Suomen Harmonikkaliitto

Vapaalehdykän konsertti

Aloittaja Viljo, 27-05-2014, 09:19:33

« edellinen - seuraava »

Mikä on Vapaalehdykän konsertin teema?

Jokin ajanjakso (esim. 1960-luvulla sävellettyä musiikkia)
0 (0%)
Henkilöteema (Vesterinen, Pihlajamaa... Ulko- tai kotimainen, uusi tai vanha, tuntematon tai tunnettu.)
1 (8.3%)
Musiikkigenre (valssi, tango, jazz...)
2 (16.7%)
Teema (joululaulut, elokuvamusiikki...)
0 (0%)
Lempikappale (jokaisen lempikappale)
7 (58.3%)
Kansansävelmään pohjautuvia kappaleita
2 (16.7%)
Jokin muu, mikä?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 11

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Jonska - 05-06-2014, 10:48:56
Joo, voipi ehkä olla helpompi ja yksinkertaisempi tapa ihan vain tehä ääninauhoite ja lähettää yhteen paikkaan, josta tehdään sitten "konsertti"

Niin, eihän tuommoisia tarvita jos jokainen tekee oman äänitteensä joista kootaan konsertti. Noita tarvitaan vasta jos halutaan tehdä äänite jossa soitetaan yhdessä, niinkuin yhtyeenä.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 05-06-2014, 10:27:23
Itse karsastan maksullisia ohjelmia ja tuola ilmaisversio on aika rajoittunut.

Oliko siinä muuta rajoitusta kuin projektien määrä. Niin joo, ei saa WAV:ina ulos raitoja, se toki rajoittaa jos haluaa tehdä viimeisen päälle julkaisulaatua.

htoyryla

Tuli muuten mieleen, että mä pyöritän tämmöistä nettiradiota http://vaylanranta.thruhere.net/radio/

Radion idea on tarjota meänkielistä ohjelmaa, jota tehdään vapaaehtoisvoimin. Tosin viime aikoina siellä on pyörinyt pelkkiä uusintoja. Sinne voisi panna myös sellaisia musiikkiesityksiä, jotka eivät vaadi Teosto- yms. maksuja. Siis trad. materiaalia tai itse sävellettyä, jolle esittäjä antaa luvan soittaa tuolla radiossa. Musiikin ei tarvitse liittyä meänkieleen, uskoisin että suomalainen perinteinen musiikki kiinnostaa kyllä kuulijoita. Sitä siellä on perinteisesti kuunneltukin.

"Häätyy huiskuttaa, ko ei ole haitarissa knappia kylliksi" sanoi Torniolaaksolainen vähärivisen soittaja.

olli

Äänestäneitä näyttäisi olevan 11.  Osallistuvatko kaikki äänestäjät?  Lempimusiikki-teema näyttäisi olevan suosituin.  Mikäli kaikki soittavat yhdenkin kappaleen, on melkein "levyllinen" täynnä ;D

Ei laiteta liian tiukkoja kriteereitä, jotta mahdollisimman moni lähettäisi tallenteensa.  Ei tarvi olla ammattilainen - tykkään htöyrylän eli Hannun asenteesta!
"mie pellaan niinko tykkään, enkä niinko neuvothaan, ja tällä kertaa näin"
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Joo - eiköhän tuo teema ole tuo lempikappaleet.

Sen verran kuitenkin rajoja, että jos vain mahdollista, niin vältetään samoista kappaleista muodostuvat päällekkäisyydet. Siispä soittolistaa tekemään!
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Minulla on työn alla valssi.  Sävel trad. sovitus Willy Larsen.  Nimi on "Viimeinen valssi" (voidaan tunnistaa myös nimellä "Jäähyväisvalssi").  Hiukan on vielä kesken.  Kappaleesta on yksi versio youtuubissa, mutta teen uuden.  Toinen mielenkiintoinen työ on sota-ajan valssi "Kirje isältä".  Se voisi olla toinen. ;)

Siis kaksi valssia:
Viimeinen valssi
Kirje isältä

Viljo

Veikkaisin, että konsertti voisi olla valmiina marraskuussa.

Itse otan härkää sarvista ja voisin treenata uuden biisin itselleni: Helmiä etelästä, tango. Ja miksen ottaisi. Onhan sen säveltänyt harmonikanrakentaja Pentti Taskula.

olli

Lisää ilmoittautumisia :D Ja kappaleita ;) Vielä on kesää jäljellä harjoitella ;D

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 26-06-2014, 15:18:11
Lisää ilmoittautumisia :D Ja kappaleita ;) Vielä on kesää jäljellä harjoitella ;D

Menee liian juhlalliseksi minulle. Kun en muutenkaan soita semmoisia kappaleita/sovituksia jotka vaativat pitkäaikaista harjoittelua. Pysyttelen tyylissäni.

Viljo

Joo. Mä otan tän haasteena itseäni kohtaan. Nyt kun on soitot vähän ollut taka-alalla, niin tämä voisi olla sopiva motivaattori saada sorminäppäryyttä takaisin. Tuo oma kappaleeni ei nimittäin ole ihan helpoimmasta päästä.

olli

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 26-06-2014, 17:53:56
Menee liian juhlalliseksi minulle. Kun en muutenkaan soita semmoisia kappaleita/sovituksia jotka vaativat pitkäaikaista harjoittelua. Pysyttelen tyylissäni.
Ei oteta tätä liian vakavasti ;)  Sinulla on hyvä tyyli ;D

Jonska

Voisin ite lähtee Elviksen Love Me Tenderillä mukaan. Kappale on valmiiksi hyppysissä ja on oman tämänhetkisen ohjelmiston lempikappale :)

htoyryla

Nythän mä löysin itseni treenaamasta kappaletta haitarilla. Kyseessä on yksi Luppiovaaran 15.7. esityksen (kts. Sohva) lauluista, jota tässä olen tänään työstänyt omaksi haitarisovitukseksi. Ei nyt ehkä kuitenkaan tähän konserttiin. Panin nyt hetkeksi sen luonnosta tuohon allekirjoitukseen.

Jonska

Joko tämä viestiketju on unohdettu, vai reenaileeko kaikki jo ahkerasti konserttia varten?  :)

Viljo

Ei ole unohdettu, mutta kovasti tätä lomanjälkeistä rasitusta tässä kärsitään :D Ehkä siis voisimme sopia päivän, jolloin konsertti olisi valmis. Mutta palaan asiaan itse  vasta, kun alkaa keho toimia niin kuin pitää.

htoyryla

Tähän pitäis vaan saada nyt haitari jotenkin mukaan https://www.youtube.com/watch?v=MIpIsN-PmqA

Toisaalta, huuliharpun saisi helpommin ympättyä, vapaalehdykkäsoitin se on sekin.

olli

Minulla on ollut noita elämän ja kuoleman kysymyksiä ja asioita järjesteltävänä, homma jatkuu vielä marraskuulle kaikkinensa.  En ole siis tätä viime viikkoina miettinyt.  Konserttiohjelmiston taltioinninhan voisi aloittaa koska tahansa otsikon alle.  Kukin lisää sitten omansa, kun on valmis? ;)

Vai millainen tästä "konsertista" olikaan tarkoitus tulla?

Viljo

Pitäisi vissiin sopia milloin konsertti on valmis. Olisiko Marraskuun loppuun mennessä? Ei ihan vuoden loppuun viitsi laittaa, kun siellä on kaiken maailman joulukiireet (enkä minä ole edes Suomessa tai kunnolla edes netin äärellä). Mulla on odotettua kiireisempi syksy, joten en osaa nyt sanoa milloin pääsen kappaletta treenaamaan. Jos ei tuo kappale onnistu, otan jonkun tutun biisin.

htoyryla

Epäilyttää vain syntyykö näin mitään konserttia. Omasta puolestani... vaikea kuvitella että lopulta osallistuisin. Pelkästään haitarin kanssa tuskin saan talteen semmoista esitystä jolla viitsisin osallistua. Sen verran yksinkertaista se minun soittoni on. Eikä se siitä mihinkään muutu, ainakaan tällä aikataululla. Ja tuskin tällä menolla muutenkaan :)

Ja sitten taas jos lähtisin kasaamaan esitystä useamman soittimen kanssa, mikä on mulle luontevampi tapa saada aikaan jotain musiikilta kuulostavaa, niin videon tekemisen tekniset vaikeudet nostavat kyllä tien pystyyn. Moniraitaäänitykset kyllä sujuvat, mutta soittovideo on ihan toinen juttu. Tuo yhdistelmä kitara + jokin muu soitin onnistuu, kun kitaran saa loopperiin talteen niinkuin tuossa tänään postaamassani videossa. Olenhan mä haitariakin kokeillut vastaavalla tavalla, mutta ei se kovin hyvin onnistu. 

Jonska

Jos sovitaan että vuoden loppuun? Eipähän siinä tarvihe olla kuin jokaisen oma bravuuri =)