Suomen Harmonikkaliitto

harmonikka instituutti

Aloittaja huru.ukko, 30-07-2016, 13:55:48

« edellinen - seuraava »

huru.ukko

Kaivelin tuossa vanhoja kuvaamia videoitani, siellä oli Johannes Pirjantin museon avajaiset 1999,
Kiinnostaisi tietää tuliko museo ikinä valmiiksi asti, vai jäikö niille sijolleen, en ole aikoihin käynyt Ikaalisissa, samalla videolla myös instituutin 10 vuotis juhlista 2000, sinä myös Toivon esitelmää vanhoista levyistä ja hanureista, Myös vähän artesiini koulusta, Video ei mitenkään erikoinen kuvauksellisesti, mutta vähän tunnelmaa nälstä juhlista,
Jos Toivoa kiinnostaa voin lähettää DVD.n sinulle, (Vähän muistoja )  :)

ftamt

Kyllä kiinnostaa. Museoverstas on kai edelleen Soitinkeskus Akordian yläkerrassa. Mikä oli harmillista, niin se ja harmonikkamuseo oli Sata-Häme juhlienkin aikana piukasti kiinni. Sinne ei kai saatu vapaa-
ehtoista esittelijää? Jukka Nikka esitteli aikaisempina kesinä, mutta nyt häntä ei ole kahteen vuoteen
näkynyt siellä. Siellä kuitenkin pitäisi olla sellainen opas, joka tietää myös harmonikan historiaa. Ehkä
Viljolla on tähän jotakin lisättävää.
Toivo

huru.ukko

:) OK..
Minua vaan kiinnostaa museo sen takia että minäkin olen jotenkin osasyyllinen koko tähän museohankkeeseen,, aikoinani kävin Ikaalisissa Niemisen Raunon juttusilla, ja usutin häntä Juhon juttusille, kerroin että Juho on hyvä tarinan kertoja ja mielellään kertoilee näistä vanhoista vähärivisistä, ym. Siellä Rauno kai ihastui tähän verstaaseen, ja Jussin kuoleman jälkeen he sitten pääsivät koko verstaan ostamisesta. Kyllä minäkin muistan kun kävin Nummelassa, vietin usein pitkiä aikoja verstaalla
ihmettelemässä  :)
Lahjoitin myös jotai tavaroita museoon,
Oli vaan silloin jotain juttua että he vielä rakentaisivat museota lisää, ja kortistoisivat juhon tekemät stanssit ja työkalut,, (niitä on todella paljon yhden miehen tekemäksi,,)
Toivo, pistän DVD, tulemaan

Viljo

En ole jutellut Jukan kanssa toviin, niin en tiedä, miksi museo on ollut kiinni. Henkilöresurssista se vaan on vissiin kiinni. Itse olen ollut siellä messupuolella oman lehmäni kanssa ojassa, joten en ole voinut olla museon puolella. Muutama vuosi sitten pidin museoesittelyä harmonikkaristeilyllä. Tällöin aika moni museon haitari siirrettiin keskelle harmonikkakansaa.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

ftamt

Lainaus käyttäjältä: huru.ukko - 30-07-2016, 17:27:53
:) OK..
Minua vaan kiinnostaa museo sen takia että minäkin olen jotenkin osasyyllinen koko tähän museohankkeeseen,, aikoinani kävin Ikaalisissa Niemisen Raunon juttusilla, ja usutin häntä Juhon juttusille, kerroin että Juho on hyvä tarinan kertoja ja mielellään kertoilee näistä vanhoista vähärivisistä, ym. Siellä Rauno kai ihastui tähän verstaaseen, ja Jussin kuoleman jälkeen he sitten pääsivät koko verstaan ostamisesta. Kyllä minäkin muistan kun kävin Nummelassa, vietin usein pitkiä aikoja verstaalla
ihmettelemässä  :)
Lahjoitin myös jotai tavaroita museoon,
Oli vaan silloin jotain juttua että he vielä rakentaisivat museota lisää, ja kortistoisivat juhon tekemät stanssit ja työkalut,, (niitä on todella paljon yhden miehen tekemäksi,,)
Toivo, pistän DVD, tulemaan

Kiitos etukäteen!
Toivo

huru.ukko

onko osoite vielä sama ?

ftamt