Suomen Harmonikkaliitto

Lasse Pihlajamaa -harmonikat

Aloittaja Teme, 11-05-2017, 12:53:20

« edellinen - seuraava »

Teme

En ole koskaan noihin Pihlajamaan peleihin oikein perehtynyt, ne eivät jotenkin ole sytyttäneet, mutta paljonhan niitä on myyty ja paljon näkyy olevan myös tarjolla. Ne lienee Piginin tehtaan tekeleitä vai onko jokin muukin tehdas niitä Italiassa tehnyt?

Onko kellään tai missään jotain listaa mistä näkisi mallit ja milloin mitäkin mallia on valmistettu.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

ftamt

Alkuun Lasse teetti pelejä muissakin tehtaissa, mutta jo pitkään niitä on valmistettu vain Piginin tehtaalla. Olen vuonna 1999 tehnyt tutustumiskäynnin tälle tehtaalle. Viljolla voisi olla lisätietoa tästä enemmän. Vanhoissa Hanuri-lehdissä on varmasti mainoksia eri malleista. Vanhoja esitteitä on tuskin
paljon löydettävissä, joista näkisi 1960-70 lukujen malleja. Paljon niitä on joka tapauksessa kaikki
yhteen laskien tähän päivään asti. Arvioisin kaiken kokoisia malleja olevan ainakin 20-30 välillä.
Toivo

Johan

Minulla on aktiivikäytössä olevien pelin joukossa Pihlajamaan Super King ja Timangi, olen hankkinut ne
koska niiden saundit ovat meillyttäneet.  Niiden saundit ovat olleet yleisön mieleen.
Käytän niitä esim yhteilaulujen säestystehtävissä usein sekä silloin, kun "hyristellään" taustoiksi esim jossain perhejulassa yms.

Niillä on siis paikkansa, keveitä ja helposti soitettavia laiteita, mutta ehkä hieman "pieniäänisiä", kun vertailukohtana on esin Giulietti tai Fantini.

Esitteitäkin löytyy,  -77 painetussa laajassa vihossa on 33 eri mallia, ilmeisesti kaikki Piginin valmistamia.
Sitten on myös Super Kingin hieman tuoreempi erillinen esite.

Johan