Suomen Harmonikkaliitto

Aamu Kannaksella

Aloittaja olli, 09-11-2010, 19:21:26

« edellinen - seuraava »

olli

Kuten tunnettua, olen ihastunut sota-ajan sävelmiin.  Etsin nuottia kappaleeseen "Aamu Kannaksella", säveltäjä on Runar Sandvik, Onni Laihanen levytti kappaleen 20.11.1942.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

karppis

Sellainen nuottivihko,kuin Onni Laihasen parhaat. Muistaakseni se oli Veikon sovittama. kyseinen kappale saattaa olla siinä. Itse olen metsästänyt tukholman polkkaa Veikon sorminumeroilla,mistähän sellaisen löytäisi

Hannu S

Hei Olli,

Minun täytyy käydä läpi oma nuottihylly. Olen joskus sitä soittanut. Muistaakseni isälläni oli aikoinaan siihen nuotit - toivottavasti ovat säilyneet. Jotenkin päässäni yhdistyy Kalle Palonen ko sävelmään - en tiedä miksi. Liekö Palonen soittanut sen joskus levylle? Teenpä tutkimusretken työhuoneessani ja ilmoittelen - en uskalla vielä luvata mitään. Jos löytyy, niin laitan tulemaan.

Hannu S

Tulipas tutkittua hyllyt. Ei sitten löytynyt nuottia. Muistista kokeilin soitella. Täysyis hankkia äänite ja kuunnella muutama kerta. Siitähän sen vois sitten nuotintaa.

Dragspel

Lainaakuunnella muutama kerta. Siitähän sen vois sitten nuotintaa.

You tubesta löytyy .

olli

Sain juuri Onni Laihasen levyn (levytyksiä vuosilta 1937-1947).  Kyllä se kappale siellä on, mutta en osaa kuuntelemalla kirjoittaa nuottia.  Se on lisäksi Dallapén säestyksellä levytetty.  Kaipaisin siis kirjoitettua nuottia, ei välttämättä haitarille kirjoitettua.  Kunhan olisi melodia, sointumerkit jne.  Osaan sitten laittaa koneella ne haitarin bassot! :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!