Suomen Harmonikkaliitto

Sähköpostiosoitteet

Aloittaja Johannes 49, 13-06-2014, 22:13:14

« edellinen - seuraava »

Johannes 49

Tervehdys !

Onkohan minulta jäänyt huomioimatta jokin muutos tai käyttöohje, kun en näe muiden kuin oman sähköpostiosoitteeni profiilissani. Vai onko ne yleensä piilotettuja. Vai onko jokin muu" klikkaus" esim. nuottien lähettämiseksi. Jos joku laittaisi "käyttöohjeet". Jos ne vaan on piilotettuja, olisi  nuottja pyydettäessä helpompi toimia, jos osoite olisi profiilissa nähtävissä.
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

Viljo

Käyttäjät saavat itse päättää, voivatko muut lähettää sähköpostia. Jokaisella on profiilissa kohta: "Salli muiden käyttäjien lähettää sinulle sähköpostia", mikä pitää olla valittuna, jotta viestien lähettäminen onnistuu.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 13-06-2014, 22:41:11
Käyttäjät saavat itse päättää, voivatko muut lähettää sähköpostia. Jokaisella on profiilissa kohta: "Salli muiden käyttäjien lähettää sinulle sähköpostia", mikä pitää olla valittuna, jotta viestien lähettäminen onnistuu.

Mutta kuinkas tämä nyt lopulta meni tässä uudessa versiossa? Käsitin että tässä ei saa sähköpostiosoitteita ollenkaan näkymään toisille, ihan sen takia ettei ne osoitteet sitten levitä roskapostittajille. Ja että tuo viestin lähettäminen, jos se on sallittu, tapahtuu tällä sivustolla olevalla lomakkeella, eikä siihen voi panna liitteitä. Näinhän se näytti olevan ainakin aluksi, tulikos siihen jotakin muutosta.

Jos se on noin, niin sitten nuottien siirtoa varten pitänee ensin ottaa yhteyttä tuon sähköpostilomakkeen tai yksityisviestin kautta, ja siinä sitten kertoa/saada tarvittavat sähköpostiosoitteet.

Viljo

Joo. Siis on tuo lomake, mutta mä näen siinä vastaanottajan sähköpostiosoitteen. Mutta tuo Hannun mainitsema yksityisviestin käytösttö on järkevin tapa toimia.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 14-06-2014, 12:06:02
Joo. Siis on tuo lomake, mutta mä näen siinä vastaanottajan sähköpostiosoitteen.

Voi olla että sinä näet, mutta minä en. Klikkasin sinun kirjekuorta, näen siinä vain vastaanottajana linkin "Viljo", jota klikkaamalla aukeaa sinun profiili. Sähköpostiosoite ei näy missään. Omani näkyy.

olli

Hyvin toimii nykyiselläänkin.  Siis nuottia haluava ilmoittaa toiveensa.  Vastaaja menee sähköpostiin profiilissa ja kertoo, että nuotti tulee, kunhan vastaanottaja ilmoittaa oman sähköpostiosoitteensa.  Ei ole minusta ollut lainkaan ongelma, vaikka menikin hieman mutkikkaammaksi tässä uudessa versiossa. :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 14-06-2014, 14:36:49
Hyvin toimii nykyiselläänkin.  Siis nuottia haluava ilmoittaa toiveensa.  Vastaaja menee sähköpostiin profiilissa ja kertoo, että nuotti tulee, kunhan vastaanottaja ilmoittaa oman sähköpostiosoitteensa.  Ei ole minusta ollut lainkaan ongelma, vaikka menikin hieman mutkikkaammaksi tässä uudessa versiossa. :D

Niin tässä ei ollutkaan kysymys ettei toimisi hyvin, vaan kuinka toimii. Aloittaja ihmetteli mistä se sähköpostiosoitteen näkee.

Johannes 49

Kiitos selventävistä vastauksista !
Yksityisviestien kautta olen sähköpostiosoitetta kysellytkin ja muutaman nuotin sitä kautta lähettänytkin. Ajattelin vaan onko jäänyt jotain huomaamatta ja tehnyt homman itselleni hankalammaksi. Toimiihan se näinkin, ei siinä mitään, kunhan nuottitelineessä kävisi lopuksi selväksi että nuotin on joku lähettänyt, tai saanut, ettei jäisi "roikkumaan".
Asia tuli selväksi. Kiitos.

Johannes 49

Tervehdys,

Tämä sähköpostiasia näkyy olevan edelleen epäselvä. "Konkarikäyttäjätkin" ilmoittelevat edelleen nuotteja kysellessään, että "sähköpostiosoite profiilissani".
Joo kyllä se siellä on ja näkyy Viljolle ja itselle, mutta ei näy muille käyttäjille.
Itse olen kerännyt s - osoitteita postini osoitekirjaan nimimerkkeineen, tai sitten onkinut osoitteen nuotinpyytäjän aiemmista kirjoituksista, heidän profiilistaan (kirjoitukset), jos ovat sen joskus sinne tekstiin antaneet.

Yksityisviestien kauttahan ne kyllä selviävät ja sitä olen myöskin käyttänyt. Toimiihan se hyvin niinkin.
Epäselvyyttä kuitenkin edelleen tuntuu olevan.

Seppo

Seppo

Oookooo ! Kiitos selvennyksestä .
Nyt on ainakin yksi vähemmän , jotka olettavat että profiilin sp osoite
näkyy kaikille kirjautuneille   ;)