Suomen Harmonikkaliitto

Garmoshkat eli venäläiset vähäriviset

Aloittaja klezberg, 01-02-2009, 23:24:06

« edellinen - seuraava »

htoyryla

Unohtakaa koko juttu, kyllä se paljekin kääntyilee, on vain aika vaikea hahmottaa kahta asiaa yhtaikaa videosta, diskanttikäden liikkeitä ja palkeen suuntaa. Diskanttikäden liike näyttää suoraviivaiselta, mutta paljekäsi hoitaa siinä osuutensa.

htoyryla

Tuosta sivun tärinästä. Kun ollaan sivun alalaidassa ja vaikka vain ladataa sivu uudelleen, se tosiaan tärisee. Syy voi olla niinkin yksinkertainen, että kun sivulla on paljon kuvia ja ne ladataan omia aikojaan, kuvien ilmaantuminen yksi kerrallaan siirtää sivun muita elementtejä. Mutta näyttää aika hurjalta.

Useimmitenhan tuommoista ei näy, kun kuvat ovat valmiiksi välimuistissa. Ei se nyt minullakaan pelkällä refreshillä tee sitä. Jotenkin postaaminen saa tuon tilanteen aikaan.

Jep, postauksen jälkeiset refreshit tärisevät myös. Selain pyrkii pitämään sivun avoinna samassa kohtaa refreshin ajan, ja siksi sivu tärisee. Kun käy muualla välillä, refresh tehdään käymällä sivun yläpäässä välillä jolloin tärinäilmiö ei näy.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 08-11-2009, 20:22:44

Katsoin sitä syntistä taas. Monessa kohden diskanttikäsi kulkee niin tutunnäköisiä kuvioita. Mutta palje vaihtaa välillä suuntaa, kuitenkin aika harvoin. Siksi kai tuo on niin vaikea hahmottaa, kun soitetaan kahdella rivillä, ajoittain palkeen suunta muuttuu ja toisinaan taitaa palje nytkähtää hetkisen verran eri suuntaan. Kaaviosta katsomalla en löydä niitä videolla näkemiäni ja tutun tuntuisia sormituksia yhdellä palkeen suunnalla (siis olettamalla että fraasi soitetaan kahdella rivillä palkeen vaihtamatta suuntaa). Äh, ei tätä kukaan tajua kumminkaan.

Et Sinä videoita katselemalla miellä tuota push/pull - juttua - on se niin erilaista kuin Karmoskan soittaminen. Hanki vaikka Huutonetistä ensin vanha edullinen - niitä varmaan satkulla lähtee, jos kohdalle osuu - eikä se priimakuntoisuus ja äänilaji niin tärkeätä ole koekaniinissa. Oikeastaan hitsin halpaa - satkunhan joutuu maksamaan kolmesta pullosta keskiverto samppakaljaa. Ollinkin (siis 2-rivinen) voi olla vielä myymättä. Sitten jos kolahtaa, niin taivas on kattona.

Kuulemani mukaan mm. Mia Kalaniemi on ihan yhtä sinut 2-rivistenkin kanssa kuin panssarivaunujenkin - vaikkei huuliharppuakaan ehkä senkummemmin soitellut, niinkuin sinä?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 08-11-2009, 21:21:29
Et Sinä videoita katselemalla miellä tuota push/pull - juttua - on se niin erilaista kuin Karmoskan soittaminen.

Sitähän minä olen oikeastaan tässä yrittänyt sanoa. Siis että tuo systeemi on varmaankin helpompi hahmottaa käytännössä kuin teoriassa.

Lainaa
Hanki vaikka Huutonetistä ensin vanha edullinen - niitä varmaan satkulla lähtee, jos kohdalle osuu - eikä se priimakuntoisuus ja äänilaji niin tärkeätä ole koekaniinissa. Oikeastaan hitsin halpaa - satkunhan joutuu maksamaan kolmesta pullosta keskiverto samppakaljaa. Ollinkin (siis 2-rivinen) voi olla vielä myymättä. Sitten jos kolahtaa, niin taivas on kattona.

Enpä nyt tiedä. Luulenpa että kun tuohon lähden, niin soittimen pitää sitten olla sopiva. Lähinnä ajattelen sitä bassopuolta ja sen sointuja. Pelkälle durspel:ille on aika vähän käyttöä kumminkin  :)

squeeze

Ristibassolla pääsee aika pitkälle, tai sitten ristibasso duuri ja mollirivillä.
Luukinen Accordions offers a full line of fine handcrafted custom made accordions.

risto

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 08-11-2009, 20:58:28
Tuosta sivun tärinästä. Kun ollaan sivun alalaidassa ja vaikka vain ladataa sivu uudelleen, se tosiaan tärisee.

Siis tarkoitin nimenomaan vastausikkunaa, tai siis peremminkin tätä sen tekstiboksia johon typotetaan.  Välillä teksti hyppii ylös alas niin, ettei saa korjattua tekstiä.

PS. Voin kyllä antaa B/C:n sulle lainaan joksikin aikaa jos kiinnostaa...

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: risto - 08-11-2009, 22:19:18
Siis tarkoitin nimenomaan vastausikkunaa, tai siis peremminkin tätä sen tekstiboksia johon typotetaan.  Välillä teksti hyppii ylös alas niin, ettei saa korjattua tekstiä.

OK, on siis hieman eri juttu. Minulla sivu tärisee jonkin aikaa postauksen jälkeisen sivun päivityksen seurauksena (ja myös jos sen jälkeen samaa sivua reloadaa). Voi silti liittyä samaan ilmiöön (jotain mielenkiintoista sivun renderöinnissä).

Lainaa
PS. Voin kyllä antaa B/C:n sulle lainaan joksikin aikaa jos kiinnostaa...

Kiitos tarjouksesta, täytyy harkita. B/C ei vain ole sama juttu, jos oikein ymmärrän. se kiinnostava juttu kun on miten tuommoisella G/D tai C/F -pelillä soitetaan molempia diskanttirivejä käyttäen.

(Eli siis yhdellä rivillä soittamisen idean ymmärrän ja kaupassa sitä jo kokeilinkin, skaala löytyy.)

htoyryla

Tässä vähän näytettä uusimmasta "projektista" http://htoyryla.dyndns.org/music/sweethome.mp3 . Virolaisten "That's alright mama" vähän antoi sykäystä. Pitää kokeilla mihin kaikkeen karmoska venyy.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 16:14:48

Tässä vähän näytettä uusimmasta "projektista" http://htoyryla.dyndns.org/music/sweethome.mp3 . Virolaisten "That's alright mama" vähän antoi sykäystä. Pitää kokeilla mihin kaikkeen karmoska venyy.

Oli aika "salonkikelpoinen".

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 17:25:41

Pitää sitten treenata lisää kunnes löytyy katu-uskottavuutta...

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 17:39:53
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 17:25:41

Pitää sitten treenata lisää kunnes löytyy katu-uskottavuutta...

Laitas oma lauluäänesi mukaan, niin alkaa löytyä.
- Ootko muuten kuuullut Kirkan Kalinkaa; varsinkin alku svengaa... En löytänyt Tuubista, Spotifystä kyllä - levyltä "Hetki lyö".

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 18:28:05

Kaipa se alkais, jos löytyis. Jostain syystä vaan minulta ei irtoa uskottava blues laulettuna, ollenkaan.

Lainaa
- Ootko muuten kuuullut Kirkan Kalinkaa; varsinkin alku svengaa... En löytänyt Tuubista, Spotifystä kyllä - levyltä "Hetki lyö".

Enpäs muista. Ei ole tuota spotifyäkaan tässä macissa asennettuna. Ex-vaimo oli joskus nuoruudessaan asunut Kirkan naapurina, Kirka oli puhunut venäjää ex-vaimon isoäidin (vai äidinkö se oli) kanssa.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 18:55:08
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 18:28:05

Kaipa se alkais, jos löytyis. Jostain syystä vaan minulta ei irtoa uskottava blues laulettuna, ollenkaan.

Lainaa

Enpäs muista. Ei ole tuota spotifyäkaan tässä macissa asennettuna. Ex-vaimo oli joskus nuoruudessaan asunut Kirkan naapurina, Kirka oli puhunut venäjää ex-vaimon isoäidin (vai äidinkö se oli) kanssa.

Tarkoitinkin Blues-äänellä vähän laajempaa merkitystä "a la pannuhuone". Muistaakseni Sinulla oli tili siihen toiseen spottausta vastaavaan musiikkipalveluun, sieltä tuo Kirkakin tietääkseni löytyy?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 19:43:10
Tarkoitinkin Blues-äänellä vähän laajempaa merkitystä "a la pannuhuone". Muistaakseni Sinulla oli tili siihen toiseen spottausta vastaavaan musiikkipalveluun, sieltä tuo Kirkakin tietääkseni löytyy?

Ongelma ei ole äänessä sinänsä, vaan jossain muussa, kenties rytmissä ja intonaatiossa, mutta en ole saanut toimimaan. On yksi asia saada itäeurooppalaiseen matskuun blues-sävyä ja toinen juttu laulaa bluesia.

Spotify-tili on, tosin en ole käyttänyt sitä kuin pari kertaa. Mikähän se toinen palvelu olisi?

Edit: iTunesin kaupassa oli näyte, en nyt sen perusteella maksa tuosta euroa  :)

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 19:49:00
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 19:43:10

Ongelma ei ole äänessä sinänsä, vaan jossain muussa, kenties rytmissä ja intonaatiossa, mutta en ole saanut toimimaan. On yksi asia saada itäeurooppalaiseen matskuun blues-sävyä ja toinen juttu laulaa bluesia.

Spotify-tili on, tosin en ole käyttänyt sitä kuin pari kertaa. Mikähän se toinen palvelu olisi?

Edit: iTunesin kaupassa oli näyte, en nyt sen perusteella maksa tuosta euroa  :)

Muistaakseni aikoinaan aloittamassani? Spotify - ketjussa mainitsit, että sinulla on jo last.fm - tili. Nyt huomasin/tai muistin, että Spotify - tilin tiedoilla pääsee myös Last.fm.ään.  - josta Kalinkaa ei löytynyt. Mahtaako toimia viceversa?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 21:24:09
Muistaakseni aikoinaan aloittamassani? Spotify - ketjussa mainitsit, että sinulla on jo last.fm - tili. Nyt huomasin/tai muistin, että Spotify - tilin tiedoilla pääsee myös Last.fm.ään.  - josta Kalinkaa ei löytynyt. Mahtaako toimia viceversa?

Juu, last.fm-tili on, mutta siellähän on vain yksi näytekappale per esiintyjä, jota ei sitäkään pääse mielin määrin kuuntelemaan, vaan palvelu pyrkii etsimään käyttäjille uusia suosikkeja.

On minulla siis spotify-tili myös, mutten ole tähän koneeseen spotify-softaa asentanut, ja ne tunnuksetkin taitavat olla hukassa  :)

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 21:53:08
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 21:24:09

Juu, last.fm-tili on, mutta siellähän on vain yksi näytekappale per esiintyjä, jota ei sitäkään pääse mielin määrin kuuntelemaan, vaan palvelu pyrkii etsimään käyttäjille uusia suosikkeja.

On minulla siis spotify-tili myös, mutten ole tähän koneeseen spotify-softaa asentanut, ja ne tunnuksetkin taitavat olla hukassa  :)

Sitähän tässä pohdiskelin, että jos asennat spotify-softan, niin pääsetkö last.fm -tunnuksellasi messiin (lienevät samaa puulaakia?). Koska minulla on vain ilmainen spotty - niin en voi uutta tunnusta sinulle tarjota... niitähän toki löytyy netistä, jos vaivautuu etsimään. Itse olen tuohon spotifyyn ollut kyllä mielistynyt - silloin harvoin kun nyt jotain yhtäkkiä alkaa kaipaamaan, niin tarjonta on hyvä.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 22:10:23
Sitähän tässä pohdiskelin, että jos asennat spotify-softan, niin pääsetkö last.fm -tunnuksellasi messiin (lienevät samaa puulaakia?). Koska minulla on vain ilmainen spotty - niin en voi uutta tunnusta sinulle tarjota... niitähän toki löytyy netistä, jos vaivautuu etsimään. Itse olen tuohon spotifyyn ollut kyllä mielistynyt - silloin harvoin kun nyt jotain yhtäkkiä alkaa kaipaamaan, niin tarjonta on hyvä.

Just joo. Enpäs tiedä miksi sinne last-fm -tunnuksella pääsisi sisään, sehän kiertäisi tuon koko invite -homman. Kaipa minulta se spotify-tunnuskin jostain löytyy, elleivät ne sitten mene käytön puutteessa vanhaksi. Enpäs nyt välttämättä muista sitä last.fm -salasanaakaan.

Minulle on kyllä yleensä riittänyt nuo maksulliset kaupat, jos tulee tarve jotain kuulla samantien. Pätkän kuulee ilmaiseksi ja eurolla saa koko kappaleen jos sitä oikeasti kaipaa.

Jostain syystä yritän nyt välttää keräämästä tähän koneeseen kaikkea krääsää. Mutta pitäisiköhän se spotify sitten kumminkin tähän hakea (ja se tunnus etsiä).

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 11-11-2009, 22:21:01
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 22:10:23

Just joo. Enpäs tiedä miksi sinne last-fm -tunnuksella pääsisi sisään, sehän kiertäisi tuon koko invite -homman. Kaipa minulta se spotify-tunnuskin jostain löytyy, elleivät ne sitten mene käytön puutteessa vanhaksi. Enpäs nyt välttämättä muista sitä last.fm -salasanaakaan.

Minulle on kyllä yleensä riittänyt nuo maksulliset kaupat, jos tulee tarve jotain kuulla samantien. Pätkän kuulee ilmaiseksi ja eurolla saa koko kappaleen jos sitä oikeasti kaipaa.

Jostain syystä yritän nyt välttää keräämästä tähän koneeseen kaikkea krääsää. Mutta pitäisiköhän se spotify sitten kumminkin tähän hakea (ja se tunnus etsiä).

Sinullakun käsittääkseni tuo lumileopardi, niin kannattaa olla tarkkana noissa softissa. Itse en ole tiikeristä uskaltanut luopua - henkistä laiskuutta.

Noita spotify invite voi tietenkin metsästää Googlella; tässä kuitenkin yksi paikka, jossa ainakin kommentteja ehan viimepäiviltä, että toimii:
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2009/03/ilmainen-spotify-kutsu/comment-page-3/#comment-909

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 11-11-2009, 22:29:29
Noita spotify invite voi tietenkin metsästää Googlella; tässä kuitenkin yksi paikka, jossa ainakin kommentteja ehan viimepäiviltä, että toimii:
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2009/03/ilmainen-spotify-kutsu/comment-page-3/#comment-909

Siis minulla on spotify-tili, sain tyttären avulla inviten joskus kevättalvella. Löysin heti yhden uuden suosikin, jonka levyjä piti alkaa metsästää, enkä ole enempiä kaivannut  ;) Nyt piti kokeilla alun toistakymmentä sähköpostiosoitetta ja käyttäjätunnusta läpi. Lopulta tärppäsi, tili on voimassa ja softakin nyt ladattuna, en vielä ehtinyt kokeilla.