Suomen Harmonikkaliitto

Esitellään hanurimme

Aloittaja Rokka, 17-01-2015, 19:41:21

« edellinen - seuraava »

Teme

Profiilikuvassa näkyy mun Excelsior. Se on ykkössoitin. Sen lisäksi pari venäläistä pianopeliä, muutaman kympin vehkeitä, mut niitten avulla on hyvä tutustua haitarin sisuskaluihin, ei tuu suurta tappiota vaikka joku menis pieleen.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

olli

Nyt olen kaipaamani Kouvolan Fantasian omistaja.  Hieno peli ja soittokunnossa.  Poimin tuolta galleriasta pelin syntyhistorian.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Johan

Onnittelut Olli, Hieno peli!

Johan

olli

On vaan niin "sokkopeli" että täytyy hiukan treenata, ennen kuin kappaleet alkavat sujua.  Tuo diskantin "musta" ei niinkään häiritse, mutta rekistereissäkään ei ole mitään merkintöjä ;)

Johan

Lainaus käyttäjältä: olli - 17-03-2015, 18:21:45
On vaan niin "sokkopeli" että täytyy hiukan treenata, ennen kuin kappaleet alkavat sujua.  Tuo diskantin "musta" ei niinkään häiritse, mutta rekistereissäkään ei ole mitään merkintöjä ;)

Oliskio Kouvolan historiikin rekisterisivuista apua, piankos ne oppii ulkoa.

Johan

Johannes 49

Onnittelut Ollille harvinaisen harmonikan omistajana. Tiedän , että on ikäisekseen hieno tiivis yksilö, joka soi kauniisti.
Liitän oman viimeviikkoisen hankintani kuvan, jolla vähensin pelien määrää kahdella.

Johannes 49
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

Giulietti

Onnittelut vaan Traviatan uudelle omistajalle. Hieno soitin, upeat äänet ja ulkonäkökin on noissa tavanomaista komeampi :) Itse soittelen myös Traviatalla pääsääntöisesti.

olli

Fantasiani historia lienee jo osin faktaa.  Valmistusnumero on 3300 ja vuosi 1957.  Hiukan jäi epäselväksi olenko minä vasta toinen omistaja.  Ensimmäisen omistajan nimi on haitarissa, mutta onko peli liikkunut "markkinoilla" ;)  Voi olla, että olen vasta toinen omistaja 8)

Selvitin nuo rekisterit :P  Liitteenä Kouvolan historiikin avulla tehdyt merkinnät.  Diskantin ääniala on Dis/Es ... Cis/Des.  Harmi, ettei lähde tuolta D-sävelestä, kuten Kravatti ;)

Elokuvan lataus kesti muutaman tunnin, mutta tässä näyte Fantasian valssiäänistä:
https://www.youtube.com/watch?v=ZyNQfVV9lmE&feature=youtu.be

eikkajuhani

Ollille onnittelut !  Nyt sun haaveesi on sitten toteutunut.  Hienolta näyttää ja kuulostaakin !
     Siitä vaan keikoille, mielestäni kaikkien aikojen upeimmalla hanurilla !! :) :) :) :) ;)

Eikkajuhani 
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Teme

Onnea vaan Ollille uudesta pelistä minunkin puolesta. Joskus vielä itsekin Kouvolan pelin aion hankkia...sitten kun kasvan isoksi ja opin soittamaan kunnolla  ;)

Jos kesäksi löytäisi jonkun edullisen soittopelin mökille, en viitsi Excelsioria rantasoittoihin viedä. Vaikkei sekään kallis soitin ole, mutta kuitenkin.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Johan

Epävirallinen "piikkiön pianoharmonikkamuseo" kasvatti kokoelmaansa yhdellä pelillä, mutta jouduin siinä kyllä luopumaan -50 luvun pienestä Settimio Sopraanista.
Tilalle tuli pari Hohneria, Verdi IIIM:n johon  tein 2013 suurehkon kunnostuksen ja se olikin kiva saada kokolemaansa.
Pikkupelikin on tuttu, niitä olen kunnostanut lähivuosina kolme jälkikasvulle. Tämä yksilö vaatii hieman huomiota osakseen, paljenauhat on takaa hieman raiskanntuneet hihnan soljen takia, muuten se on ihan ok yksilö.
Nyt on hakusessa Hohnerin Tango IV vuodelta 38/39 ja mielusti punaisena, soitin sellaisella Amsterdamin kukkatorilla huhtikuussa 2012 ja se tuntui heti istuvan näppeihin, sitä en silloin kuitenkaan saanut, vaan tuliasina oli G. Vignoni -60 luvulta.

Johan

olli

Sain 1960-luvulla omalta vaariltani Hohnerin, joka näyttää Johanin kuvan mukaiselta.  Valitettavasti minulla ei ole pelistä tarkkaa kuvaa, mutta liitteenä yksi :D

Johan

Lainaus käyttäjältä: olli - 27-03-2015, 16:21:15
Sain 1960-luvulla omalta vaariltani Hohnerin, joka näyttää Johanin kuvan mukaiselta.  Valitettavasti minulla ei ole pelistä tarkkaa kuvaa, mutta liitteenä yksi :D

Tuo malli on joko Student tai sitten Consertto tuosta häkistä päätellen. Se on periaateessa sama soitin diskanttipäästään hienonpaa häkkiään lukuunottamatta, mutta siinä on bassossa vain 32 nappulaa, kun tässä Walter Special Hohnerissa niitä on 48kpl.
Kiva heleäsaundinen pikkupeli vahvalla basolla, mutta tuppaa tuo basso loppumaan äkkiä kesken, kun alapäässä on Ab ja yläpäässä E, eikä tuolla diskantillakaan pitkälle pötkitä, joutuu miettimään, että missä äänilajissa soittaa ja mitä soittaa, jotta se jotenkin riittää.

Verdi III M riittää sitten jo pitemmälle.

Johan

Eep2

Walter Special Hohner.
Saako valmistenumerosta jotain osviittaa mahdollisesta valmistusajankohdasta?