Suomen Harmonikkaliitto

Oy Harmonikan osia

Aloittaja Viljo, 19-10-2016, 09:28:43

« edellinen - seuraava »

Viljo

Kävin ostamassa Teemu Kärjen harmonikkajäämistön ja käyn tässä näitä materiaaleja läpi. Ajattelin, että osa näistä on sellaisia, että minun kannattaa myydä eteenpäin, koska joku oikeasti voi tarvita. Hintoja en ole ajatellut, voidaan ihan neuvotella, jos kiinnostusta ilmenee.

Ensimmäiseksi tyrkyllä on Oy Harmonikan diskantin kielisarja. Hyväkuntoiset italialaiset kielet alkuperäiskunnossa. Naulatkin ovat paikallaan ja kielet vaikuttavat iskemättömiltä. Venttiileitä joutuu todennäköisesti vähän fiksailemaan, mutta noin niiinku muuten hyvä setti. Todennäköisesti kielisarja kielipenkkeineen on kuningas- tai kuningatarmallista. Kuten kuvista näkyy, kielipenkeissä on tangovaihtaja ja matalan vaihtaja. Kaikki rekisterilistat toimivat. Tarjoa ja omista!

Toinen tyrkky olisi sitten tämä kuvan laihasmalli. Näppäimet puuttuu, kielipenkit puuttuu, palje on vähän niin ja näin, kielet puuttuu, soittimen rakennetta on muutettu ja niin edelleen. Parhaiten hanurikansa hyötyy tästä soittimesta varaosina, vaikka soittimesta saisi ihan mielettömän ison työn jälkeen soittokuntoisen. Itse en siis tätä aio tehdä itselleni, vaikka sydäntä särkee varaosiksi laittaminen. Parasta on siis ne, mitä tästä saa irti eli varaosia! Koneistot ajattelin itse pitää, mutta onhan tässä muutakin tarjontaa. Esimerkiksi huippuhieno häkki on saanut pienen vaurion, mutta se on helposti korjattavissa. Kiillotuksen jälkeen lähes kuin uusi. Häkki on tehty vanerin päälle (ihan tehtaalla jo), niin jos omasi on hajalla, niin tästä mainio osa! Ei ole kutistunut käyttökelvottomaksi. Onni-teksti on myös sellainen, että se on ihan hyvä jonkun laittaa peliinsä (ja ei, tämä ei ole Onni Laihasen peli).

Että sellaista. Saa soitella 040-8291050.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Oi, näitä kuvia on ilo katsella!

ftamt

Hienoa, että ONNI sai uuden "elämän". Valmistui tosi nopeasti soittokuntoon, joten hatun noston arvoinen kulttuuriteko!
Toivo

Teme

Huimaa, raadoksi luokiteltu soitin sai uuden elämän...ja millä aikataululla! Hatun nosto ja syvä kumarrus!
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Hyvä niin. Itselläni on nimittäin se tilanne, että suutarin lapsella (tai suutarilla itsellään) ei ole kenkiä. Eli asiakastöitä on niin paljon, ettei ehdi omia juttuja tehdä - eikä soittimien säilyttämiseen ole oikeastaan edes riittävästi tilaa. Ihan mielelläni hyvät aihiot annan pois.

Huomasin, että minulla on kolme Olympiamallia. Näistä varmaankin saisi parsittua yhden toimivan.

Viljo

Annan ne toistaiseksi olla. Se voisi nimittäin olla sellainen peli, minkä itse haluan.