Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoitusominaisuus

Aloittaja Viljo, 21-08-2014, 17:18:04

« edellinen - seuraava »

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 23-12-2014, 13:40:37
Laitoin Hagströmin huutonettiin 18.12.  Mistähän syystä se ilmoitus ei näy täällä - siis tuossa viereisellä rimpsulla?

Tuo tietojen automaattinen kaivaminen nettisivuilta on jossain määrin epätäydellistä ja haavoittuvaa hommaa. Torin ja Keltaisen Pörssin osalta hakua on parannettu syksyn aikana. Samaten pienetkin muutokset noiden sivujen rakenteeseen vaikuttavat heti tämän toimintaan. Katson tuota huuto.netin hakua kunhan kerkiän. Tuskin ennen kuin joulu on ohi, koska Viljo ei kuitenkaan ole päivittämässä sivustoaan vaikka minä saisinkin paremman version tehtyä.

olli

Ei kiirettä, tuli mieleen tämäkin kysymys ;)
Rauhallista Joulua sinulle Hannu!
Olli
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 23-12-2014, 15:42:38
Ei kiirettä, tuli mieleen tämäkin kysymys ;)
Rauhallista Joulua sinulle Hannu!
Olli

Ihan hyvä kun joku huomaa näitä. Kerkisin jo kinkunpaiston lomassa vilkaista mistä on kysymys. Mulla olisi korjauskin jo valmiina, mutta nyt joudutaan odottamaan kunnes Viljo on paikalla.

Jos pystyt lisäämään ilmoitukseesi sanan "haitari" niin se jo voisi auttaa. Nyt "harmonikat" ovat pudonneet pois.   

kallek

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 21-08-2014, 17:18:04

Oikeaan laitaan on ilmestynyt kerran vuorokaudessa päivittyvä listaus internetissä myynnissä olevista käytetyistä harmonikoista. Palvelussa ovat mukana Sanoma-konserni (Keltainen pörssi sekä Huuto.net) sekä Tori.fi. Muusikoiden.net-palvelu ei toistaiseksi ole mukana, vaikka kävimme asiasta keskustelua.
Kävin tuolla muusikoiden.net:issä kyselemässä "polkka mollissa" -nuottia. Tuli aika selväksi, ettei hanuristeja siellä kaivata.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: kallek - 01-01-2015, 12:25:23
Lainaus käyttäjältä: Viljo - 21-08-2014, 17:18:04

Oikeaan laitaan on ilmestynyt kerran vuorokaudessa päivittyvä listaus internetissä myynnissä olevista käytetyistä harmonikoista. Palvelussa ovat mukana Sanoma-konserni (Keltainen pörssi sekä Huuto.net) sekä Tori.fi. Muusikoiden.net-palvelu ei toistaiseksi ole mukana, vaikka kävimme asiasta keskustelua.
Kävin tuolla muusikoiden.net:issä kyselemässä "polkka mollissa" -nuottia. Tuli aika selväksi, ettei hanuristeja siellä kaivata.

Joo... huomasin. Tosin siinä ei ollut kysymys m.netin ylläpitäjien virallisesta kannasta vaan tiettyjen jäsenten kommenteista. Joillakin alueilla ja/tai joillakin siellä on aika tyly tyyli kommentoida.

Mutta harmillista on se että aika moni myy ja ostaa haitareita siellä m.netin torilla, ja ne eivät nyt näy täällä meidän yhteenvedossa kun m.netin ylläpito ei anna lupaa.

kallek

Paitsi tietennii jos ylläpito on nähnyt kirjoitukset ja pitää niitä sivuston sääntöjen mukaisina...
Toivottavasti ei.

kallek

Nojaa. Nähtävästi siellä kuuluukin kirjoitaa alatyyliin. Semmoiseen kun sorruin (vaikka vähän hävettääkin), niin kohta tuli positiivista palautetta.
Ei taida olla mun paikka.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: kallek - 01-01-2015, 19:43:12
Nojaa. Nähtävästi siellä kuuluukin kirjoitaa alatyyliin. Semmoiseen kun sorruin (vaikka vähän hävettääkin), niin kohta tuli positiivista palautetta.
Ei taida olla mun paikka.

Tuo koskee sitä tanssimuusikoiden aluetta. Muualla saa jopa helposti porttikiellon asiattomuuksista. Kyllä m.netissä on paljon asiallista keskustelua soittimista, soittamisesta, tietokoneiden ja muun tekniikan käytöstä musiikissa, äänitystekniikasta ja muusta. Nuottien kyselyyn tämä vapaalehdykkä on parempi.

m.netissä kannattaa muutenkin aikansa seurata niitä alueita joissa meinaa keskustella. Usein toistuville aiheille kysymyksille tms. on omat valmiit ketjunsa, eikä yleensä katsota kovin hyvällä että aloitetaan uusia ketjuja pikkuasioista jotka kuuluisivat johonkin valmiiseen ketjuun. Nämä eivät välttämättä ole ylläpidon määräämiä sääntöjä, vaan vuosien varrella syntyneitä, ihan järkeviä käytäntöjä.

mahu

Tää on yksi harvoja foorumeita missä ei tunne itseään täysin tampioksi ja saa just tollasia päättömiä kommentteja jos ei ole käyttäny hakua tai kirjoittaa väärälle aiheelle. En ymmärrä miks jotku edes vaivautuvat vastaamaan jotain päätöntä. Ehkä niillä on tylsää tai muuten vaan elämä sekaisin. Ei sitä kadullakaa joltain apua pyytämällä saa vastausta että "katoitko googlella"

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 09:59:54
Tää on yksi harvoja foorumeita missä ei tunne itseään täysin tampioksi ja saa just tollasia päättömiä kommentteja jos ei ole käyttäny hakua tai kirjoittaa väärälle aiheelle. En ymmärrä miks jotku edes vaivautuvat vastaamaan jotain päätöntä. Ehkä niillä on tylsää tai muuten vaan elämä sekaisin. Ei sitä kadullakaa joltain apua pyytämällä saa vastausta että "katoitko googlella"

Pienehkö yhden asian foorumi pysyy paremmin sekä asiassa että järjestyksessä. M.netissä on tosiaan paljon turhaa pätemiskommentointia ja muuta turhaa.

Mutta silti, niin isolla foorumilla, on järkevää koota pikkukysymykset ("mikä piisi") ja FAQ-tyyppiset lähes päivittäin toistuvat jutut ("miten alkuun äänityksissä", "miten midi toimii") ketjuiksi, koska keskustelua on todella paljon. Tämä on ihan lukijoiden kannalta järkevää, kun seurailee missä olisi kiinnostavaa keskustelua.

Ja tuo oikealle alueelle ohjailukin on ihan tarpeellista, kun foorumi koostuu kymmenistä erikoistuneista alueista eivätkä kaikki seuraa kaikkia. Jos joku kysyy puhaltimista "yleistä keskustelua"-alueella niin monikaan puhaltaja ei sitä aluetta seuraa. Noissa periaatteissa on siis ihan syytä takana, niiden avulla postaus löytää oikeat lukijat.

Neuvominen ja vinoilu on tietysti eri asioita. M.netissä on toki paljon turhaa jälkimmäistä. Sekin on ison foorumin varjopuolia, jonka oppii sivuuttamaan jos foorumista muuten saa tarpeeksi irti. Mä olen ollut kymmenen vuotta m.netissä, saanut sieltä paljon ja myös neuvonut siellä monia. Siellä on monenlaista porukkaa... mutta myös mulle samanhenkisiä monen soittimen kokeilijaa ja kotiäänittäjää. Keskustelut on pysyneet asiassa, ja jos eivät, olen antanut olla. Näinhän se elämässäkin menee, voi valita mihin keskusteluihin osallistuu.

mahu

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 10:26:29
Ja tuo oikealle alueelle ohjailukin on ihan tarpeellista

Osa foorumin valvojista siirtää uudet aiheet oikeisiin keskustelusivuihin, kuten täälä. Tässäkään ei voi perustella että isoilla foorumeilla on iso työ. Kyllähän se on mutta pitäisi olla enemmän valvojia. Sivusto menettää suosiotaan jos sisältöä ei valvota ja se päästetään retuperälle niinku moni foorumi on saanut kokea.

Itse selailen pelkästään m.netin toria koska olen todennut keskusteluissa sen että monilla vakiokäyttäjillä on pakottava tarve kommentoida jokaiseen aiheeseen jotain eikä vain ne jotka voisivat itse kysymykseen vastata.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 10:35:39
Osa foorumin valvojista siirtää uudet aiheet oikeisiin keskustelusivuihin, kuten täälä. Tässäkään ei voi perustella että isoilla foorumeilla on iso työ. Kyllähän se on mutta pitäisi olla enemmän valvojia. Sivusto menettää suosiotaan jos sisältöä ei valvota ja se päästetään retuperälle niinku moni foorumi on saanut kokea.

M.netin ongelma taitaa olla että että niin ylläpidon kuin valvojien kiinnostus on laskenut sen kymmenen vuoden aikana mitä se on ollut olemassa. Ja olen kyllä kuullut m.net-aktiiveiltakin että kiinnostus osallistua keskusteluun on vähentynyt. Ei välttämättä aina tuon turhankirjoittelun takia, vaan siksi että keskustelujen fokus ei ole enää sama kuin ennen. Esim. studiotyöskentely oli ennen lähinnä ammattilaisten alue, nyt se on täynnä aloittelijoitten avunpyyntöjä ja eroa tietokoneryhmään ei enää ole.

Siitä huolimatta löydän sieltä enemmän itselleni relevanttia keskustelua kuin täältä, kun tiedän mistä ja kuinka etsiä. Ja kyllä täälläkin pystyy tuntemaan olonsa ulkopuoliseksi, vaikka olen ollut alusta asti mukana. Kun ne pari tuttua keskustelukaveria ovat kadonneet täältä. 

mahu

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 11:01:24
Siitä huolimatta löydän sieltä enemmän itselleni relevanttia keskustelua kuin täältä, kun tiedän mistä ja kuinka etsiä.

Juu, kyllä sielä kuitenki isompi käyttäjämäärä on ja siksi varmemmin saa vastauksen mihin tahansa kysymykseen, mutta pitää osata suodattaa ne turhat viestit vain pois ja esittää kysymys oikein.
En minäkään Vapaalehdykkä-foorumia pidä ensisijaisena enkä toissijaisena tiedonlähteenä omiin kysymyksiini. Mutta tykkään tästä foorumista rennon ilmapiirin takia. Ja kyllä tärkeääkin tieto täältä olen saanut kun on osannut kysyä ja foorumilaiset tullu tutuksi.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 10:35:39

Osa foorumin valvojista siirtää uudet aiheet oikeisiin keskustelusivuihin, kuten täälä. Tässäkään ei voi perustella että isoilla foorumeilla on iso työ. Kyllähän se on mutta pitäisi olla enemmän valvojia.

Joo. Valvojathan ei siellä taida lukea kaikkea läpi, vaan toimivat sen perusteella että käyttäjät painavat ns. varoitusta. Asiallinen tapa reagoida postaukseen väärällä alueella olisi varmaan painaa varoitusta ja kirjoittaa valvojalle mikä oli ongelma. Muttei tuokaan ole ongelmatonta isolla foorumilla, aloittaja ei välttämättä enää edes löydä postaustaan.

Ja sitten ne tapaukset joissa on aloitettu uusi aihe, sen sijaan että olisi kirjoitettu sitä varten olevaan pysyvään ketjuun. Mahtaako onnistua täälläkään?

Ei nämä ole huonosti käyttäytyvien kirjoittajien puolustelua tietenkään. Mitäpä ne minua edes kiinnostaisi.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 11:10:17
Juu, kyllä sielä kuitenki isompi käyttäjämäärä on ja siksi varmemmin saa vastauksen mihin tahansa kysymykseen, mutta pitää osata suodattaa ne turhat viestit vain pois ja esittää kysymys oikein.
En minäkään Vapaalehdykkä-foorumia pidä ensisijaisena enkä toissijaisena tiedonlähteenä omiin kysymyksiini. Mutta tykkään tästä foorumista rennon ilmapiirin takia. Ja kyllä tärkeääkin tieto täältä olen saanut kun on osannut kysyä ja foorumilaiset tullu tutuksi.

Täällä on aikaa myöten keskustelulle syntynyt ihan tietty fokus jota ei löydy muualta suomeksi. Haitarien kunnostus, keräily, ja sitten nimenomaan haitaristien nuottien etsintä. Siksi mä ymmärrän kyllä hyvin tämän foorumin viehätyksen niille joilla nämä asiat ovat esillä. Mutta kun kumpikaan ei ole mulla etusijalla niin osallistuminen tänne on vähentynyt.

Enkä mä muutenkaan kauheasti kysele... enemmän luen ja seuraan keskusteluja ja opin sitä kautta. Aina ei edes ihan tiedä mitä pitäisi kysellä. Haitarin suhteen mua kiinnostaisi miten saisin sen paremmin toimimaan osana mun kotiäänityksiä, sekä äänitysteknisesti että "sovituksellisesti". Muttei mun semmoista kannata mistään alkaa kyselemään. Sopivalla porukalla voisi syntyä keskustelua (ei siis pelkkiä vastauksia) josta saisi ideoita. Mutta parempi hakea itse ratkaisuja käytännössä. Tosin pitemmän aikaa ratkaisuksi on yleensä päätynyt että haitari on jäänyt pois miksauksesta.

mahu

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 11:13:18
Ja sitten ne tapaukset joissa on aloitettu uusi aihe, sen sijaan että olisi kirjoitettu sitä varten olevaan pysyvään ketjuun. Mahtaako onnistua täälläkään?

Olen samaa mieltä kun kyse on jostain "kuinka midi toimii" aiheesta. Mutta on myös tapauksia joissa kysymys on yleinen mutta käyttäjä haluaa keskustella aiheesta liittyen omiin kokemuksiin tai tarpeisiin. Näissä tapauksissa keksustelu on mun mielestä tervetullutta. On hankala saada uutta keskustelua aikaan aiheessa joka on jo kerran käsitelty loppuun ja vielä huonossa tapauksessa menny offtopiciksi raakasti.

mahu

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 11:22:27
Haitarin suhteen mua kiinnostaisi miten saisin sen paremmin toimimaan osana mun kotiäänityksiä, sekä äänitysteknisesti että "sovituksellisesti". Muttei mun semmoista kannata mistään alkaa kyselemään.

Tämä on hauska, sillä itsekin tämän asian kanssa olen paininut ja todennut että ei täältä ole kannattanut etsiä tähän tietoa. Omia kokemuksia haitarin äänitykseen on kuitenki tullut ja niistä voidaan keskustella toisessa aiheessa jos kiinnostaa :) En myöskään ole haitarin äänitykseen/mikitykseen löytänyt netistä neuvoja. Parhaat neuvot saanut paikallisilta äänittäjiltä jotka työkseen on äänitellyt haitareita.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 11:33:46
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 11:13:18

Olen samaa mieltä kun kyse on jostain "kuinka midi toimii" aiheesta. Mutta on myös tapauksia joissa kysymys on yleinen mutta käyttäjä haluaa keskustella aiheesta liittyen omiin kokemuksiin tai tarpeisiin. Näissä tapauksissa keksustelu on mun mielestä tervetullutta. On hankala saada uutta keskustelua aikaan aiheessa joka on jo kerran käsitelty loppuun ja vielä huonossa tapauksessa menny offtopiciksi raakasti.

Kyllähän siellä usein aloitetaan uusi aihe tuollaisissa tapauksissa, ja ihan hyvää keskustelua syntyy. En mä oikeastaan tiedä kuin nuo kaksi tapausta, nuottien kysely (josta ei synny keskustelu vaan pyyntö - vastaus) ja sellaiset aloittelijakysymykset joita tulee päivittäin. Mä olen itse kymmeniä kertoja vastaillut kysymyksiin joissa aloittaja ei ollenkaan tunne midiä eikä tietokoneella äänittelyn periaatteita. Ongelma on tietysti ettei jälkimmäisessä tapauksessa se FAQ-ketjukaan auta, kun lähtötilanne on se ettei aloittaja ole ollenkaan hankkinut perustietoja siitä mitä on tekemässä. Ei niitä sieltä sekavaksi menneestä FAQ-ketjusta opi eikä taida edes yrittääkään.

Sitten mainitsit tuon "etsi itse googlella". Itse teen joskus sitä, jos asia sattuu kiinnostamaan, että etsin itse googlella ja postaan linkin/vastauksen.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 02-01-2015, 11:35:56
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 02-01-2015, 11:22:27
Haitarin suhteen mua kiinnostaisi miten saisin sen paremmin toimimaan osana mun kotiäänityksiä, sekä äänitysteknisesti että "sovituksellisesti". Muttei mun semmoista kannata mistään alkaa kyselemään.

Tämä on hauska, sillä itsekin tämän asian kanssa olen paininut ja todennut että ei täältä ole kannattanut etsiä tähän tietoa. Omia kokemuksia haitarin äänitykseen on kuitenki tullut ja niistä voidaan keskustella toisessa aiheessa jos kiinnostaa :) En myöskään ole haitarin äänitykseen/mikitykseen löytänyt netistä neuvoja. Parhaat neuvot saanut paikallisilta äänittäjiltä jotka työkseen on äänitellyt haitareita.

Tästä voisi laittaa keskustelun johonkin täällä. Voisin innostua taas kokeilemaan. Musiikin tyyleissä ja tekemisen tavassa voi olla eroa mutta jotain voisi syntyä kuitenkin.

mahu

Kun nyt kerta alotin antaan kehitysideoita niin tällänen vielä. Mulla puhelin (nexus 5/chrome) näyttää myynti-ilmoituspalkin näin.