Suomen Harmonikkaliitto

Palautetta blokista

Aloittaja olli, 03-03-2009, 18:14:18

« edellinen - seuraava »

olli

Ajattelin tällaista, kun en löytänyt tietä blokipalautteelle.  Mielenkiintoista lukea aloittelevan yrittäjän alkutaipaleen etenemistä.  Usko näyttää olevan luja, mikä on hyvä asia.  Itse olin vain 10 vuotta yrittäjänä kouluttaen "työttömistä yrittäjiä".  Olen myös ylpeä omista aikaansaannoksistani.  Noin 50 yrittäjää sain kätilöityä.  Myöhemmin tekemäni tutkimuksen mukaan vain yksi oli lopettanut viiden vuoden kuluttua.  Nyttemmin en enää tiedä kaikkien alkaneiden yrittäjien kohtaloita.  Itse olen myös kohtuullisen avoin ihminen, joskus jopa liiankin.  Siinä saattaa piillä vaarojakin, älä paljasta kaikkea liian aikaisin.  Joku saattaa "varastaa" idean ja siinä sitä sitten ollaan.  Josko elinpäiviä riittää, olen kiinnostunut ainakin näkemään ja kokeilemaan sitä maailman parasta haitaria (jonka valmistat ennen pitkää).  Menestystä! ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Jokaisen tekstin perässä lukee

Posted in Suomeksi | Edit | No Comments »

Paina No comments, niin pääset kommentoimaan. Paina lopuksi Submit comment -painiketta, joka valitettavasti näkyy vähän huonosti nuottien päällä.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

klezberg

Voi vaatia hieman kekseliäisyyttä painaa "no comments" jos haluaa kommentoida. Olen kyllä törmännyt tuohon muuallakin, jossain softassa myös jota itse kokeilin.

Viljo

Toinen vaihtoehto on painaa blogauksen otsikkoa kerran tai painaa Newest - Uusimmat-valikosta ko. kirjoitusta. Tällöin komentointikohta tulee suoraan tekstin alapuolelle. Jostain syystä tuo blogi ei toimi kunnolla. Siis asetuksista on laitettu, että etusivulla näkyisi vain pieni pätkä jokaisesta kirjoituksesta.

olli

Vaikka en tätä englannin kieltä osaakaan, niin sain tekstin sinne menemään.  Kommentoin nimenomaan yrittämistä, yrittäjän alkutaivalta, en niinkään hanurihommia.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

risto

Lueskelin ensimmäistä kertaa Viljon blogia kunnolla.

Ensimmäisenä kiinnittyy huomio siihen, kuinka monelle taholle Viljolla on asioita vireillä. Työn, haitarikeikkojen ja partion lisäksi on sitten vielä nämä blogit, keskustelupalstan ylläpito sekä Facebook ja tietysti sitten kaikki yksityiselämän ja firman arkirutiinit ja tehtävät ja tietysti vielä  muutakin. Kaikki vievät oman aikansa ja energiansa.

Vaikka on nuori  - tai siis nimenomaan juuri silloin -  kannattaa olla herkällä kuulolla omien voimien kestämisen suhteen. Lehdissä on juuri ollut asiaa nuorten uupumuksesta, jonka sanottiin johtuvan siitä, että painetaan hommia pitkiä yhtäjaksoisia ajanjaksoja kuin pikamatkan sprintteri, vaikka itseasiassa elämä on kuitenkin maratoni.

Viljo

Hyvin sanottu tuo maratoonijuttu ja kauhean kiva, että joku lukee niitä pitkiä juttujani.

Kyllähän se on niin, että monessa ollaan mukana. Nyt 2011 vuoden Home Hospitality juttu alkoi hieman vahingossa liian aikaisin, joten nyt on pari partiopestiä päällekäin, jotka oli tarkoitus ottaa peräkkäin. Toisaalta partio on työn vastapaino. Siellä ei tarvitse miettiä omia raha-asioita, vaan ihmisen kasvamiseen liittyviä asioita.

Olen laskenut, että työmäärä vähenee partion puolesta vuoden, kahden sisään huomattavasti. Saimme nimittäin vihdoin ja viimein lisää johtajaikäisiä kuuden vuoden tauon jälkeen. Kun tämä poppoo alkaa ymmärtää jutun juonen, elämä helpottuu ja yleisesti ottaen kaikkien lpk-johtajien työtaakka pienenee. Nyt on vaan ollut pakko venyä joka paikkaan, jottei tule ryhmämenetyksiä, kuten lähihistoriassa on huonolla johtamisella päässyt käymään.

No - se partiosta.

En muista, olenko blogissa sanonut, mutta jaksamiselle on rajansa – ja rajoja pystyy venyyttämään. Kun on jokin selvä tavoite, kultainen päämäärä, elämä on täyttä elämistä. On oltava tavoite, jota kohden menee – oli edessä mutkia, alamäkiä, ylämäkiä tai muita esteitä. Täysillä eläminen on oman unelmansa saavuttamista. Se on sitä hetkessä elämistä eikä sitä huomaakaan, kuinka näitä mutkia tulee käytyä läpi. Tällöin kaikeasta nauttii ja elämä ei tunnu niin raskaalta.

Raskas työ vaatii raskaat huvit - totta juu, mutta monet kun pruukaavat tehdä huvista raskaita alkohoolin kanssa, niin... ...onneksi ei ole sitä taakkaa.