Suomen Harmonikkaliitto

Hohner tango 1

Aloittaja pena, 14-07-2010, 10:19:55

« edellinen - seuraava »

pena

Omistan Hohner Tango 1 haitarin jossa pieni metallilaatta jossa lukee nimi Karl Henkel ja ilmeisesti joku osoite josta ei oikein saa selvää sen kulumisen vuoksi,kysymys kuuluu onko kenelläkään tietoa tämän haitarin taustoista? :)Onko sillä keräilyarvoa ja mikä sen arvo on rahassa?

Viljo

TANGO I, pianoharmonikka, 34 diskanttiääntä, 48 bassoa. 3-äk soitin, josta rekistereitä 1 / oktaavi (mitä lie tarkottakaan).  Valmistettu vuosina 1935 - 38.

Tämän enempää itse en voi sanoa asiasta, kun ei ole lähteitä tätä yhtä listaa enempää.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

rm_wispila

Voisikohan se metallilaatta olla a) soittimen myynyt musiikkiliikkeen nimi ja osoite tai b) harmonikan virittäjä/huoltoliikkeen nimi ja osoite.

Mulla on vastaava osoitelaatta yhdessä saksalaisessa. Olen sen ymmärtänyt ihan musiikkiliikkeen mainokseksi...
Sittemmin nuo ovat tainneet muuttua tarralapuiksi, joita soittimista tai koteloista löytyy yhä.
Kapulakieli - rumpalien oma kieli.

Ojiek

Ainakin saksassa tuotteen myyjäliike vielä 1940 -50 luvulla "naulasi" liikkeensä toiminimen ja osoitteen sisältävän lapun puurunkoisiin soittimiin. Kameroihin  pistettiin liimatarralappu sisälle filmitilaan. Mainos on valttia-ajatus toimi!