Suomen Harmonikkaliitto

PARAS SOITTO-OPAS?

Aloittaja pianohessu, 29-04-2023, 16:04:29

« edellinen - seuraava »

pianohessu

Olen hankkinut myös riviharmonikan ja arkistosta löytyy myös soitto-oppaita. Kysyn nyt kuitenkin myös täältä mielipidettä. Minkä seuraavista otan tutkittavakseni ja myös käyttöön, vai onko jokin muu vielä parempi?
1) Veikko Ahvenainen
2) Lasse Pihlajamaa
3) Vesterinen & de Godzinsky

Viljo

Kimmo Mattilan ABC-kirja voisi olla. Taannoisessa Pirunkeuhkossa juteltiin näistä oppimateriaaleista. Muistaakseni siellä videon loppupuolella.

https://youtu.be/elWYy3WEwlU

Jos näitä oppaita ajattelee pedagogiinkan kautta, vanhoissa materiaaleissa on oman aikakautensa jälki. Nykyiset oppaat tehty opetusmielessä taidokkaammin.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

pianohessu

Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 29-04-2023, 16:04:29Olen hankkinut myös riviharmonikan ja arkistosta löytyy myös soitto-oppaita. Kysyn nyt kuitenkin myös täältä mielipidettä. Minkä seuraavista otan tutkittavakseni ja myös käyttöön, vai onko jokin muu vielä parempi?
1) Veikko Ahvenainen
2) Lasse Pihlajamaa
3) Vesterinen & de Godzinsky

Vaikka ei varsinaiseen harmonikansoittamiseen kuulukaan, niin älkää kirjoittako kuin minä: Kolme lausetta ja neljä myös -sanaa. Aikamoista tautologiaa.

Kiitos neuvosta, täytyykin pengastaa mainitsemiasi asioita.

Pihlajamaan opuksessa on kahden oktaavin asteikkoharjoituksessa mielestäni kummallisia epäjohdonmukaisuuksia alemman ja ylemmän oktaavin sorminumerointien välillä? No, asiat selviävät.