Suomen Harmonikkaliitto

Paras haitari jolla olet soittanut

Aloittaja Teme, 18-01-2023, 14:14:13

« edellinen - seuraava »

Teme

Mikä on mielestäsi paras haitari millä olet soittanut ja perustelut miksi?

Paras millä itse olen soittanut on Paolo Soprani Professional cassotto. Soitin lienee 70-luvun alkupuolelta. Perustelut: soi todella nätisti ja tasapainoisesti ja vähällä ilmalla (erittäin laadukkaat kielet), hyvä näppäintuntuma, sopivan kokoinen ja painoinen meikäläisen syliin.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

maestro

Olen kokeillut monia harmonikoita,itsellä 4 tällä hetkellä (kaksi digiä). Eniten tykkäsin kouvolan kravatti-mallista,nimen omaan yhdestä yksilöstä,jonka omisti nyt edesmennyt tämän paikan kerhon perustajista. Lainasin sitä moniin konsertteihin. Pidin soitto herkkyydestä,äänistä ja sopi tosi hyvin sormiin.Kuuluvat raikkaat äänet.
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Viljo

Mä en osaa oikein sanoa, mikä olisi paras. Vaikka soittimia on mennyt sormien kautta satoja, olen oikeastaan vain omistanut kaksi haitaria. Että siinä mielessä oma Serenellini on paras ;D

Jos ajatellaan sitten joitain hyviä soittimia, niin nostaisin Scandallin Super VI:n aivan kärkeen. Piginin Virtuoso on myös hyvä-ääninen. Itse tykkään myös ranskalaisesta muotoilusta.

Se mikä on paras riippuu myös mihin tarkoitukseen peli on. Kirkkokonserttiin varmaan sopii aika erilainen soitin kuin irkkubaariin noin niinkubperiaatteessa.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!