Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

pianohessu

Minulle tuli mieleen että risan kurtun myyjä on hieman yrittänyt saada ansiotonta arvonnousua kirjoittamalla antiikkinen harmonikka. Eikö antiikki saa aina jonkinlaisen hintalisän ns. tavalliseen nähden? Saapa nähdä milloin myytäväksi ilmestyy ensimmäinen aito kustavilainen harmonikka, rokokooharmonikka tai vallan barokkiharmonikka?

poikkikulma

Tuo on kyllä hyvä vertaus  Pianohessu  :P naurattaa vieläkin hee joo Barokki haitari .  Kyllä se niin on että nää vanhemmat Haitarit on viä kaukana antiikista,Herajoellakin soipi aina vanhat haitarit ei Antiikkihaitarit . Kuullostaahan se antiikkisana tietysti arvokkaalta mut uskokoon ken tahtoo  : :P
Mauno  :P

Henir

Jotkut vanhemmat pelit ovat kyllä niin koristeellisia että näyttävät uskottavilta rokokoo-harmonikoilta!

Eräs työkaveri halusi kurtun, jolle hän asetti kriteereiksi A) punainen väri, B) siitä pitää lähteä ääntä, C) ja halvalla pitää saada tottakai. Suostuin katsomaan josko löytäisin hälle sopivan. No totta tosiaan, lunastin eräältä herrasmieheltä seksikkään punaisen Weltmeisterin antiikkiharmonikan 70-luvulta, semmonen satkun soitin. Ihan hyvinhän se pelittää (kokeilin ennen ostoa), olin ihan yllättynyt. Tai siis, verrattain hyvin, kyllä tuo on aivan selkeästi pykälää parempi kuin nuo kurjimmat neuvostoliittolaiset.

Olenkohan mieleltäni vajavainen jos pidän sitä jopa jollain kierolla tavalla aika kivanakin, siinä on sitä jonkinlaista rähjäromantiikkaa.

ftamt

Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 07-07-2017, 17:06:29
Minulle tuli mieleen että risan kurtun myyjä on hieman yrittänyt saada ansiotonta arvonnousua kirjoittamalla antiikkinen harmonikka. Eikö antiikki saa aina jonkinlaisen hintalisän ns. tavalliseen nähden? Saapa nähdä milloin myytäväksi ilmestyy ensimmäinen aito kustavilainen harmonikka, rokokooharmonikka tai vallan barokkiharmonikka?
Heti kun löytyy Suomen Kustavissa tehty harmonikka, niin silloin voidaan puhua aidosta kustavilaisesta harmonikasta.
Toivo

Viljo

Eiköhän rokokoo- ja barokkiharmonikat ovat jääneet tekemättä, kun ei keksintökään ole barokin ikäinen!

Mutta katsotaan mitä tuosta minun Olympiamallista tulee. Ajattelin myydä sen, kun minulla näitä haitareita on tiloihin nähden ihan liikaa. Hyvä että saisi pois ylimääräiset varastosta. Hinta on täysin arvoitus, sillä siihen tulee tehtyä tosi iso remppa. Hiljalleen muiden töiden ohessa...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Kuuluuko tässä kravatissa ollakin nuo punaiset ja siniset 'somisteet' vai onko jälkikäteen pilattu.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1274527
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

poikkikulma

Tuunattu on ainakin noitten koriste timanttien osalta ei tollasia mollukoita ainakaan Kouvola ole kyllä Haitareihinsa laittanu
Halpa hinta myös jo epäilyttää mahtaako tuolla pelillä mitään tehä . Tuo myyjä on ennestään myös tuttu haitreiden tuunaaja.
Hänen pelejään olen nähnyt myynnissä ennenkin tuunattuna raskaasti  ::)
Mauno 

ftamt

Juu, pilalla on lopullisesti. Ylisuuria timantin reikiä ei pysty enää millään palauttamaan entiselleen.
Alkuperäisiä timantteja on ollut 7 eri kokoa 1 mm ylöspäin. Perusväreinä näissä on kirkkaat timantit kravattikuvioissa ja siniset timantit kirjaimissa. Harvoin on muun värisiä käytetty. Sitäkään ei tiedä millä superliimalla nuo siniset räpellykset on liimattu. Ei ole järjen häivää tällaisissa tuunauksissa, koska tällainen tuhotyö alentaa aina soittimen keräilyarvoa. Valistunut ostaja ei tällaista itselleen hanki.
Toivo

pianohessu

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 08-07-2017, 06:46:32
Eiköhän rokokoo- ja barokkiharmonikat ovat jääneet tekemättä, kun ei keksintökään ole barokin ikäinen!



Mitä suurempi valhe, sen paremmin uskotaan. Maassamme on jopa ministeritason mies ahneudessaan uskonut ns. nigerialaiskirjeisiin menettäen miljoonia. Luultavasti nytkin kaupitellaan ties mitä rojua antiikkina ja antiikkina se myös ostetaan. Valitettavasti.

Yhtenä esimerkkinä ovat jatkuvasti paljastuvat taideväärennökset.

ftamt

Nyt on torilla komea vihreä Amerikkalaismalli ja näyttää kuvassa siistiltä. Hintakin on asiallinen, olipa siinä mitkä kielet tahansa. Meikäläistä miellyttää juuri tämä vaaleanvihreä värisävy, jota olen nähnyt vain joissakin Kouvolan peleissä. Kiitos Maunon, minulla on ollut jonkun aikaa tämän värinen Laihasmalli ja hyvillä kielillä vielä.
Toivo

poikkikulma

Sieläpäs näkyypi olevan Kalajoen kirpputorilla myynnissä useampi Haitari , komia on Kouvolan vihreä Amerikan malli ja onko tuo järjestelmä diskantissa tosiaan amerikkalainen minä kun en oikein noita jäjestelmiä tunne kovin hyvin.
Asiasta toiseen palkissa on myynnissä myös nyt yhtä aikaa kolme samanlaista Viipurin Kukkamallia 500  1100 ja 2300e hintaan . Mikähän noista mahtaisi olla hinnaltaan "kohillaan " kovin on leveä hintahaitari  :P
Olen tässä aikani kuluksi purkanut talvella ostamani romuhaitarin kielipenkeistä kielilaattoja italialaisia , puhdistan ja pesen ne uutta käyttöä varten .
Mauno :P

poikkikulma

Katselin tuossa aikani kuluksi  ruotsin Blocket toria ja bongasin sieltä Pianomallisen Raggie Spesial Kravattimallin .
Tuli mieleeni Johanin Piikkiön Pianoharmonikka museo jokos sielä mahtaa olla tuollainen harvinaisuus  :P
En ainakaan ole nähnyt ennen Pianomalli Raggieta :P
Mauno :P

htoyryla

Sanokaas, kun tuolla myydään Giulietti F115:ta ja sanotaan että yksi nappi ei toimi, näyttävät napin tässä kuvassa https://www.tori.fi/uusimaa/Giulietti_F_115_C_38410917.htm?ca=18&w=3 . Eikös tuo ole ylin ääni tuossa, onkohan sen tarkoituskaan toimia. Tuskin nyt olen ostamassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Giulietti

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 19-07-2017, 14:30:06
Sanokaas, kun tuolla myydään Giulietti F115:ta ja sanotaan että yksi nappi ei toimi, näyttävät napin tässä kuvassa https://www.tori.fi/uusimaa/Giulietti_F_115_C_38410917.htm?ca=18&w=3 . Eikös tuo ole ylin ääni tuossa, onkohan sen tarkoituskaan toimia. Tuskin nyt olen ostamassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ei ole tarkoituskaan soida tuon ylä d:n. En tiedä miksi ilmoituksessa sanotaan että ei toimi kun tuo on koristenäppäin.

olli

Lainaus käyttäjältä: Giulietti - 19-07-2017, 15:14:18
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 19-07-2017, 14:30:06
Sanokaas, kun tuolla myydään Giulietti F115:ta ja sanotaan että yksi nappi ei toimi, näyttävät napin tässä kuvassa https://www.tori.fi/uusimaa/Giulietti_F_115_C_38410917.htm?ca=18&w=3 . Eikös tuo ole ylin ääni tuossa, onkohan sen tarkoituskaan toimia. Tuskin nyt olen ostamassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ei ole tarkoituskaan soida tuon ylä d:n. En tiedä miksi ilmoituksessa sanotaan että ei toimi kun tuo on koristenäppäin.
Myyjän tietämättömyyttä!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Giulietti - 19-07-2017, 15:14:18
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 19-07-2017, 14:30:06
Sanokaas, kun tuolla myydään Giulietti F115:ta ja sanotaan että yksi nappi ei toimi, näyttävät napin tässä kuvassa https://www.tori.fi/uusimaa/Giulietti_F_115_C_38410917.htm?ca=18&w=3 . Eikös tuo ole ylin ääni tuossa, onkohan sen tarkoituskaan toimia. Tuskin nyt olen ostamassa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ei ole tarkoituskaan soida tuon ylä d:n. En tiedä miksi ilmoituksessa sanotaan että ei toimi kun tuo on koristenäppäin.

Näin arvelinkin, kun vastaavia on nykyisissäkin viisirivisissäni. Kiitos.

poikkikulma

Katselin tässä tuota Blocket toria ja tutkiskelin sitä Soitintupa vaaleansinistä Haitaria tarkemmin, mikähän näppäinjärjezstelmä siinä mahtaa diskantissa olla ei ainakaan ole ruotsalaisten eikä venäläistenkään osaako kukaan sanoa .
Mauno  :)

Teme

Kyllä se minusta ihan normi 'ruottalainen' (eurooppalainen c-sormio) on jos kyse oli tästä pelistä.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

poikkikulma

No joo on se sitten niin siis Ruottalainen , minä aina noista kuvista sekoilen ja kahton väärin nuo rivit . Tuo on varmaankin sitten tilattu aikoinaan  tuonne Ruottiin kun järjestyskin on diskantissa Ruottalainen .
Se venäläinen järjestelmä on myös kyllä ihan utopiaa soittaa ,kävin kerran kahtomasa myytävänä olevaa Kouvolan kukkamallia siinä oli venäläinen järjestelmä enkä oikein siitä ymmärtäny mitään ,ostamatta jäi vaikka oli hieno peli muuten  ::) Vesterinenhän soitti just sillä venäläisellä järjestelmällä  ::)
Mauno  :)

ftamt

Sameli Elomaa teki paljonkin tällä ruotsalaisella järjestelmällä olevia pelejä myös Suomeen, koska myös monet soittivat Suomessakin tällä järjestelmällä. Olen myös nähnyt monta Suomeen tehtyä Kouvolan peliä myös, jossa on tämä järjestelmä.
Toivo