi/Harmonikka_28394873.htm?ca=18&w=3

Onko alkuperäinen ulkomuoto ja väritys? Kannattaako edes harkita ja jos niin mitä kaikkea noista pitää katsoa?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49