Suomen Harmonikkaliitto

Mikä kravatti

Aloittaja mahu, 30-10-2020, 09:12:05

« edellinen - seuraava »

mahu

Minkä valmistajan kravattimallin haitaria tää Beiron soittaa? Näyttäis olevan vielä 3-rivinen.

Pete85

#1
Näyttäisi yht´äkkiä olevan Neco Superior eli Kouvolan kravatti mutta Ruotsin markkinoille valmistettu yksilö.

ftamt

Ruotsiin on tehty aika paljon näitä pikkukravatteja, jotka ovat vähän matalampia. Järjestelmästä johtuen niissä soi myös matala D kotimaahan tehtyihin verrattuna. Ruotsiin tehtiin Neco kravatteja monen värisinä 3-,4- ja 5-rivisinä. Siellä monet soittajat pärjäsivät vähemmillä riveillä, kuin me täällä Suomessa. Valokuvissa olen nähnyt näitä kaikkia versioita. Myös pyöreäkulmaisena ja poikkikulmaisena. Ruotsalaiset myös arvostavat näitä Kouvolan pelejä ja myynnissä olevilla hinnassa on yksi nolla enemmän perässä ruotsalaisten omiin haitareihin verrattuna.
Toivo

Tommi87

Miten muuten tuo torissa pyöri!nyt Neco Superior Kravatti. Sehän on Viitasen vanha haitari Pirkkalasta. Monesti vain olen ihmettellyt miksi siinä on suomalainen järjestelmä vaikka se on Neco. Kielipenkeistä ei ainakaan näe, että järjestelmää olisi muutettu. Tietääkö kukaan tuosta haitarista enempää?

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Tommi87 - 01-05-2022, 07:42:30Miten muuten tuo torissa pyöri!nyt Neco Superior Kravatti. Sehän on Viitasen vanha haitari Pirkkalasta. Monesti vain olen ihmettellyt miksi siinä on suomalainen järjestelmä vaikka se on Neco. Kielipenkeistä ei ainakaan näe, että järjestelmää olisi muutettu. Tietääkö kukaan tuosta haitarista enempää?
Asialla on ollut hyvä korjaaja, jonka tekemät muutokset eivät näy. Voihan olla, että joku ruotsinsuomalainen on sen aikoinaan tilannut liikkeen kautta meikäläisellä järjestelmällä.
Toivo