Suomen Harmonikkaliitto

Kuka korjaa Rolandin sähköhaitareita?

Aloittaja RikuTre, 26-05-2021, 20:23:21

« edellinen - seuraava »

RikuTre

Kuka huoltaa ja korjaa Rolandin digihanureita?

Periskooppi


charles

Soitinvelho. T:mi Timo Ahgvist pääkaupunkiseudulla, muistaakseni Vantaalla, kiitoradantie 11. Käsittääkseni ollut ennen yrittäksi ryhtymistään Rolandin  maahantuojan huollossa töissä. Olen asioinut, pätevä kaveri.  Hän muutta maahantuodut harmonikat suomijärjestelmään, ym.

charles

Ajantasaista tietoa Rolandin korjauksesta. Soitinvelho lopettanut yhteistyön Rolandin kanssa noin vuosi sitten. Nyt pitää rekisteröityä Rolandin sivuilla, laittaa harmonikan sarjanumerot, keksiä salasanat ym,ym.suomenkieliset ohjeet osittain. Vastaus tulee, tai ainakin minulle tuli ruotsiksi. Korjauspaja kuitenkin suomessa. En muista nyt nimeä. Tein tämän myyjäliikkeen ohjeiden mukaan. En ymmärrä kyllä, miksi ei voi soittaa, tai lähettää s-postia suoraan kyseiseen korjaamoon ja sopia huollosta/korjauksesta suoraan. Ymmärrän takuutapauksissa kyllä tällaisen menettelyn, mutta en muuten. Kahden päivän sisällä lupasivat yhteydenoton. Odotellaan.
 Minulla on sekä seiska, että kasi mallit. Muutama vuosi sitten kävi seiskan (ei ollut vielä silloin kasi mallia)kanssa niin, että erään kunnan tilaisuudessa pudottivat harmonikkani pöydältä ja Soitinvelho hommasi tarvittavat varaosat ja korjasin sen itse. Olen työelämässä tehnyt vähän tällaisia sivuavia juttuja. Kunta maksoi korjauskulut ja laskutin tietysti myös töistä. Sellainenkin mahdollisuus olisi ollut, että oltais sovittu Soitinvelhon kanssa aika ja olisin mennyt harmonikan kanssa pajalle ja olisi korjattu tyyliin "odottaessa". Mailma monimutkaistuu.

charles

Uusinta tietoa Rolandin korjauksista. Rolandin takuukorjausfirma on taas vaihtunut. Nyt se Varsinais-Suomen Yrityspalvelu. Turussa sijaitsee. Tosiaan takuu-asioissa menee protokolla niin kuin aiemmin kerroin, mutta reklamaation pitää toimittaa laitteen myynyt liike, ei asiakas. Myyjäliikekään ei tiennyt tätä. Minulla menee harmonikka takuukorjaukseen sinne. Sovittiin, että syksymmällä, kun siellä on nyt kovasti ruuhkaa. Vika on pieni, mutta kyllä se pitää takuuseen korjata. Sillä voi silti soitella. Takuuajan ulkopuolella voi sopia korjauksesta ja viedä, tai lähettää laite sinne korjattavaksi. Siinä ei tarvita Rolandia välissä hääräämässä, muuten kuin varaosien toimittajana. Ja ymmärtääkseni Roland ei toimita varaosia muille, kuin valtuuttamalleen korjausliikkeelle.

htoyryla

Mulla oli taannoin Rolandin pikkusyntikan kanssa vika, siis ei haitaripelistä kyse. Boutique-sarjaa, syntikkamoduli erikseen ja siihen sopiva pikkukoskettimisto erikseen. Olin joskus huomannut, että polyfoninen soitto meni sekaisin, harmittelin asiaa mutta en tehnyt mitään asialle kun takuu oli kai mennyt jo umpeen. Myöhemmin juolahti mieleeni, että siellä on tietysti tinasilta tai vastaava, vika ilmeni aina kun painoi kahta näppäintä joiden väli oli sama. Avasin ja tutkin, ei ollut kuin satasen värkkikään se näppäimistö. Niinhän siellä olikin. Siinä vaiheessa laitoin palautetta Rolandille, sain huollon yhteystiedot ja olin kaveriin yhteydessä. Sanoi ettei ole koskaan sattunut hänelle semmoista vastaan. No, piti käydä ostamassa tinasukkaa että sain sen ylimääräisen tinan siististi pois, sitten pelitti oikein. Mutta lienee ollut tuon Soitinvelhon aikaan.