Suomen Harmonikkaliitto

Vapaalehdykän konsertti

Aloittaja Viljo, 27-05-2014, 09:19:33

« edellinen - seuraava »

Mikä on Vapaalehdykän konsertin teema?

Jokin ajanjakso (esim. 1960-luvulla sävellettyä musiikkia)
0 (0%)
Henkilöteema (Vesterinen, Pihlajamaa... Ulko- tai kotimainen, uusi tai vanha, tuntematon tai tunnettu.)
1 (8.3%)
Musiikkigenre (valssi, tango, jazz...)
2 (16.7%)
Teema (joululaulut, elokuvamusiikki...)
0 (0%)
Lempikappale (jokaisen lempikappale)
7 (58.3%)
Kansansävelmään pohjautuvia kappaleita
2 (16.7%)
Jokin muu, mikä?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 11

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Jonska - 01-10-2014, 21:30:45
Jos sovitaan että vuoden loppuun? Eipähän siinä tarvihe olla kuin jokaisen oma bravuuri =)

Eihän siinä mitään olisikaan jos olisi jokin bravuuri :) Mutta kun tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.

Tuossa mun musiikkiharrastus tulikin kiteytettyä yllättävän hyvin.

maestro

Hyvä että aikaa vielä,ehtis saada oman osuuden johonki kuntoon......  Ei sitten jäis välistä.
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Maniskamies

Soittajapojille toive: voisitteko soittaa Nuottitelineellä vast'ikään olleen Kohtalon valssin?
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

Viljo

Lainaus käyttäjältä: Jonska - 01-10-2014, 21:30:45
Jos sovitaan että vuoden loppuun? Eipähän siinä tarvihe olla kuin jokaisen oma bravuuri =)

Passaa. Ei ainakaan voi unohtua tuo vuodenvaihde. Valmis konsertti on siis ihailtavissa 1.1.2015.

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Minulla on syyskausi mennyt henkilökohtaisten juttujen hoitamisessa, joten on jäänyt uusien kappaleiden harjoittelu vähiin.  Ehdotan siksi, tuohon konserttiohjelmistoon erästä lempikappaleistani ja aika hyvä tulkintakin sinänsä eli jo vuonna 1989 tekemäni video Viljo Vesterisen kappaleesta "Soittajan kaipuu". ;)
https://www.youtube.com/watch?v=p8wW4iDzEEw
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

No nyt lähti treeni päälle. Saa nähdä miten ehtii harjoitella, mutta pakko on harjoitella, sillä sormet tuntuvat aika kankeilta. Pari muutakin hyvää biisiä harjoittelussa. Ehkäpä niistäkin tulee joskus jotain hyvää :-)

olli

Vuosi vaihtui :)  Miten tämä konsertti pannaan kasaan?  Laittaako Viljo linkit oman otsikkonsa alle?  Voisi olla tyylikästä laittaa oma otsikko (puhdas näistä kommenteista) ja laittaa kunkin osallistujan linkit sitten johonkin järjestykseen.  Itse ehdotin aiemmin vanhaa taltiointiani Soittajan kaipuusta, se voisi olla edelleen mukana.  Nyt tein uuden tallenteen valssista Haaveilua.  Voisi ollakin aika mielekästä laittaa nämä molemmat mukaan; olisi sitten nuorempi Olli ja nykyinen Olli mukana ;)
Laitan tähän molemmat linkit peräkkäin:
Soittajan kaipuu 1989 VHS-nauhurilla:
https://www.youtube.com/watch?v=p8wW4iDzEEw
Haaveilua 2015 Zoom-laitteella:
https://www.youtube.com/watch?v=wKqJy__TEv8
Näillä mennään konserttiin! :D

Viljo

Joo. Kävipä sillä tavalla, että en ehtinyt harjoitella haluamaani kappaletta kuntoon, eikä mitään ehtinyt tarttua tallennuslaitteeseen. Joudun siis siksi passaamaan tämän erän. Ja nytkin haitari on riittävän monen kilometrin päässä.

Minun mielestäni kaikki halukkaat voisivat laittaa linkkejä tähän saman otsikon alle tai laittaa minulle yksityisviestin / sähköpostin. Voin sitten koota niistä yhden konserttiesityslistan. En lähde tekemään uutta aihetta, josta löytyy vain tuo konsertti. Voin sulkea tämän aihealueen koonnin jälkeen ja avata uuden äänestyksen seuraavaa konserttia varten.

olli

Ei taida konsertista tulla mitään - valitettavasti. Into näyttää hiipuneen.  Tein pari ehdotusta tuonne uusille otsikoille.  Miten on Hannu - tietokone-eksperttimme - voisiko rakentaa linkkien pohjalta "konsertin", jonne ei pääsisi samaan ketjuun kommentoimaan?  Kommentit olisivat sitten omalla ketjullaan.  Konserttimme pysyisi siten "kokonaisena"!   Tein tuon youtuubi-kokeilun "suosikit"-pohjalta, mutta sehän on minun valintani.  No tuo olikin kokeilu.  Enhän tiedä kaikkia lehdykän jäseniä tuolla tuubin puolella.  No muutaman otin koemielessä! ;)

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 03-01-2015, 21:16:50
Ei taida konsertista tulla mitään - valitettavasti. Into näyttää hiipuneen.  Tein pari ehdotusta tuonne uusille otsikoille.  Miten on Hannu - tietokone-eksperttimme - voisiko rakentaa linkkien pohjalta "konsertin", jonne ei pääsisi samaan ketjuun kommentoimaan?  Kommentit olisivat sitten omalla ketjullaan.  Konserttimme pysyisi siten "kokonaisena"! 

En ihan hahmota mitä pitäisi rakentaa ja minne. Enkä edes mistä aineistosta, toistaiseksi kai vain Olli on selvästi ilmoittanut millä osallistuu :)

Mutta jos aineistoa tulee, niin yksi mahdollisuus on että lataan videot youtubesta omalle koneelle ja editoin niistä yhden videon. Se lienee lähin mitä pääsemme konserttia, jos aineistoa ylipäänsä on.

Mutta jos tuommoinen video tehdään, niin olisi hyvä olla vapaalehdykän oma youtube-tili/kanava jonne konserttivideo laitetaan. Oman youtubetilini kautta en sitä halua julkaista (paitsi koeversiot, jos niitä tarvitaan, ne voivat olla piilotettuina etteivät näy kanavani tilaajille, vain linkin saaneille).

olli

Menipä vaikeaksi, kuten vähän arvelinkin. ;)  Julkaisemisen into näyttää hiipuvan.  Idea oli mielestäni hieno, aloittajakin oli sivuston perustaja Viljo.  Mutta, ei näytä riittävän kovin paljon innostusta asiaan pidemmän päälle.  Minun puolestani homman voi jättää hautumaan.  Voimmehan julkaista tuotoksiamme tuolla youtuubin puolella ja linkittää niitä sitten tänne - mieluimmin luonnollisesti "Ovi lavalle" ryhmään, jotta kaikki halukkaat voivat niihin tutustua ;)

PS Jos tämä konserttihomma kuitenkin etenee, olen mukana ;)

htoyryla

Vasta myöhemmin näin tuon Ollin tekemän soittolistan. Semmoisiahan voi tehdä mistä vain mitä Youtubesta löytyy, mutta tuommoisen konserttivideon kokoaminen tarkoittaisi minusta sitä että osallistujien on siihen nimenomaisesti suostuttava.

Omalta kohdaltani... vaikka arvostankin että olet Olli tykännyt metsäänmenolauluni 2014-versiosta, niin en laittaisi sitä konserttiin... osittain konsertin teeman (mielikappale) ja osin sen takia että tuostakin täytyisi tehdä vähän parempi video, jossa laulu ja haitari on tasapainossa ja sovitustakin vähän enemmän kehitelty.

olli

...antaa ajan kulua, allakasta saa lissää...
siis odotellaan, miten alkaa asiat sujua

Viljo

Joo. Vielä on lomakausi menossa, joten jos joku laittaa tekemisistään linkkejä, niin en usko, että tulee ihan heti vuoden vaihteen tienoilla. Odotellaan hetki, jos tulisi muilta kappaleita.

Mutta itse alun alkaen ajattelin, että olisi koottu viestiketjuun linkkilista, ei sen ihmeellisempää. Eihän kaikki halua itseään Youtubeen tai Vimeoon, vaan pelkkä ääniraita jossain on myös mahdollista. Mutta - jos joku haluaa tehdä videon, niin mikäs siinä. Itsellänikin taitaa jokin ohjelma löytyä, eli ei pitäisi olla tekninen ongelma. Sen sijaan hieman piikitän itseäni tässä konserttiasiassa, sillä tämän läpivieminen todella vaatisi jatkuvaa muistuttelua, kuulumisien kyselyä jne. Tällä haavaa minulla ei ollut aikaa tähän.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 04-01-2015, 02:11:24
Mutta itse alun alkaen ajattelin, että olisi koottu viestiketjuun linkkilista, ei sen ihmeellisempää. Eihän kaikki halua itseään Youtubeen tai Vimeoon, vaan pelkkä ääniraita jossain on myös mahdollista.

Näin minäkin sen ymmärsin. Tuo editoitu video tuli mieleen kun Olli kyseli mitä minä voisin tehdä. Ja kyllähän se olisi aidommin konserttimainen niin. Jos on pelkkä ääniraita niin sitten siihen voi panna vaikka valokuvan. Eikä sen kootun videon tarvitse olla Youtubessa julkinen. Itse teen aika paljon sitä että laitan videon piilotetuksi Youtubessa, niin että se näkyy vain siellä minne postaan linkin, esim. täällä.

PS. Kyllä mua itseänikin kiinnostaisi tehdä jotain, mutta sen pitäisi olla sitten jotain muuta kuin nuo minun hutaistut harjoitussoiton kuvaukset. Ja kun haitarinsoittoni on alkeellista, niin siihen pitää sitten saada muita soittimia mukaan. Ja videoksi vielä, niin ei ole ihan vaivaton tehdä, varsinkaan yksin.

olli

Samat ajatukset kiertää mielessäni jatkuvasti. ;)  Meinasin juuri kirjoittaa sitä, mitä aiemminkin jo oli kirjoitettuna tänne ;)

Jos jätetään tämä ns. konserttijuttu sikseen.   Otetaan uusi otsikko - omat taltioinnit :P  Sinne sitten linkitetään omia soittoja.  Jotenkin se tulisi kuitenkin sulkea kommenteilta.  Olisi pelkästään "lehdykkäläisten" soittoja.  Kommentoinnit sitten eri ketjussa 8)

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 24-01-2015, 22:27:27
Samat ajatukset kiertää mielessäni jatkuvasti. ;)  Meinasin juuri kirjoittaa sitä, mitä aiemminkin jo oli kirjoitettuna tänne ;)

Jos jätetään tämä ns. konserttijuttu sikseen.   Otetaan uusi otsikko - omat taltioinnit :P  Sinne sitten linkitetään omia soittoja.  Jotenkin se tulisi kuitenkin sulkea kommenteilta.  Olisi pelkästään "lehdykkäläisten" soittoja.  Kommentoinnit sitten eri ketjussa 8)

Voi se olla että olisi pienempi kynnys postata. Tuo kommenttien poisjättäminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Tulee tietysti selkeä kokoelma pelkkiä esityksiä ilman kommentteja. Toisaalta ainakin osa haluaa palautetta esityksistään, muuten postailu tuntuu turhalta. No... kaikki katsojat ei kuitenkaan voi kommentoida, siis ne jotka ei ole jäseniä.

olli

Sohvalle "omat esitykset" ei muiden esittäjien linkkejä!  Saa kommentoidakin :D

Ps jospa tästä jotakin kehittävää kehkeytyy :P