Suomen Harmonikkaliitto

LÄPPÄNAHKA

Aloittaja pianohessu, 26-10-2016, 08:20:41

« edellinen - seuraava »

pianohessu

"Ylös poja heleveti äkki, te ootte maanu liikka."

Hankin jälleen yhden harminkappaleen ja havaitsin muutamankin läppänahkan olevan irti! Nahkan alla on huopaa pehmusteena. Mikä on sopiva aine nahkan kiinnittämiseksi huopaan?

mahu

Ite oon käyttänyt Kiilto B3 puuliimaa kun ei ole kukaan parempaakaan ehdottanut. Tähänasti on pysynyt.

pianohessu

Kiitokset erittäin ripeästä vastauksesta. Puuliimaa - erikiipperiä - itsekin ajattelin, mutta en tohtinut tuoda ajatuksiani julkisiksi. Katsotaan vielä, josko joku vastaisi.

Oliko se tuo alun Hietas -tyylinen haukkuminen se, joka sinut ajoi ylös petiltä? :D

Johan

Maitoliima toimii ja on joustavampaa läppänahkan liimaamiseen alushuopaan.

Johan

pianohessu

Mielessä kävi myös maitoliima, mutta minulla sitä ei nyt juuri ollut, eikä sitä Jokelan seudulta taida saadakaan. Viimeksi ostin Tampereen suunnasta. Se on monikäyttöinen liima. Takavuosina eräs timpuri "ompeli" maitoliimalla mm. paikat jo hiuki kuluneisiin haalarinpolviin. Maitoliima on kyllä sellainen tuote että ilman sitä ei tällainen vanhan kansan eläjä tule toimeen. Kylläkin ilman älykästä telefoonia.

olli

Otsikon vierestä kommentti, kun maitoliimasta tuli puhetta.  Olin kansakouluikäisenä osuuskaupan viljavarastolla töissä.  Paikattiin resuisia "juuttisäkkejä" maitoliimalla urakkapalkalla.  Markkamääriä en muista, mutta maitoliima jäi ikuisesti mieleen!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

usko

Lainaus käyttäjältä: olli - 27-10-2016, 08:06:55
Otsikon vierestä ... maitoliima jäi ikuisesti mieleen!

Sopii siis erinomaisesti kodinkoneiden korjaukseen.  ;D

Johan

#7
Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 27-10-2016, 05:35:47
Mielessä kävi myös maitoliima, mutta minulla sitä ei nyt juuri ollut, eikä sitä Jokelan seudulta taida saadakaan. Viimeksi ostin Tampereen suunnasta. Se on monikäyttöinen liima. Takavuosina eräs timpuri "ompeli" maitoliimalla mm. paikat jo hiuki kuluneisiin haalarinpolviin. Maitoliima on kyllä sellainen tuote että ilman sitä ei tällainen vanhan kansan eläjä tule toimeen. Kylläkin ilman älykästä telefoonia.

Minulla on ollut käytössä Casco Tekstiili ja maitoliima nahkojen liimaamiseen läppien houpiin. Sitä on löytynyt joidenkin markkettien hyllystä ja paikallisesta maalikaupasta helposti.

Johan